TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

jaki silnik wybrac??

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline długopis87

  • *
  • 32
  • Płeć: Mężczyzna
jaki silnik wybrac??
« dnia: 02 Stycznia, 2010, 11:10:18 »
Witam.Przymierzam się do kupna swojego pierwszego diesla.Zdecydowałem się na Golfa MkIV,ponieważ miałem już MkII,obecnie mam MkIII (jak dotąd benzyna+lpg)i jakos ciągnie mnie do nowszego modelu.Ale do rzeczy.Problem polega na tym,że nie wiem czy wybrać stare sprawdzone ALH lub ASV na tradycyjnej pompie czy może AJM na ,,pompkach".Wiadomo,że silnik zasilany tradycyjną pompą wtryskową jest wytrzymały i pojedzie prawie na wszystkim,a silnik na ,,pompkach" jest czuły na paliwo (a dobrze wiemy co serwują nasze stacje paliw).Dodam jeszcze,że rocznie przejeżdzam ok 40 tys km.Mam nadzieje,ze pomożecie.                                                                                         


Life is 2 short 2 be slow

Odp: jaki silnik wybrac??
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Stycznia, 2010, 11:31:12 »
jezeli  chodzi  o  silnik  na  vp37  to  fakt   sam  tym  duzo  jezdze i  przy  odrobinie  uwagi o dobra oliwe niezniszczalny 300tys to  dopiero  poczatek .nic  zlego  oczywiscie  nie  mozna  powiedziec  o tych  drugich  na pd  rownie  niezawodne  silniki  i  troche  lepiej w  serji  moment  jest  rozlozony  ,ale  jezeli chcesz  czasem  jezdzic  na "wszystkim" to  pompki  dlugo  nie pociagna  to  jest  chyba  jedyny  minus  tych  silnikow ,  tak  jak  napisalem  tylko  przy  kiepskim  paliwie.te  na  pd  sa  oczywiscie lepsza  inwestycja  na  przyszlosc do  podniesienia mocy szcegolnie  te  130km nie  mowiac  juz  o  arl  ale  tych  drugich  dosc  ciezo  znalezc  juz  dobrym   stanie  bo  jest  ich  malo  i  cena  tez  nie  jest  najmniejsza   do  tych  pozostalych.pozdrawiam

Offline długopis87

  • *
  • 32
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: jaki silnik wybrac??
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Stycznia, 2010, 11:55:31 »
Wiem,ze PD daje dużo frajdy z jazdy i nie jedna dobra benzyna ma problem przy starcie ze świateł,ale koszty utrzymania nie są małe.Pompki tanie nie są,dwumas też,a szczerze mówiąc buta mam ciężkiego i lubię przegonić auto.Trudno trafic na dobrze utrzymanego PD-ka.Chociaż całkiem niedawno znajomy znalazł (nie wiem jakim cudem) Mk IV ze 130 konnym PD.Auto kupione w polskim salonie,w jednych rękach od nowości (kobieta) z udokumentowaną historią serwisową (auto z końca 2001 roku) i przebiegiem zaledwie 105 tyś km !!!Jak dał mi się przejechać i wysiadłem to dłonie mi się trzęsły.Komputer pokazał chwilowe spalanie 40l/100 km ;D
Life is 2 short 2 be slow

Odp: jaki silnik wybrac??
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Stycznia, 2010, 12:12:46 »
dwumasowe  sprzeglo  montowano rowniez  w  silnikach  bez  pd :) a  co  do  pompek to  ja  bym  nie  bal  sie  az  tak  bardzo  na  twoim  miejscu nie  ma  tragedi  wiele  osob  jezdzi  grube  kilometry  bez  zadnej  awarii  i  jest  zadowolona . jezeli  nie  nalejesz  zadnej  gnojowki  do  baku to  nic  sie  nie  stanie , od  czasu  do  czasu  wlej  jakis  dobry  srodek  do  czyszczenia  wtryskow profilaktycznie jezeli  sie  az  tak  bardzo  boisz.  ja  sam  teraz  szukam  duzo  nowszej  budy  tak 2007-8 rok  i  chce  tylko  stare poczciwe   i  bezawaryjne  1.9  mimo  ze  2.0 tdi  jest  teraz  na  topie.a  jak  znajdziesz  cos   z przebiegiem  160 tys  w  dobrym  stanie  to  tez  pojezdzisz  dluuugo   pod  warunkiem  ze nie  bedzie  to  okazja  bezwypadkwa prroosto  z  niemiec po  dziadku sprzedawana na  alegro:):):)pozdr

Offline długopis87

  • *
  • 32
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: jaki silnik wybrac??
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Stycznia, 2010, 12:27:04 »
Tak przeglądam własnie allegro i wszystkie mają po 150-170 tys km.Ciekawe po ile mają w rzeczywistości.W mojej okolicy jest handlarzyk,który sprowadza auta z Belgii oraz Holandii.Jakiś czas temu znajomy lakiernik malował mu Audi A4 TDI 110 kucy z 1998,które kiedy do niego przyjechał miało na szafie 520 tyś km,a już po trzech dniach miało zaledwie 180 tys.Ładnie się ktos na tym aucie przejechał.Znajomy ma Passata B5 z silnikiem ASV i przebiegiem ponad 300 tyś km.Auto jest w świetnym stanie i z polskiego salonu.Coś ostatnio przebąkiwał o zmianie auta.Chyba muszę wybadać temat tego Paska.
Life is 2 short 2 be slow

Offline długopis87

  • *
  • 32
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: jaki silnik wybrac??
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Kwietnia, 2010, 23:39:50 »
Na wstępie przepraszam,że znowu wywlekam ten temat ale muszę się pochwalić.Kupiłem swojego pierwszego diesla:Skode Octavie TDi (silnik ALH bodajże) A.D.99.Przebieg 203 tyś(wszystko wskazuje na to,że jest oryginalny).Parę rzeczy muszę przy niej zrobić,ale wrażenia po przejechaniu 200 km pozytywne :)Pozdrawiam.
Life is 2 short 2 be slow

Offline długopis87

  • *
  • 32
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: jaki silnik wybrac??
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Kwietnia, 2010, 07:32:11 »
Poprawka-silnik ma oznaczenie AGR :)
Life is 2 short 2 be slow

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: jaki silnik wybrac??
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Kwietnia, 2010, 09:00:30 »
No to to samo co ALH z tą tylko różnicą ze turbina jest bez VNT. Ciut mniej-miękko pracuje ale za to trwalsza i mniej problemowa.

Offline SACZI

Odp: jaki silnik wybrac??
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Kwietnia, 2010, 12:30:37 »
Wiadomo,że silnik ... pojedzie prawie na wszystkim,a silnik na ,,pompkach" jest czuły na paliwo (a dobrze wiemy co serwują nasze stacje paliw).
A co serwuja?
Jak się tankuje na stacjach paliw pana henia, co z blaszaka zrobił biznes to są efekty jak piszesz.
W mojej okolic popularne sa wyprawy po ropkę na Ukrainę (2,5 PLN/litr lub na miejscu 3.5 za litr).
To też zastanawiająca "inwestycja", chociaż koleżanka leje taka ropkę do p307 hdi  ;D.
Z drugiej strony markowe stacje też gwarancji nie daja, że wlewasz najwyższej jakości paliwo.
Ja kilkanaście dni temu snalazłem report PIH'u z kontroli stacji paliwowych w roku 2008 i 2009 (chyba wywaliłem juz ten plik).
Przykładowo dla Rzeszowa stacje, an których wykryto nieprawidłowości to właśnie polskie sieci.
Najwięcej problemów było ze stacjami Watkem i jakimiś niesieciowymi.
Problemy były równiez z Lotosem i Orlenem.
Nie było natomiast żadnej sieci klasy Shell/BP/Statoil.
Świadczyć to może coś o ich jakości (lub tylko o tym, że ich zarządcy mają wejścia w PIH'u).

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: jaki silnik wybrac??
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Kwietnia, 2010, 14:12:10 »
Jakość paliwa to nie tylko jego marka ale cała infrastruktura sprzedaży.
Mamy w miejscowości w której mieszkam Orlen (co za ochy i achy jakieś to wspaniałe paliwa) ... z rdzą, farfoclami itp bo zbiorników nie czyścili od 20-tu lat !!!!! Wymieniałem niedawno filtr w Mazdzie znajomego co brał od nich 200 litrów tygodniowo (ciągniki, maszyny rolnicze, samochody) Jak zobaczył co wywaliłem z filtra to zapakował to w słoik i pojechał im pokazać.
Wczoraj wymieniał filtry paliwa w ciągniku (MF 4455). Po przepiłowaniu starego (blaszany zamknięty filtr) dokładnie to samo. Grudy rdzy, farfocle itp...
Mamy 30-to letnie nigdy nie czyszczone wagony kolejowe wożące paliwa z rafinerii
Mamy tyleż samo letnie zbiorniku w hurtowniach paliw nie czyszczone z braku czasu i fizycznych możliwości bo stale zalane paliwami do pełna
Mamy cysterny hurtowni które to później rozwożą po stacjach - też nigdy nie czyszczone
I mamy na końcu stacje paliw młodsze (prywatne) i starsze (flotowe) w których różnie do tematu się podchodzi...
Na maleńkiej stacyjce prywatnej (przysłowiowego pana Henia i firmy Krzak) zbiorniki czyszczą co 5 lat. I za każdym razem z takiej 20-tki (20 tyś litrów) wyciągają 2-3 wiadra syfu który przywieziony został wraz z paliwem. Nie wspominam już o tym że zbiornik ma jeszcze swój syfon który jest opróżniany z tego co się na nim zatrzyma przynajmniej raz w roku...

A tak z ręką na sercu:
Kiedy te "wasze" stacje miały 1-dniowy przestój spowodowany czyszczeniem zbiorników ???
No właśnie... Jak ja postawili 10 lat temu tak do tej pory non-stop, 24h na dobę przez 365 dni w roku pompują paliwo...

I to właśnie sprawia że maleńka stacyjka "pana Henia i jego firmy Krzak" ma dziennie 5 TIR`ów po paliwo... Bo po takim paliwie filtry zmienia się wyłącznie ze względu na zalecenia producenta a nie na konieczność "bo staje w trasie"... To samo osobówki... Ja w swoich TDI filtry paliwa zmieniam co 90-95 tyś km... pomimo tego iż wymianę zalecają co 60 tyś km. W 307ce też zawsze 20 tyś km przeciągam i to co wyjmuję (wkład) jest tylko zabarwiony na ciemno od ropy - nie zaś obklejony jakimiś farfoclami z tego co wraz z nią dostało się do zbiornika...