TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« dnia: 04 Lutego, 2010, 17:05:35 »
Czesc wszystkim.
Jest to moj pierwszy post na tym forum, wiec bardzo prosze kolegow o wyrozumialosc. Pozwolcie, ze przedstawie Wam moj problem. Mam BMW 346 320D 136KM.
Akumulator wymieniony 2 tygodnie temu, wszystkie filtry tez wymienione. Wczoraj zalalem Sheela V Power Diesel + STP do wtryskiwaczy.
Niby wszystko bylo dobrze ale kiedy przyjechalem do domu i samochod postal ok. 4h (w garazu) musialem wyjechac na miasto..........i SIE ZACZELO :crazy: odpalil dopiero za czwartym razem i zapuscil takiego ciemno-szarego begala, ze az sie sasiadka zdziwila!!!...ale ok, nastepnie zaczal kopcic na bialo (geste chmury dymu) i tak przez ok. 10min, po tym czasie przestal kopcic.
Dojechalem do domu i wszystko bylo ok. Dzisiaj przed poludniem chce odpalic i MUKA. Pokrecilem go troche, ale bez przesady i w pewnym momencie zaczely migac swiatla i cos stukalo...
Czy mam sie szykowac na ponowny zakup akumulatora, czy cos z pompa wtryskowa...POMOZCIE!!!

Ps: bardzo prosze moderatora o wyrozumialosc, w zwiazku z tym, ze zakladam tematy na forum skody, ale nie mam sie gdzie zwrocic o pomoc. Jeszcze raz prosze o zrozumienie i jesli ktos mial do czynienia z takimi objawami bardzo prosze o pomoc.


Sprawdzielem napiecie na swiecach...i tak 3 przepalone tylko jedna podawala napiecie.
Wymienilem na nowe BERU i nic... silnik kreci, z rury wydechowej leci bialy dym, ale odpalic nie chce...
Gdzie szukac dalej?? Z gory serdeczne dzieki za odpowiedz. Pozdrawiam Luki
Ps: Przed wymiana swiec odpalil dwa razy...1) po czterech probach 2) za pierwszym razem chwile nierowno pochodzil i zgasl.



Offline MENEL

  • *
  • 42
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Lutego, 2010, 20:41:52 »
Z tego co pamietam to ten model jezdzi na pompie Bosch VP44-PSG5, sprawdzil bym pompe

Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Lutego, 2010, 21:02:55 »
Z tego co pamietam to ten model jezdzi na pompie Bosch VP44-PSG5, sprawdzil bym pompe

dziekuje za informacje:)...a czy bylbys tak uprzejmy podpowiedziec jak ja sprawdzic i na co zwrocic uwage?? z gory serdecznie dziekuje.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Lutego, 2010, 09:47:20 »
I co Ci tu odpisać ?
1) Stań przodem do garażu żebyś mógł się w każdej chwili schować jak zacznie padać...
2)...
(zadając pytanie jak sprawdzić pompę dajesz do zrozumienia że masz mgliste pojecie o tym i 2 tygodnie zajmie Ci samo szukanie pompy, a w tym modelu żeby się dogrzebać do samej tylko wtyczki w pompie to trzeba kilka różańców zmówić)
3) Udaj się do dobrego pompiarza lub warsztatu specjalizującego się w BMW`owskich dieslach - bo sam, bez odpowiedniej wiedzy oraz "cudów wspomagających" (komputer, program diagnostyczny itp) możesz tylko popsuć...

Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #4 dnia: 05 Lutego, 2010, 10:39:37 »
(zadając pytanie jak sprawdzić pompę dajesz do zrozumienia że masz mgliste pojecie o tym i 2 tygodnie zajmie Ci samo szukanie pompy, a w tym modelu żeby się dogrzebać do samej tylko wtyczki w pompie to trzeba kilka różańców zmówić)
...pytam nie o to gdzie jest pompka, tylko o to na co zwrocic uwage przy jej ogledzinach. Z kreceniem pod maska nie ma zadnych problemow ;)

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #5 dnia: 05 Lutego, 2010, 11:09:03 »
tylko ty nie masz co tam krecic pod maska. bebechy pompy sa juz prawdopodobnie na wykonczeniu i na oko nic sobie nie sprawdzisz i tak:
Cytuj
3) Udaj się do dobrego pompiarza lub warsztatu specjalizującego się w BMW`owskich dieslach - bo sam, bez odpowiedniej wiedzy oraz "cudów wspomagających" (komputer, program diagnostyczny itp) możesz tylko popsuć...
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #6 dnia: 05 Lutego, 2010, 11:54:02 »
koledzy, a czy mozliwe jest uszkodzenie przekaznika swiec lub jego bezpiecznika??...przeciez na logike, w jaki sposob moglaby sie zepsuc pompka paliwa ::)...aha, co myslicie o takiej probie: odkrece wezyki wtryskiwaczy  a brachol bedzie krecil, zobacze czy w ogole wtryski podaja rope...hmmm??co Wy na to??

Offline MENEL

  • *
  • 42
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #7 dnia: 05 Lutego, 2010, 13:52:30 »
 ??? myslisz o powrotnych  ???
odrazu ci mowie zebys dal sobie spokoj z wezykami i kombinowaniem.
i na ta logike o ktorej piszesz wez puszke start pilota, spray do czyszczenia hamulcow albo jakis dezodorant z lazienki w ostatecznosci. tylko nie przesadzaj z napsikaniem bo ci odleci beema w kosmos. odkrec rure przy przeplywce i tam zapodaj ze dwa nie za duze psiki i zobacz czy ci zagada motor

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Lutego, 2010, 15:18:03 »
Albo PLAK`a - przepięknie od strzału zapali
(na waniliowym najszybciej)
;)
I zobacz czy wówczas po takim odpaleniu nadal będzie dymił tak jak to opisałeś w którymś z poprzednich postów.
Jeżeli silnik od razu zaskoczy i podejmie samodzielna pracę bez żadnych efektów pirotechnicznych - znaczy że problem tkwi w podawaniu paliwa (pompa w zbiorniku, filtry, nieszczelny ukł. zasilania paliwem, lewe powietrze gdzieś po drodze przed pompą)
Jeżeli będzie to samo (tzn po zaprzestania wtryskiwania "wspomagacza" w kol. silnik nie będzie chciał podjąć samodzielnej pracy lub też będzie robił "batorego" we wszelkich odmianach... - albo poleciała pompa... albo jakaś elektronika nią sterująca.
Reasumując:
bez "specjalisty" się nie obędzie...
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego, 2010, 15:19:40 wysłana przez Piasek »

Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #9 dnia: 05 Lutego, 2010, 18:59:59 »
Zmierzylem napiecia, a oto wyniki jakie uzyskalem:
1) Na "+" przekaznika swiec napiecie wynosi 12,47V,
2) Napiecie zmierzone na podpietej wtyczce swiec do przekaznika podczas dogrzewania sie swiec:
1 cylinder=11,17V
2 cylinder=Brak napiecia
3 cylinder=Brak napiecia
4 cylinder=11,17V

Jesli dobrze rozumiem napiecie podawane jest przez przekaznik tylko do dwoch swiec, wiec czy przekaznik ten jest uszkodzony skoro podaje napiecie?? Koledzy, bardzo prosze o jakas wskazowke.

Offline MENEL

  • *
  • 42
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Lutego, 2010, 20:27:17 »
lec po koleji po kablach, smialo tnij izolacje na wiazce dochodzacej do swiec lub sciagaj peszel, nie wiem jak masz izolowana. ostatnio mialem taki przypadek w touranie, samochod nie palil, swiecila sie kontrolka cisnienia oleju, dsg durnial, samochod strasznie ciezko palil a jak juz odpalil to chodzil jak rudy 102. serwis volkswagena powiedzial ze silnik jest na wykonczeniu i trzeba nowy. problem polegal na przetartych wiazkach i mial kompletnie zalamana komunikacje can, sterowniki sie nie mogly komunikowac i nie widzialy czujnikow polozenia walu i walka rozrzadu. najlepszym lekarstwem jest logiczne myslenie i po koleji wykluczanie bledow. jak znalazles brak pradu na swiecach to dojdziesz do celu jak bedziesz szedl droga do ich zasilania ;) pracochlonne ale pomaga w 100%

Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Lutego, 2010, 16:33:55 »
Witam koledzy,
dzisiaj moja BMW E46 (2.0 136KM M47) została podpięta pod komputer. Wywaliły 2 błędy:
1) Power supply.
2) needle motion sensor.

Czy może ktoś przetłumaczyć czego dotyczą te błędy??
Po podpięciu i wykasowaniu błędów, spróbowałem odpalić silnik jednak bez powodzenia! W rejestrze ponownie wywalił TYLKO 2gi błąd:
2) Needle (coś tam) sensor.

Wkurzyłem się i złapałem za puszkę PLAKA :twisted: Za pierwszym strzałem w kolektor trochę zakręciła i zgasła... za drugim zaczęła pracować na poziomie 1200obr i utrzymywała taką prędkość obrotową przez 15sek. Bardzo dymiła na szaro, ale do momentu wyrównania temperatury dymienie ustało. Jazda próbna... zauważyłem, że obroty pracują BARDZO nierównomiernie. Zgasiłem silnik i ponownie odpaliłem BEZ PROBLEMU Z DOTYKU, obroty już chodziły płynnie i "kulturalnie". Ogólnie auto zachowuje się jakby nigdy nic!!! Nie ma najmniejszego problemu z przyspieszaniem, silnik pracuje "aksamitnie". Jednak ten 2gi błąd pozostał nadal. Uprzejmie Was proszę o rady, sugestie itd. pozdrawiam! Łuki

Offline MENEL

  • *
  • 42
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Lutego, 2010, 20:09:55 »
czujnik wzniosu igly, pierwszy cylinder przy podszybiu, zmierz opornosc, powinna wynosic 120 ohm
pozycja 7
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=13_0648&hg=13&fg=15

Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #13 dnia: 08 Lutego, 2010, 22:06:30 »
czujnik wzniosu igly, pierwszy cylinder przy podszybiu, zmierz opornosc, powinna wynosic 120 ohm
pozycja 7
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=13_0648&hg=13&fg=15

dzieki kolego:)...a powiedz czy mozna jakos samemu wyczyscic ten wtryskiwacz sterujacy??

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: TDI nie chce odpalic....po wymianie wszystkiego POMOCY
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Lutego, 2010, 08:48:37 »
Wtrysk to nie klocki hamulcowe że można to sobie rozebrać, wyczyścić i złożyć bez konsekwencji... To bardzo precyzyjnie ustawione i wyregulowane ustrojstwo które tylko w takim i żadnym innym ustawieniu będzie pracować prawidłowo. Przeczyścić "we własnym zakresie" można to jedynie dodatkami do czyszczeniu dieslowskiego układu wtryskowego dolewanymi do zbiornika.
Wszelkie inne czyszczenia i kontrole ich stanu mogą być wykonywane tylko przez ludzi mających o tym pojęcie (oraz odpowiedni sprzęt).