TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Różnica w TDI 90 a 110 km?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline qbs

Różnica w TDI 90 a 110 km?
« dnia: 11 Lutego, 2005, 00:04:36 »
Witam! Czy różnica w tych silnikach polega jedynie na innym sofcie czy może inne wtryskiwacze - lub coś jeszcze?
Czy można zastosować również tutaj opisywany patent z wtryskami od T4 2,5 TDI 150 km?
Pytanie do Aligatorka - Jaki jest koszt modyfikacji wtrysków o której wspomniałeś?

Dziękuję i pozdrawiam!


uba QBS

Re: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Lutego, 2005, 10:17:45 »
Cytat: "qbs"
Witam! Czy różnica w tych silnikach polega jedynie na innym sofcie czy może inne wtryskiwacze - lub coś jeszcze?
Czy można zastosować również tutaj opisywany patent z wtryskami od T4 2,5 TDI 150 km?
Pytanie do Aligatorka - Jaki jest koszt modyfikacji wtrysków o której wspomniałeś?

Dziękuję i pozdrawiam!


Różnic między 90 a 110 jest troche na przykad troche innych panewek ale w praktyce różnice można sprowadzić do wtrysków i oprogramowania, a w stosunu do starych 90tek również turbiny.

Koszt wtrysków zależy od tego jakie wtryski aktualnie masz. Jeśli masz wtryski które mogą być dobrymi "dawcami" (w miarę nowe i o ciśnieniach 220/300bar) to koszt to mniej więcej 1000-1500zł w zależności od tego jak wydajne końcówki będziesz chcial mieć zamontowane. Jeśli masz wtryski które nie nadają się na "dawców" to dochodzi koszt zakupu "dawców".

Wtryski od T4 150 jak najbardziej można stosować tylko ich cena jest  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:  :shock:
color=red]M[/color]aster's Tuning oddział Katowice

www.tdituning.pl

Kupię nowe lub używane wtryski ALH.
Sprzedam głowice VP 11 i 12mm.


194KM / 400Nm z 90tki :D

Offline qbs

Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Lutego, 2005, 12:50:32 »
Chodzi mi o Passata B5 - 1998 rok - czy na podstawie tego jesteś w stanie powiedzieć czy obecne wtryski nadają się do przeróbki?
Czy ich wymiana ma znaczny wpływ na dynamikę/osiągi auta?
uba QBS

Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Lutego, 2005, 16:05:09 »
Nie nadają się do przeróbki. Tzn do przeróbki teoretycznie się nadają ale nie mogę gwarantować takiego efektu jak jak w przypadku nowszych wtrysków.

Wymiana wtrysków to jakies +10-20KM :)
color=red]M[/color]aster's Tuning oddział Katowice

www.tdituning.pl

Kupię nowe lub używane wtryski ALH.
Sprzedam głowice VP 11 i 12mm.


194KM / 400Nm z 90tki :D

Odp: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Stycznia, 2010, 11:05:52 »
Witam!
Z góry przepraszam za odkopanie takiego starego kotleta ale nie chce zakładac nowego tematu bo mam tylko jedno pytanie związane z tematem.
Czy do swojego AHU, na seryjne wtryski moge wrzucic końcówki 216-stki? Czy to przyniesie porządany efekt?

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Stycznia, 2010, 12:29:54 »
Oczywiście. Kpl nowiutkich 216-tek to obecnie ok 1000 zł (przy zwrocie swoich starych - ale sprawnych). Jak dołożysz do tego kolejnego tysiaka na modyfikację softu i zestrojenie tego wszystkiego uzyskasz piękne 130-140KM o ok 330Nm momentu (zakładając że silnik "miodów jeszcze spitych nie ma")

Odp: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Stycznia, 2010, 13:03:48 »
O kolego Piasek dzieki Ci wielkie że rozwiałes moje wątpliwości. Dokładnie tak chce zrobic, najpierw wrzuce końcówki 216-stki, potem nowy program i mam nadzieje na około 130KM, może 135 ;D
Silniczek jeszcze bardzo zdrowy, wszystkie mrozy i inne cięzkie warunki pracy mu nie straszne. I jeszcze jeden plus, końcówki jak i nowy program będe mial za mniejsze pieniądze 8)

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301

Odp: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Stycznia, 2010, 23:51:28 »
czytam te tematy i coraz większy banan na twarzy ;D w tym tygodniu jak nie bedzie żadnego poslizgu wtryski z nowymi końcówkami już będą siedziały w moim AHU, już sie nie moge doczekac ;)

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Lutego, 2010, 08:42:57 »
Powoli, powoli...
Pierwszy zgrzyt pojawi się zaraz po tym jak wyjedziesz z warsztatu (przy tylko delikatnym przyspieszaniu na byle kawałku lodu, śniegu czy "skórce od banana" będzie natychmiast zrywał przyczepność i gubił trakcję - uważaj na to bo można się "przewieźć" że ho ho... z powrotem do warsztatu tyle że blacharskiego.
Drugi zgrzyt będzie na mokrym asfalcie - ciut mocniejsze depnięcie na 2-ce i to samo...
Trzeci po jakichś 5-10 tyś km - wysypie się sprzęgło...
Niestety te dodatkowe Nm (a sporo ich przybędzie) coś przenosić musi... Także proponuję od razu zacząć zbierać na jakiegoś akcesoryjnego HEMP`a... ;)

Odp: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Lutego, 2010, 15:54:29 »
wlasnie co do sprzegła mam jako takie obawy no ale zobaczymy jak to będzie, najwyzej trzeba bedzie cos dłubnąc i tu, na pewno serii nie wrzuce i dwumase najchętniej na jednomase bym zmienił ;)
co do trakcji to spokojnie, ostatnio jezdzilem kolegi octavią zdłubana na 170 kucy i 380 momentu i dalo sie przyzwyczaic po kilku kilometrach ;D i w sumie to wlasnie po przejażdżce tą octavia stwierdzilem ze mój pasek tez nie moze pozostac seryjny

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lutego, 2010, 23:24:46 »
No żeby taki wynik osiągnąć to grubsza inwestycja Cię czeka.
Kpl 230-tek najlepiej żeby silnika nic nie dławiło
Jakaś hybryda w miejsce seryjnej turbinki lub chociażby przeszczep z AWX`a
no i dobre, mocne sprzęgło...
A później to już tylko opony i paliwo, opony i paliwo... ;)

Odp: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Lutego, 2010, 22:51:18 »
nie aż takie osiągi mnie nie interesuja jak narazie, mysle ze same koncówki i program narazie w zupełności wystarczą ;) chce podniesc moc głownie po to żeby bezpieczniej wyprzedzac, nie potrzebuje auta na wyścigi
tylko jednak bede miał poslizg w montowaniu nowych końcówek do przyszłego tygodia bo kolega ma jak narazie ogrom pracy, a leżą juz w domku i czekają ;D

edit: i nowe końcówki już pomyślnie zainstalowane w moim passaciku. pierwsze wrażenia bardzo pozytywne, czuc duża różnice, auto stało sie żwawsze i lepiej reaguje na gaz, na pewno przybylo tez kucyków i niutonów, bo czego nie zaobserwowałem wczesniej na suchym asfalcie, ruszając spokojnie na 1 biegu, po czym juz sie powoli tocząc pedał do podłogi to koła zrywaja przyczepnosc ;D (piszczą) po zapięciu dwójki historia podobna ;D wiec różnica jest na pewno 8)
ogólnie podsumowując inwestycja bardzo udana i wbrew pozorom nie taka duża
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego, 2010, 22:11:37 wysłana przez Wojtek1988 »

Odp: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Lutego, 2010, 22:12:56 »
up

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Różnica w TDI 90 a 110 km?
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Lutego, 2010, 08:49:14 »
No to teraz tylko to dostroić aby wykorzystać cały potencjał drzemiący w 216-tkach...