1. Tak - wszystkie HDI to CR
2. Z awaryjnością jak wszędzie: jak się trafi dobra sztuka i kierowiec umie to obsługiwać to lata będzie jeździł nie wiedząc o tym co pod maska pracuje...
3. Spali tyle ile wlejesz
A na poważnie: 1.6HDI 110KM między 5-7,5 litra.
4. Części... Zakładam ze psuć się nie będzie czyli tylko materiały eksploatacyjne. Filtry ciut droższe niż np do TDI (bo wkład filtra oleju do 1.6HDI kosztuje 50 zł Purflux, ok 30 zł polski Filtron) z resztą podobnie. Reszta materiałów jak klocki, tarcze, oleje, paski itp - identycznie jak w TDI.
5. 110-tka jest wystarczająco dynamiczna
6. Silnik dość elastyczny ale to 16V zatem moc nieco wyżej się pojawia. Pomimo tego iż piszą sobie coś tam w tych prospektach silnik budzi się do życia po przekroczeniu 2500 obr. W zakresie 1750-2300 jest poczciwym wołkiem do roboty wystarczająco elastycznym a przy tym oszczędnym i ekonomicznym.
7. ISOFIX. Zadzwoń do ASO - powiedzą.
8. Pojeździj jednym i drugim - to najlepsze porównanie bo to Ty będziesz tym jeździł - nie reszta tego forum
9. Akurat silniki 2.0 HDI 8V 90 i 110KM znam bardzo dobrze bo mam do czynienia z obydwoma. Jednego ma szwagier już 6-ty rok (200 tyś km nim przejechał a kiedy go kupował jako 3-latka miał już 100), drugiego kumpel - 3-ci rok leci (i prawie 70 tyś km nawinął na koła) i kompletnie nic sie nie dzieje z tymi silnikami poza typowymi bolączkami które już zostały wymienione (koło pasowe na wale) U szwagra poleciał kiedyś czujnik wysokiego ciśnienia na listwie i to wszystko z awarii. 1.6HDI to stosunkowo młode silniki żeby można było coś o awaryjności ich powiedzieć ale z tego co fora Peugeota czy inne francuskie czytuję nie ma żadnych lamentów na to... Jak dostaje dobry olej i paliwo - działa.
10. Tak. 1.6HDI ma IC