TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

2,0 Di opel

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
2,0 Di opel
« dnia: 10 Kwietnia, 2005, 22:06:47 »
Witam, chcialbym dowiedziec sie jaka jest roznica pomiedzy silnikami opla 2,0 Di (DTL) a 2,0 DTi (DTH) pozatym ze jeden ma 82KM a drugi 101KM. Chodzi mi o to np ze jeden nie ma intercoolera a drugi ma itp. Tyle wiem, wie kto co jeszcze :D dzieki z gory za odpowiedzi.


O

Offline lolo

2,0 Di opel
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Kwietnia, 2005, 00:14:41 »
DRAGSTER napisal;

IC i elektronika.

Znaczy pierwszy nie mial wogole IC, a powietrze do kolektora dolotowego bylo poprowadzone nad glowica, a pod pokrywka (ta plastikowa)... inteligentnie...Wg. moich informacji to wszystko.
Uwazam ze nie jest jakos specjalnie trudno przy pomocy IC i programu wyciagnac 19KM z 2 litrow pojemnosci...

Jezeli roznia sie jeszcze czyms, to mysle ze beda to duperele...

Co do silnika - w trakcie ponad 4letniej ekploatacji raz padl przeplywomierz i raz po zatankowaniu kiepskiego oleju trzeba bylo uklad paliwowy udrazniac. A tak poza tym ze jest to makabrycznie slaba i w dodatku paliwozerna jednosta to nie mam nic do zarzucenia. Samochodem tym jezdzilem okazyjnie, nigdy nie spalil mi mniej niz 7.5/100.

JAREK napisał;

Miałem astre kombi DTH 101 KM 3 letnią 160 tys przebiegu zaraz na
początku wymieniłem przepływke w serwisie 600 zł potem zero problemów
przez jakieś 15 tyś i sprzedałem teraz mam paska B5 110 KM i osiągi
takie same przyspieszenie, zużycie paliwa (astra lżejsza), serwis dużo dużo drozszy( VW)
ale pasek jest cichszy i przestronniejszy,
w każdym rażie bardzo miło wspominamy astre ja i żona (ona bardziej ze
względu na gabaryty i funkcjonalnosć)

Adamek320 napisal;

Witam!!
Mam astre z silnikiem Y20DTHczyli 2.0DTI 101KM w czasie 5 letniej eksploatacji wymieniłem 2 razy przepływke raz przy 60tyś a teraz przy 120tyś obecnie Autko ma 135 tyś i poza Prrzeływką nie ma problemów Jedyna wada tego silnika to dziura w gazie ponieważ turbina ma stałe ustawienie łopatek ale w sytuacji Kolegi radze zrobić wirusika a to z tego względu ze można trafić na autko które niewiadomo na czym jeździło ile jeździło itp itd


Maniuś tyle co ja przeczytalem to ci napisalem :D