TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

silnik pracuje poprawnie na 3 wtryskach???

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

silnik pracuje poprawnie na 3 wtryskach???
« dnia: 24 Kwietnia, 2010, 22:28:36 »
witam,
pojechałem ostatnio do serwisu - coś mi stuka przy ruszaniu, ewidentnie jakby
coś było nie dokręcone, cos metalowego... wcześniej inny ( mój stały) mechanik wymienił dwumase, okazało się, że to nie to - w sumie po 70 tys nic dziwnego ze nie to.
aso stwierdziło że walnięty jest jeden wtryskiwacz, a pozostałe działają
tak sobie - odpieli pierwszy- zasilanie i nic się z silnikiem nie działo, jakby
wtryskiwacz zupełnie nie miał znaczenia, przy odpinaniu zasilania
pozostałych, wyrażnie się dusił jakby pracował na jednym cylindrze mniej. Do
wszystkich wtrysków podpieli takie smieszne pojemniki, które zdaje się
zbierają to paliwo, które jakby omija wtrysk czy jakoś tak.
Dziwi mnie to, że poza tymi stukami, co jak się okazało ponoć są wynikiem
spalania detonacyjnego czy jakoś tak, auto jest ok, 1.3 cdti - combo c ,
70Km, jak na moje oko, zbiera się przyzwoicie, nie załuję mu:) Silik pracuje
jak normalny diesel, tyle że czasami przy ruszaniu słychać to stukanie.
Pytanie - jak to możliw,e ze jeden wtrysk nie działa a silnik pracuje jakby
poprawnie? Co się moze stać i jak długo mogę tak jeździć - stuka mi już parę
miesięcy i nie wiadomo było co to... o tej dwumasie nie wspomne bo mnie
trzęsie...

Teraz parę pytań:
jak to możliwe, że silnik pracuje tak sprawnie bez jednego wtrysku?
Czy jeżdzenie w takim stanie ma ( pewnie ma ale jakie) jakieś negatywne skutki dla silnika- jeździłem tak z pół roku, o ile nie dłużej, bo żadnej awarii nie mam,że wtrysk nie działa;/
Czy są jakieś szanse że on ruszy przy dolaniu stp?
pozdrawiam
Michał



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: silnik pracuje poprawnie na 3 wtryskach???
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Kwietnia, 2010, 09:21:17 »
Czy są jakieś szanse że on ruszy przy dolaniu stp?
Bardziej bym coś z palety Liqui Moly zastosował.
Czy pomoże - tego nie wiem ale na pewnie nie zaszkodzi.
Z tymi rurkami to próbę przelewową Ci robili (a więc bardzo dobra metodę diagnostyki pracy wtryskiwaczy) tylko co z niej wyszło ? Bo nic nie napisałeś...
Silniki CDTI mają skłonność do niestykania kostek na wtryskiwaczach - tych samych które odłączali Ci w serwisie. Proponuję rozpiąć każdą, nanieść delikatnie niewielką ilość dobrego smaru miedzianego na styki w kostce i ponownie pospinać. Zapewni to bezawaryjną pracę pomimo obluzowania się kostki-wtyczki w gnieździe wtryskiwacza.
P.S. Czy ową awarię sygnalizowało jakieś "check" palące się na desce ??
Proponuję podjechać do dobrego zakładu pompiarskiego zajmującego się diagnostyką/serwisem/regeneracja najnowszych układów wtryskowych na kontrolę. Wymontują wtrysk, sprawdzą na urządzeniu diagnostycznym (ciśnienia wtrysku, rozpylenie itp) i będziesz miał na 100% odpowiedź (za jakieś 150 zł) czy to wina wtryskiwacza czy kolejna losowo wybrana odpowiedź kolejnych "fachowców"

Odp: silnik pracuje poprawnie na 3 wtryskach???
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Kwietnia, 2010, 16:49:55 »
Dzięki za info,
co to testu przelewowego - pierwszy wtrysk wypluwał prawie dwa razy więcej paliwa niż pozostałe, stąd stwierdzili, że padnięty, ponadto odłączenie od niego zasilania nie miało żadnej reakcji na silniku, jakby chodził na 3 cyl, co mnie bardzo dziwi. pozostałe 3 przelały różne ilości ale mniej więcej podobne.
Co do kontrolki - żadnego checka nie mam i nie było z tym związanego, ale kontrolka działa:)
Szukam właśnie jakiegoś dobrego speca od wtrysków gdzieś blisko.
jeszcze jedno - rozmawiałem z gościem z krakowa, zasugerował żeby sprawdzić cewkę bo prawdopodobnie ona może być walnięta lub układ zasilania wtryskiwacza - jaka powinna być rezystancja cewki? w necie wyszperałem że 2, 10 albo 100omow:) co forum, inne dane.
« Ostatnia zmiana: 28 Kwietnia, 2010, 16:52:53 wysłana przez mblue »

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: silnik pracuje poprawnie na 3 wtryskach???
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Kwietnia, 2010, 09:17:14 »
To jest właśnie forum...
Każdy coś słyszał, niewielu dokładnie...
Ale jak wtrysk wypluwał 2x tyle paliwa co powinien to może jest to tylko kwestia jego sterowania lub regulacji... Może faktycznie coś z tą cewką sterującą jest nie tak. Bo wnioskuję że rozpyla dobrze tyle że za dużo podaje... Zasugeruj to u pompiarza żeby Cię na "wymiano-regenerację" za kupę szmalu nie naciągnęli (a faktycznie tylko regulacji dawki dokonają)... Bo skoro się nie pali żadne CHECK to wnioskuję iż komp błędu pracy wtryskiwacza nie widzi... a to że podaje za dużo paliwa to nie jego sprawa. Ważne że podaje... i tego może nie sygnalizować jako błędu.