TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

dwa walki rozrzadu w 2.0 tdi czy jeden?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dwa walki rozrzadu w 2.0 tdi czy jeden?
« dnia: 20 Kwietnia, 2010, 14:49:21 »
Heja. Ostatnio widzialem sie ze znajomym mechanikiem i spytalem o 2.0 tdi 140 km w audi a3 z lat 2004,2005(chce takie kupic) i dowiedzialem sie ze sa 2 rodzaje rozwiazan rozrzadu. Jedno z nich ma pojedynczy walek i mniej zaworow, drugie 2 walki i 2 razy tyle zaworow. Mowil ze ze swojego doswiadczenia lepiej nie pchac sie z dwuwalkowe rozwiazenie. Wiecej awarii i lekko kopci przy dodaniu gazu. Ciekaw jestem waszej opinii na ten temat. Dziekuje za komentarze w tej kwestii.



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: dwa walki rozrzadu w 2.0 tdi czy jeden?
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Kwietnia, 2010, 21:57:51 »
To chyba mu chodziło bardziej o rodzaj zasilania.
Bo 2.0 140KM jest jeszcze na starych pompowtryskach a 170-konna jednostka to już CR i to ma 16-zaworową głowicę...

Odp: dwa walki rozrzadu w 2.0 tdi czy jeden?
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Kwietnia, 2010, 02:49:29 »
Czyli rozumiem ze 16 zaworowka w 2.0 tdi nie istnieje.
Dzieki za rozwianie moich watpliwosci.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: dwa walki rozrzadu w 2.0 tdi czy jeden?
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Kwietnia, 2010, 08:15:10 »
W silnikach z serii 2.0 TDI jest trochę namotane. Producent długo sam nie mógł się zdecydować czego chciał. Część z nich z początkowej fazy produkcji miała problemy z pękającymi głowicami, część cierpiała na szybko siadające pompki. Część wychodziła na pompkach, część na CR. Najlepiej znajdź oznaczenie kodowe silnika - 3-literowe oznaczenie (np BRU itp) i dopiero po tym dojdziesz co na 100% siedzi pod maską.

Odp: dwa walki rozrzadu w 2.0 tdi czy jeden?
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Kwietnia, 2010, 18:01:07 »
Bardzo dzikekuje za pomoc Piasek. Gdybym mial jakies na oku dam vin na forum i bede prosil o porady.