TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

zwiększone drgania silnika albo dziwny problem z zawieszeniem silnika

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1robert

Panowie.. jak w temacie..
Passat B4 TDI 90 KM 1Z.. szukałem na innych forach ale na razie nikt nie potrafi postawic diagnozy
mam problem z drganiami silnika przenoszącymi się na budę na wolnych obrotach oraz od 1400 do około 2000 obr/min
podejrzenie padło na poduszki silnika bo silnik ma już 340 000 - wymienione -tył silnika febi - przód ruville - drgania są cichsze ale dalej drażniące
przeszukałem już prawie wszystko w silniku co przyszło mi i znajomym na myśl i silnik dalej drga.. i tu moje pytanie
czy jak silnik długo chodził na za wczesnym zapłonie (tak go kupiłem) może miec jakieś fizycznie uszkodzenia- np podtarte panewki, tulejki sworznia tłoka?
dziwi mnie że drgania sa bardziej dokuczliwe gdy powietrze jest wilgotne. Jak powietrze jest suche to jest ciszej.
na zimnym silniku jest ciszej - jak się rozgrzeje drga mocniej.
mam trochę wykończone sprzęgło.. trochę szarpie przy puszczaniu ale wydaje mi się że to nie ma nic wspólnego z owymi drganiami bo przy wciśnięciu sprzęgła drgania się nie zmieniają.
drgania pojawiają się przy rozpędzaniu, stałych obrotach i hamowaniu silnikiem - przy hamowaniu silnikiem o ile wiem pompa nie podaje paliwa więc raczej nie jest to spowodowane jakąś usterką typu pompa, przepływomierz, wtryski -chyba ze się mylę
mam porównanie  do identycznego autka tylko bez klimy i z przebiegiem około 200 000km - nie ma drgań mimo starych poduszek silnika.
poza drganiami silnik ma przyzwoitą moc, pali praktycznie na dotyk,zapłon ma ustawiony
jeszcze nie rozbierałem silnika.. zastanawiam się czy warto w niego inwestować robotę i części..
przebieg raczej wiarygodny do 300000 jeździł w niemczech
proszę o wszelkie sugestie...pozdrawiam Robert
« Ostatnia zmiana: 05 Maja, 2010, 22:32:38 wysłana przez 1robert »



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: zwiększone drgania silnika albo dziwny problem z zawieszeniem silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Maja, 2010, 23:33:56 »
Zrób próbę przelewową wtrysków...
Zrób kpl logów dynamicznych silnika...

Odp: zwiększone drgania silnika albo dziwny problem z zawieszeniem silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Maja, 2010, 17:29:40 »
zobacz ten kawalek rury wydechowej zwany"plecionka"co jest przed katalizatorem .Niech ktos przygazuje autem a ty chwyc go mocno [byle w porzadnej rekawicy  ;D] i zobacz czy wtedy drga ,to czesty problem .

1robert

Odp: zwiększone drgania silnika albo dziwny problem z zawieszeniem silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Maja, 2010, 21:50:38 »
z tą plecionką to próbowałem .. nie ma dużej różnicy jak się nawet na niej powiesić.. :(
które kanały logować?? i w jakich warunkach?? tzn przy jakich obrotach? wtedy gdy wibruje?
jedno co mi nie pasuje do całości to drganie silnika też przy hamowaniu silnikiem...

1robert

Odp: zwiększone drgania silnika albo dziwny problem z zawieszeniem silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Maja, 2010, 20:29:55 »
chyba jednak podmienię plecionke.. jest troche zfatygowana...
potrzebuję się skonsultować co do wymiarów - z tego co ludzie tu piszą w różnych wątkach to długość ma spore znaczenie - chyba to wpływa na rezonanse

do B4 TDI 1Z- wg pomiarów wyszło mi że plecionka (sama siatka) ma w oryginale długość 85mm - z kołnierzami 110mm a średnica zewnętrzna to 55mm
z tego co patrzyłem to w handlu występują "plecionki" uniwersalne o długościach co 50mm czyli
l=100 ma 50mm "plecionki" i po 25 mm kołnierze (wszystkie kołnierze mają po 25 mm) - chyba za mało siatki
l=150 ma 100mm "plecionki"
co założyć?? wydaje mi się ze ten dłuższy model. Czy wspawując trochę dłuższą plecionkę skrócić rury by pasowało tak jak było w oryginale? (wydaje mi się że tak- choć różnie ludzie piszą)
jestem przeczulony bo buczy mi tłumik - wpada w wibracje nie chcę się na robić i pogorszyć sytuacji bo się zdrażnie.. nie pierwszy zresztą raz..