TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

chipowanie automatu

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

chipowanie automatu
« dnia: 11 Kwietnia, 2005, 15:40:48 »
Witam,
Zamierzam chipować mojego 3.0d (184kM) w X5.
Samochód ma automatyczną skrzynię biegów. Spotkałem się z opiniami, że nie można przesadzić, bo skrzynka się rozpadnie. Planuję wzros o 20-25kM.
Proszę o opinie, może ktoś już chipował automat. Wolę zapytać i posłuchać bardziej doświadczonych, niż potem stać w servisie.

pozdrawiam, Marcin



Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
chipowanie automatu
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Kwietnia, 2005, 21:05:15 »
Skrzynia ulega awarii gdy wzrasta moment obrotowy (skrzynia "czeka" aż moment opadnie do zadanego aby zmienić bieg i po chipie "kręci" do bezsensownie wysokich obrotów). Poprawia się to po prostu modyfikując informacje dotyczące momentu obrotowego przy zmianie biegu. Wszystkie skrzynie z sterownikami Siemensa i Boscha są modyfikowalne i zabezpiecza je to w 100% (oczywiście również 3.0d X5 jest proste do modyfikacji i skrzyni nie stanie się nic nawet, gdy mod jest na ok. 100 Nm/35 KM).
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

chipowanie automatu
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Kwietnia, 2005, 21:43:47 »
Rozumiem, że bezpiecznie mogę go podkręcić nawet o 35kM i 100Nm, tylko, że wraz z chipowaniem trzeba trzeba przeprogramować sterownik w skrzyni? Gdyby tak się udało to super. Widziałem oferty podkręcenia 3.0d z 184kM do 220KM oraz moment z 390Nm do 490Nm. V-tech podaje przyrost o 30kM/70Nm. Co jest lepsze dla automatu?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
chipowanie automatu
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Kwietnia, 2005, 22:20:42 »
Tak, gdy "dopasować" pracę skrzyni do silnika to nic jej nie grozi. Typowo podajemy 30 KM/70 Nm (lepiej podać mniej i cieszyć się że wyszło więcej niż tłumaczyć się dlaczego nie wyszło np. 50 KM.
To robi się indywidualnie i obserwuje, jak zachowuje się silnik i skrzynia. Po prostu auto na hamownię 4x4 i pod obciążeniem hamulcami elektrowirowymi wszelkie ewentualne błędy dość skutecznie można wychwycić.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

chipowanie automatu
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Kwietnia, 2005, 09:48:53 »
Czy jest droższe "dopasowanie" automatu, od normalnej skrzyni?
Czy bada się samochód z automatem na hamowni, czy przeprowadza się tylko testy drogowe?