TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Błąd 575 + kopci na czarno. 1.9 TDi AFN 110 KM

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Błąd 575 + kopci na czarno. 1.9 TDi AFN 110 KM
« dnia: 27 Maja, 2010, 18:06:37 »
Problem dotyczy Seata Ibiza 1.9 TDi AFN 110 KM.
Najpierw zaczęła wchodzić w tryb awaryjny przy około 120 km/h. Wybrałem się na sprawdzenie błędów. Powiedziano mi, że pojawia się błąd czujnika temperatury paliwa. Zajechałem do mechanika żeby mi go wymienił. Na drugi dzień zadzwonił do mnie z informacją, że tego czujnika tam nie ma i może go po prostu wstawić. Wspomniał też, że jest trochę namieszanie przy elektryce.
Od momentu wstawienia czujnika Ibi zaczęła gasnąć i nie szło jej odpalić. Była akurat zima to się kilka razy wymroziłem. Filtry i płyny jesienią zmieniałem, paliwo też było OK. "Telefon do przyjaciela", kolega przyjeżdżał i jakąś dziwaczną techniką odpinania i podpinania kabli w odpowiednim momencie go odpalał. Po jakimś czasie kolega wymyślił co można z tym zrobić i pogrzebał mi trochę przy instalacji. Od tamtego momentu już nie gasła w środku leśnej drogi.
Powrócił jednak temat trybu awaryjnego. Zauważyłem też intensywne kopcenie na czarno przy dodawaniu gazu na wyższych obrotach. Po godzinach spędzonych na przeszukiwaniu for i obserwacji Ibi doszliśmy do wniosku, że to może być związane z podciśnieniem. Przepływomierz i N75 zostały zregenerowane. Przewody podciśnieniowe wchodzące i wychodzące z N75 i N18 wymieniono na nowe. Sztanga pracuje. Turbiny jeszcze nie czyściłem i nie chciałbym tego robić dopóki nie będę miął pewności, że to jej wina.
Zamówiłem kabelek OBDII<->USB i podłączyłem się pod kompa. Wykasowałem masę błędów. Przy pierwszym rozbiegu włączył się tryb awaryjny na trzecim biegu i VAG odczytał błąd:
00575 - Intake Manifold Pressure
                    17-00 - Control Difference
Z tego co znalazłem to winę za ten błąd ponosi N75, przewody podciśnienia lub turbina.
Tak jak już wspominałem N75 przeszło regenerację, a wężyki wymieniłem.
Wykonałem logi statyczne po skasowaniu błędu oraz dynamiczne na III biegu.
Przy wykonywaniu każdego logu dynamicznego Ibi wchodziła w tryb awaryjny przy około 3000 obrotów.
Logi wykonywałem pierwszy. Robiłem je zgodnie z instrukcjami znalezionymi na forach. Poniżej ich wyniki
Logi statyczne:
000
http://img143.imageshack.us/img143/5313/000jn.png
001
http://img696.imageshack.us/img696/9514/001og.png
003
http://img683.imageshack.us/img683/3816/003al.png
004
http://img63.imageshack.us/img63/644/004cr.png
007
http://img101.imageshack.us/img101/6386/007aw.png
008
http://img22.imageshack.us/img22/1728/008rz.png
010
http://img204.imageshack.us/img204/7283/010p.png
011
http://img401.imageshack.us/img401/8814/011wk.png
013
http://img15.imageshack.us/img15/9326/013vi.png
018
http://img411.imageshack.us/img411/4286/018u.png
BS 000
http://img291.imageshack.us/img291/2844/bs000.png
BS 003
http://img101.imageshack.us/img101/6885/bs003.png
BS 004
http://img706.imageshack.us/img706/5694/bs004.png
BS 011
http://img692.imageshack.us/img692/2391/bs011.png
Logi dynamiczne:
000
http://img717.imageshack.us/img717/2391/dyn000.jpg
001
http://img267.imageshack.us/img267/7065/dyn001.png
003
http://img44.imageshack.us/img44/7606/dyn003.png
004
http://img210.imageshack.us/img210/5011/dyn004.png
008
http://img706.imageshack.us/img706/7015/dyn008.png
010
http://img176.imageshack.us/img176/4173/dyn010.png
011
http://img35.imageshack.us/img35/6192/dyn011.png

Co z tych logów wynika? Co poprawić, wyczyścić, naprawić?
« Ostatnia zmiana: 27 Maja, 2010, 20:22:43 wysłana przez smyq »



Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Błąd 575 + kopci na czarno. 1.9 TDi AFN 110 KM
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Maja, 2010, 14:26:36 »
quote]Powiedziano mi, że pojawia się błąd czujnika temperatury paliwa. Zajechałem do mechanika żeby mi go wymienił. Na drugi dzień zadzwonił do mnie z informacją, że tego czujnika tam nie ma i może go po prostu wstawić.[/quote]
Ten mechanik to pompiarz? Czujnik Paliwa jest w pompie w AFNie. Przy awarii czujnika paliwa tryb awaryjny sie nie powinien właczać.
Jeśli kopci to ja przyjrzał bym sie przewodom między sprężarką a kolektorem ssącym. PRzepływka, sprężarka może dobrze działać ale dobrego ciśnienia może nie być w samym kolektorze ssącym.
Cytuj
N75 zostały zregenerowane
Inna sprawa to N75. Jak wyglądała regeneracja? bo jeśli to czyszczenie samego tłoczka to to jest dobra sprawa ale przy sprawnym zaworku. Jeśli cewka jest nie sprawna to samo wyczyszczenie mogło nie pomóc.
Jesli wyskakuje błąd to zwrócił bym na to szczególnie uwage. Od nie sprawnego N75 mogąsie dziaćtakie cuda. Podmienić na inny 100% sprawny albo na N18..też powinno dzialać.
Pozdrawiam
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline pawlus1989

  • *
  • 9
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Błąd 575 + kopci na czarno. 1.9 TDi AFN 110 KM
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Grudnia, 2014, 00:37:49 »
Zawór n75 tłoczek cewka i i przebita gumka która jest przyczyną złej pracy n75 nie ma jej nigdzie do kupienia podmienić n75 na sprawny sprawdzony używany bądź nowy usunąć błędy i test