TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

EMISSIONS WORKSHOP

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

EMISSIONS WORKSHOP
« dnia: 08 Czerwca, 2010, 18:33:09 »
Witam.
mam pytanie do znawcow, mam nadzieje ze pomozecie...
otoz od jakiegos czasu zaczela mi sie palic ta zolta kontrolka od sterowania silnika i na komputerze napis emissons workshop. w instrukcji wyczytalem ze to moze byc zapchany filt czastek stalych i jest opisana metoda jak to niby usunac (jazda na okreslonym biegu z okreslona predkoscia) oczywiscie jak mozna bylo sie spodziewac efektu to nie dawalo zadnego. natomiast po nocnym postoju wszystko wracalo do normy, po jakims tydodniu, dwoch ta sama historia. ale od paru dni swieci i piszczy juz caly czas. nie wiem, czy ma z tym jakis zwiazek to ze jak zajrzalem pod pokrywe to EGR jest caly w oleju umorusany.
jak mozecie to pomozcie, chciazby rada
pozdrawiam serdecznie
P.S. auto to superb 1.9 tdi 130km motorek AVF



Odp: EMISSIONS WORKSHOP
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Czerwca, 2010, 20:56:05 »
palaca sie kontrolka fapu moze byc spowodowana zapchaniem sie ,nie wlasciwym wypaleniem lub uszkodzeniem tego ustrojstwa. Z tego co pamietam sa przewidziane trzy proby wypalenia w sposob naturalny (mrugajaca kontrolka informujaca o koniecznosci podjecia proby 3bieg  +- 80km|h) jezeli pali sie kontrolka caly czas prawdopodobnie oznacza to ze komp przeszed w tryb awaryjny -powinno brakowac mocy.przyczyny moga byc rozne ,aczkolwiek z tych  najbardziej  prawdopodobnych to przeoczenie tych trzech prob  wypalenia ,oraz sama usterka filtra.W takiej sytuacji masz dwa wyjscia -wymuszenie regeneracji serwisowej lub w przypadku uszkodzenia calkowitego -usuniecia go, jezeli nie chcesz inwestowac.Jednak co do wyciecia, konieczne bedzie usuniecie go rowniez z programu, bo w przeciwnym razie dalej bedzie przechodzil w tryb awaryjny.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca, 2010, 20:58:55 wysłana przez olo tdi AHF 140km »

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: EMISSIONS WORKSHOP
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Czerwca, 2010, 10:44:45 »
Skutki braku ruchu autostradowego w polszy...
Dostawałby regularnie w kitę na trasie oraz dobre paliwko w zbiornik to by go żadne kontrolki nie męczyły. I nie pomoże tutaj tłumaczenie że "...ja tankuję tylko i wyłącznie V-power, Ultimate i verwę..." - w polszy wszystko to jedna i ta sama kiepska gnojówka. Najlepszy przykład mam z HDI z FAP`em. Kumple to ściągają z Francji, Belgii. Wszystko ma nabite po 200 tyś km i cyka jak zegarek. Dostaje to polskiego paliwa + ciągłego pojeżdżania 70km/h i po 2-3 tyś km zaczyna się gehenna filtrów cząstek stałych. To samo tyczy się wszystkich innych producentów wyposażających swoje samochody w filtry cząstek stałych. Wszędzie jeden i ten sam problem. Teraz zaczynam rozumieć ruskich którzy przez minione parę lat zabijali się o stare niezawodne diesle: po prostu tylko one są w stanie wytrzymać tą ropę i ten sposób eksploatacji...

Odp: EMISSIONS WORKSHOP
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Czerwca, 2010, 10:37:26 »
Skutki braku ruchu autostradowego w polszy... Dostawałby regularnie w kitę na trasie oraz dobre paliwko w zbiornik to by go żadne kontrolki nie męczyły.
No wlasnie tutaj jest maly zonk. Mieszkam niedaleko niemieckiej granicy, i dosc czesto korzystam z ich wynalazku czyli autobahn'u i to wcale nie ma 10 czy 20 km odcinkach, nawet nie na 100 km, no chyba ze pod "regularnie" rozumiesz codziennie... czyli pozostaje paliwo. No ale niestety na to wplywu niemam niestety, sam zreszta mowisz, czy V-Power, czy Verva, czy Ultimate, to jedno wielkie G tylko drozsze.
Wytlumaczcie, jesli to nie problem, laikowi czym jest wlasciwie jest FAP ? Jest to tzw katalizator, czy to jeszcze jakas osobna puszka w ukladzie wydechowym ?

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: EMISSIONS WORKSHOP
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Czerwca, 2010, 09:30:59 »
Hmmmm...
Skoro EGR jest cały w oleju to może masz przedmuchy z turbiny ??
Poszło jakieś uszczelnienie i pompuje olej smarujący i chłodzący turbo w układ ?
Sprawdzałeś stan oleju - nie ubywa czasami ?

Odp: EMISSIONS WORKSHOP
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Czerwca, 2010, 12:12:15 »
co do turbo - jest nowka funkiel, zrobilem na niej ja wiem ? jakies 12 tys...
co do stanu oleju, to wlasnie jak mialem wymieniane turbo to akurat wlano nowy olej i teraz stan mam lekko powyzej minimum, ale tak akurat mialem prawie zawsze, po 15 tys bylo delikatnie powyzej minimum. co do samego zaworu to juz chyba w zeszlym roku podczas ktoregos tam przegladu ASO strwierdzilo ze EGR wlasnie sie konczy. Tyle ze w ASO roznie bywa... W kazdym razie dalem auto do "polecanego" warsztatu, gosc u nas ma opinie dobrego fachowca od gupy VW, zobaczymy co powie..
Pzdr.