TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1.9 TDI ALH - nie ciagnie - prośba o analizę logów

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.9 TDI ALH - nie ciagnie - prośba o analizę logów
« dnia: 16 Czerwca, 2010, 08:42:43 »
Witam,

mój golfik ostatnio ma małe kłopoty. Wydaje mi się, że to klasyka gatunku, czyli zapieczone kierowniczki w turbinie. ale po kolei:

Objawy:

1. Po kilku minutach jazdy na podwyższonych obrotach (dajmy na to 140km/h na autostradzie - bez gwałtownych przyspieszeń, hamowań etc) samochód nagle słabnie i zwalnia a obroty nie mogą przekroczyć ok. 3000/min.
2. Przy rozpedzaniu się jest jako tako do ok 2000 obr/min., potem ledwo się rozpędza - v max na prostej ok 140km/h, z lekkiego wzniesienia 160km/h, pod lekkie wzniesienie 110km/h - do tych prędności rozpędza sie kilkadziesiąt sekund (może ze 2 minuty) - wyniki z jazdy A4 na odcinku Katowice-Kraków.
3. Wyłączenie silnika czyni cuda - jak ręką odjął traca się wszelkie problemy - samochód bez problemu się rozpędza do wartośc granicznych (do "czerwonego" na obrotomierzu - dalej z oczywistych względów go nie ciągnąłem). Wystarczy po prostu wyłączyc samochód, po czym natychmiast można odpalać. Wtedy wszystko dział aż do ponownego słabnięcia (kilka minut - patrz pkt 1)

Hipoteza:

Z powyższego wnioskuję, że silnik (turbina?) przechodzi w tryb awaryjny, reset komputera (ponowny zapłon) powoduje, że silnik znów pracuje normalnie.

Wyniki pomiarów:

Pomiary wykonane VAG-COM'em 409.1 dla przepływomierza (blok 003) i turbiny (blok 011) - zarówno statyczne i dynamiczne:

1. Przepływomierz (log statyczny)
www.bednarz.nstrefa.pl/gofer/stat_przeplywomierz.csv

2. Przepływomierz (log dynamiczny)
www.bednarz.nstrefa.pl/gofer/dyn_przeplywomierz.csv

3. Tubina (log statyczny)
www.bednarz.nstrefa.pl/gofer/stat_turbina.csv

4. Turbina (log dynamiczny)
www.bednarz.nstrefa.pl/gofer/dyn_turbina.csv

5. Turbina (log dynamiczny wykonany w trybie awaryjnym)
www.bednarz.nstrefa.pl/gofer/dyn_turbina_tryb_awaryjny.csv

Logi skonwertowane programem csvconv w celu lepszej prezentacji w excelu.


Pojęcia logów statycznych i dynamicznych rozumiem przez:

1. Log statyczny - wykonywany na postoju, na biegu jałowym; przebieg pomiaru: gaz do 1500 obr/min -> start pomiaru -> gaz  do 4500 obr/min -> koniec pomiaru

2. Log dynamiczny - wykonywany podczas jazdy, na 3 biegu; przebieg pomiaru: gaz na 3 biegu do 1500 obr/min (ok 40km/h) -> start pomiaru -> gaz w podłogę  do 4500 obr/min (ok 120km/h) -> koniec pomiaru


Czy z powyższych informacji da się jednoznacznie stwierdzić (bądź uprawdopodobnić) gdzie leży problem? Kierowniczi w turbinie? Sama turbina? Przepływomierz? Pobieranie "lewego powietrza" (nieszczelne przewody)? Coś innego?

Jeśli cos pokiełbasiłem - z góry przepraszam ale jestem jeszcze zielony w temacie a wszelką wiedzą czerpiałem z google ;)


PS. Dodam jeszcze, że dodatkowo Polski VAG wyrzucił błąd o następującej treści:
"17965 ciśnienie doładowania - przekroczona granica regulacji
brak osprzętu / nie związane ze sprzetem - błąd sporadyczny"
Z rozmachu go wykasowałem (nie wiem czy nie zbyt pochopnie) przed dokonaniem pomiarów - dziś sprawdzę czy się znów pojawił (w międzyczasie, wczoraj podczas pierwszego pomiaru znów nie ciągnął - patrz log "5. Turbina (log dynamiczny wykonany w trybie awaryjnym)")
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca, 2010, 11:47:30 wysłana przez lukebe »



Offline mdcs

  • *
  • 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • SEAT Cordoba mk3 - 1.9TDI ASV
    • www.mdcs.elektroda.net - technika car audio DIY, subwoofery DIY, kino domowe
Odp: 1.9 TDI ALH - nie ciagnie - prośba o analizę logów
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Lipca, 2010, 14:19:56 »
po to komp zapisuje błędy i można je zczytać VAGiem, żeby nie gdybać. podesłane logi doładowania wyglądają dobrze...poza faktem, że coś słabo zgarnia Ci się ta suszara (lag duży). nie jest to jednak powodem 17965, bo to typowy błąd przeładowania. być może problem występuje u Ciebie sporadycznie. ostatnio miałem na diagnostyce golfika, gdzie przeładowanie występowało tylko po dłuższym postoju (np. po nocy), a po kilku dzidach autem wszystko wracało do normy. vtg się przycierało, ale dawało się rozruszać. po czyszczeniu geometrii wszystko jest ok.
sprawdź szczelność układu podciśnienia hydrauliki i działanie n75 testując do vagiem. obserwuj ramię aktuatora vtg na sprężarce. po zgaszeniu silnika na teście musi wykonać co najmniej 3 pełne cykle pracy.
1.9TDI 110PS @ 140PS / 320Nm