TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Kupic czy nie?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kupic czy nie?
« dnia: 23 Lipca, 2010, 16:24:06 »
Heja. Prosze o opinie.
Audi A3, 2.0 tdi , 2007 r. 140 KM, 57000km przebiegu (na 90% bo na sto nigdy nie ma pewnosci). Sprowadzony z wloch ok roku temu. Stal w garazu. Nie malowany, przynajmniej znajomy blacharz z doswdczeniem tak twierdzi. Znajomy chce mi go pchnac za 45000zl + bede musial go oplacic czyli 2 tys kolejne.
Kupic czy nie. Licze na opinie uzytkownikow i znawcow tematu.
Nie wiem czy warto, bo naczytalem sie zlych opinii na temat tych aut.
Slicznie dziekuje za wszystkie porady i opinie. To duzo kasy wiec lekkie obawy mam, choc zawsze marzylem o takim audi.
Beryl



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Lipca, 2010, 08:39:25 »
Skoro dużo kasy to nie żałuj kolejnych 200-400zł tylko zabierz auto i podjedź do ASO Audi na kontrolę...
Sprawdzą historię serwisową, powiedzą czy coś niepokojącego się dzieje z silnikiem - wszak oni chyba najwięcej maja z nimi do czynienia...
Silniki to loteria... Można trafić piękną sztukę... można i taką po której osiwiejesz/wyłysiejesz (zależy co Ci w genach rodzice "w spadku" przekazali ;) )

Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lipca, 2010, 22:35:52 »
dzieki piasek
kolo daje go jednak za 47000
nadal nie znalazlem w nim nic zlego
sprawdze go napewno w salonie
dzieki za rady

Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lipca, 2010, 13:29:58 »
apropo mam zdjecia tej furki
http://otomoto.pl/audi-a3-audi-a3-2-0-140km-sportbeck-C14253682.html
co o tym myslicie?

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Lipca, 2010, 19:04:22 »
Dla mnie wygląda jak "niedorobione" A4
Ani to cupe ani to kombi...
Ale to kwestia gustu... (mnie się osobiście nie podoba)
Wolałbym A4
No i skrzynia... 140KM w TD w takiej puszcze w manualnej skrzyni to po prostu męczarnia...
Najdalej za pół roku będziesz psioczył na rozpadające się sprzęgło (dwumas) i ogromne koszta związane z jego wymianą...
Poszukaj "automata"
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca, 2010, 19:06:14 wysłana przez Piasek »

Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Lipca, 2010, 18:59:45 »
Mi akurat sie podoba 5 drzwiowka no ale to kwestia gustu, a o gustach sie nie dyskutuje. A4 - piekny wuzek tylko nie praktyczny. Mialem wczesniej golfa 4 i znajomy posiadajacy passata b5 stale prosil mnie o przewiezienie czegos wiekszego gabarytowo!!! Wiec jaki sens z sedana? No pewnie gdybym chcial miec jeszcze a4 do pary, czemu nie?
Poza tym nie znosze automatow. Dla mnie kupic takie auto i wziasc automat to porazka i odbieranie sobie przyjemnosci z jazdy zwlaszca jak sie ma 140 kucy. A tak szczerze to mnie sie wydaje ze towszystko skonczy sie na mlodszej ale jednak 1,9 i tyle. Sprzelo w 2,0 tez lipa widze, coraz wiecej na ...nie. Rozumiem ze w1,9 nie ma dwumasu tylko zwykle znane ze starszych nieco wersji?
Dzieki Piasek.

Offline And280

  • ****
  • 360
Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Lipca, 2010, 22:45:01 »
jets tez dwumas i tez beda problemy  :) nie ma tak lekko
Nastepny tolek teraz 1M ASV

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Lipca, 2010, 09:36:10 »
Rozumiem ze w1,9 nie ma dwumasu tylko zwykle znane ze starszych nieco wersji?
Im starszą sztukę wyrwiesz, tym większe prawdopodobieństwo wysypania się sprzęgła lub dwumasu...
Ja bym radził postudiować trochę (może forum Audi) do których silników TDI da się założyć zestaw na jednomasie (bo coraz częściej ludzie robią takie przesiadki) i poszukać takiego egzemplarza... Nawet jak się "wywali" sprzęgło z dwumasem - przerzucisz na stary, dobry, sprawdzony jednomas który kosztuje parę stówek... (a nie 2700 zł)...
A można i porobione już na gotowo sztuki znaleźć...
Auta od "maniaków"
Dobry, sprawdzony i pozbawiony chorób wieku dziecięcego silnik... wzmocniony dobrym softem, na hybrydowym sprzęgiełku... od kogoś kogo już przestało to bawić lub najzwyczajniej w życiu kombi potrzebuje bo żona, wózek, dzieci i 2 labradory...
Kolega tak Civica na kompresorze sprzedawał będzie.... bo się możliwości rozwojowe samochodu i silnika skończyły...
Kupił za 3500zł Civica V z silnikiem 1.3 i 70KM... Obecnie pod maską siedzi hybryda 1,5 i 1,6, kompresor, pełen gwint i wszelkie bajery (standalone itp)... Auto legitymuje się mocą 180KM i... żeby coś jeszcze zrobić trzeba by zakuć... Zatem sprzeda i kupi coś z 2.2 pod maską żeby do 400KM wytrzymało... W auto włożył 17 tyś zł (nie licząc ceny zakupu samochodu bazowego oraz setek godzin własnej pracy oraz pomocy "za piwo" kumpli którzy toczyli, spawali, frezowali czy polerowali) a sprzeda moze za 8-9 tyś bo niestety - brutalne prawa rynku...

Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Lipca, 2010, 12:30:57 »
To w takim razie ile taki dwumas wytrzymuje kilometrow? Oczywiscie przy normalnym uzytkowaniu przecietnego kowalskiego. No i w 2,0 przenosi znacznie wieksze obciazenia niz w 1,9 wiec na logike zajezdzic go jest trudniej nieco. W takim razie rzucam na forum takie haslo o dane na temat silnikow w ktorych sie da zamontowac normalne sprzeglo i przetesujemy forumowiczow z tego tematu.
Dzieki ponownie za pomoc.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Sierpnia, 2010, 10:58:44 »
Jak ktoś nie umie jeździć to i w 40tys km fabrycznie nowe rozwali. Największy problem dzisiejszych kierowców "TDI" to kupno wysilonej jednostki z 16-zaworową głowicą i zmienianie biegów przy 1500 obr/min... Potężny moment z dołu rozwala w mak cały dwumas (nie wspominając już o tym co się wyprawia z panewkami na wale i jak na taki styl jazdy reagują EGR`y i filtry cząstek stałych)...
Także nie ma reguły...
Na stronce VALEO
http://www.valeoservice.com/actualites.php?wid=8150951214C10FE3061DE5&lang=pl
możesz sobie sprawdzić do którego silnika podchodzi "KIT" z jednomasowym kołem zamachowym...
Warto też poszukać w ofercie LUK`a oraz SACHS`a bo jeden producent może nie robić "KIT`ów" do wszystkich silników... Poza tym co rusz pojawiają się nowe, kolejne pozycje...

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Sierpnia, 2010, 09:31:17 »
ja coś takiego założyłem rok temu do mojego swetra i śmiga super. nie widze jakiejś różnicy a wręcz na początku to auto sprawiało wrażenie, że lepiej przenosi.."zrywniej łapie"..
w sumie wymieniałem komplet bo w starym pękła łapa od łożyska ale jak zobaczyłem końcówke tarczy to wolałem całość wymienć... stary dwumas przypuszczalnie szybko by się odezwał z nowym sprzęgłem. Polecam ale z tego co wiem przy dużym momencie powyżej 350 niutków może ślizgać.
pozdro
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline heko

  • **
  • 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • chipować...chipować...chipować
    • G-CS
Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Sierpnia, 2010, 10:53:04 »
...a ja wciąż zastanawiam się jak wpłynie "sztywne" sprzęgło na resztę napędu, w końcu brak tłumienia olbrzymich drgań skrętnych jakie występują w mocnych dieslach może być szkodliwe...tak mniemam
..do Mondeo zestaw kosztuje 1200zł....a dwumasowy 1700..więc nie tragedia..

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Kupic czy nie?
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Sierpnia, 2010, 11:24:41 »
Akurat w mondeo...
Ale w takim A4 to może być 2700 kontra 900 zł... a to sporo...
Wczoraj przypadkiem na allegro znalazłem np jednomasowe koło od MkII G60 wraz z kpl śrub mocujących pasujące P&P do AFN`a...
I za całe 200 zł (bo tyle koleś chciał) mamy hybrydowe nieśmiertelne sprzęgiełko...
Co to trwałości jego w nowoczesnych mocnych dieslach:
Jak nie będziemy pałować z dołu - przetrwa wieki...
Jak kto od 1400obr chce uzyskiwać 90% momentu... no to i fabryczny dwumas w 40 tyś km rozwali...
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia, 2010, 08:16:51 wysłana przez Piasek »