TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1,9 TDI Octavia I - zgasł, nie odpala, nie kreci rozrusznikiem

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1,9 TDI Octavia I - zgasł, nie odpala, nie kreci rozrusznikiem
« dnia: 08 Sierpnia, 2010, 22:45:11 »
Witam

trafiłem na wasze forum w poszukiwaniu wyjaśnienia swojego problemu z wymienionym w tytule autem (Octavia I 1,9TDI) a właściwie z jego silnikiem.

Od początku.

Auto trafiło do mnie z niedziałającym turbo (silnik pracował w trybie awaryjnym, błąd czujnika podciśnienia doładowania) auto jeździło tak przez prawie 8 miesięcy.

Czujnik wymieniony na nowy, błąd wykasowany - turbo się nie załączą.

Sprawdzam dalej N75 sprawny, podciśnienie dochodzi do siłownika otwierającego turbinę - zablokowana kierowniczka, Palcem nie sposób ruszyć, zapsikane trochę WD40 dałem dzień żeby dobrze nasiąkło.

Nadal nie dało sie nia poruszyć, spróbowałem lekko siłowo udało się wcisnąć kierowniczkę, ruszyłem nią kilka razy.

Odpalam auto (majac nadzieję że turbo się załaczy po lekkim rozruszaniu tej dźwigienki) daje mu pochodzić żeby złapał temp.

Probuje przygazowac lekko auto - turbo załącza się, przygazowuje 1, 2 za 3 razem po zdjeciu nogi z gazu obroty silnika zaczynają rosnać z rury wydobywa sie niesamowity dym.

Szybko przekrecam kluczyk wyłaczajać zapłon, silnik chodzi jeszcze przez 2 - 3 sek i gasnie.

Podłaczam VAG (nie pamietam juz w tym momęcie ale chyba wyskoczył bład przeładowania - w stresie poprostu wykasowałem go a więcej się nie pojawił)

probuję odpalić auto - cisza nie kreci nawet rozrusznikiem, kontrolki przygasaja.

poziom oleju  w misce olejowej jest OK stan utrzymany a nawet nieco ponad stan.
W rurze  do intercoolera jest mokro :/ pasek sprawdzony - cały

generalnie w tym momęcie problemem jest brak możliwości zakrecenia rozrusznikiem :/ czy to możliwe żeby przy takim dołądowaniu przyłapało gdzieś silnik :/ skoro olej jest w misce to chyba można to wykluczyć :/

prosze o jakieś porady co moge sprawdzić, co zrobić :/

Vag juz nie widzi żadnych błedów



Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: 1,9 TDI Octavia I - zgasł, nie odpala, nie kreci rozrusznikiem
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Sierpnia, 2010, 07:27:03 »
Oj to tutaj problemów chyba więcej...
pokolei..
Cytuj
Auto trafiło do mnie z niedziałającym turbo (silnik pracował w trybie awaryjnym, błąd czujnika podciśnienia doładowania) auto jeździło tak przez prawie 8 miesięcy.
Jak auto jezdziło z zepsutym N75 przez dłuższy czas to kierowniczki wogóle nie pracowały, stąd zapiekły sie pewnie na amen. WD40 z zewnątrz nie wiele pomoże.
Kierowniczki są w środku i nie ma do nich od zewnąterz podejścia. Tylko rozbiórka turbo i czyszczenie kierownic.
Cytuj
przygazowuje 1, 2 za 3 razem po zdjeciu nogi z gazu obroty silnika zaczynają rosnać z rury wydobywa sie niesamowity dym.

Szybko przekrecam kluczyk wyłaczajać zapłon, silnik chodzi jeszcze przez 2 - 3 sek i gasnie.
Pociągnął olej przez odme, musiało być za wysokie ciśnienie tymbardziej że jak wspomniałeś ponad stan był olej. Zrobił sobie sam mieszanke z oleju silnikowego i powietrza. To wystarczyło żeby się wkręcił na obroty bez paliwa. Nie powinno nic sie uszkodzić, ale nie koniecznie.
Najpierw to doprowadził bym do odpowiedzniego stanu oleju i sprawdził ciśnienie oleju.

Cytuj
probuję odpalić auto - cisza nie kreci nawet rozrusznikiem, kontrolki przygasaja.
To jest dla mnie troche zagadką w tym wszystkim. Co mają do tego przygasające kontrolki i brak rozruchu. Może to prozaiczna rada ale sprawdź klemy i akumulator.

Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 1,9 TDI Octavia I - zgasł, nie odpala, nie kreci rozrusznikiem
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Sierpnia, 2010, 08:19:39 »
Z tym odpalaniem to wrzuć na 5-tkę i przepchnij lekko samochód do przodu i do tyłu. Może niefortunnie kolizyjnie ustawiły się zęby z bendix`a w rozruszniku z tymi na wieńcu - często tak bywa. Sprawdź połączenia kabli na rozruszniku - może zaśniedziały lub je zeżarła korozja, sprawdź mocowanie i czystość zacisków na aku oraz jego zdolność rozruchową - może padł ...
Wiesz ze nieszczęścia chodzą parami, czasami trójkami a nawet czwórkami... ;)
Dalej - jak tolek pisał:
1) turbina do wyjęcia i czyszczenia
2) olej winien mieć stan zalecany przez producenta silnika... (aczkolwiek ciut wyżej ponad maximum nie powinno robić takich rzeczy...)

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: 1,9 TDI Octavia I - zgasł, nie odpala, nie kreci rozrusznikiem
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Sierpnia, 2010, 14:50:34 »
No nie chce byc kasandra....ale dla mnie kopyto wyszlo bokiem  8)
Dlugi czas bez doladowania i zamiast filmu olejowego w IC miales tam male jezioro.
Dales w pedzel turbina pchnela a silnik slicznie zassal....
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: 1,9 TDI Octavia I - zgasł, nie odpala, nie kreci rozrusznikiem
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Sierpnia, 2010, 21:27:14 »
Na to bym nie wpadł ale to ma sens...
bo faktycznie skąd by się wział olej w komorze spalania...
Nie bawisz sie, nie żyjesz.