TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Peugeot Partner 2.0HDi - jakie maksymalne ciśnienie doładowania?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Witam,
Peugeot Partner 2.0HDi zrobiony w V-Tech Kraków na 120KM/298Nm, FMIC o pojemności 5 l., sprzęgło SACHS PERFORMANCE, MBC ustawione na 1,2bar.
W obliczu ciągłych problemów z przepływomierzem - wcześniej siemens, który raz miał moc, a za chwilę jej nie miał. Teraz magneti-marelli nie ciągnie powyżej 3250 obr/min i ma czasami odczuwalne spadki momentu obrotowego - po przyzwyczajeniu się do mocy i momentu oczekuję większego przyrostu.
Interesuje mnie max.320Nm i ładny płaski przebieg, oraz moc przy 4tys.obr. na poziomie 136KM (teraz uzyskuje 118KM przy 3tys.obr. i trzyma do 4tys.obr. 120KM - efekt taki, że praktycznie nie ma już czym jechać w tym przedziale obrotów)
I tutaj pytanie: do ilu mogę zwiększyć ciśnienie turbiny i co mogę zrobić z wydechem, żeby móc uzyskać takie wyniki? Czy jest to w ogóle realne zachowując w miarę wytrzymałość silnika? Dodam, że teraz ma 197tys.km przejechane.
Pozdrawiam i czekam na propozycje
« Ostatnia zmiana: 27 Stycznia, 2011, 18:00:18 wysłana przez PuggiBlue »



Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Peugeot Partner 2.0HDi - jakie maksymalne ciśnienie doładowania?
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Stycznia, 2011, 19:32:09 »
Z seryjnej 90-tki chcesz więcej uzyskać ?
Nie przesadzaj...
Wydajność wtrysków też się kiedyś kończy. Masz zamiar się bić o każdego konia? Inwestycje w wydechy itp ??
Toż taniej Cię wyjdzie zrobić swap`a na 2.0 HDI 16V na którym po lekkim sofcie od razu masz 150-160KM i jakieś 400Nm

Odp: Peugeot Partner 2.0HDi - jakie maksymalne ciśnienie doładowania?
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Stycznia, 2011, 23:11:27 »
Dlaczego tak odradzasz? Dodatkowe 16 koni i chęć posiadania bardziej płaskiego momentu jest dla mnie istotne. Ponieważ włożyłem już trochę kasy w auto, mogę dać jeszcze trochę. Przy fakcie, że wszystko robione własnymi rękami od podstaw to i koszta nie takie straszne, a satysfakcji dużo.
W sumie zapytałem co mogę jeszcze zrobić, a nie czy mi się to opłaca.
Ponoć wtryski jeszcze mają trochę zapasu, a ja chętnie powalczę o kolejne koniki.

EDIT:


Znalazłem człowieka, który w tym silniku jeździ na ciśnieniu 1,5bar z chwilowym do 1,8.
U siebie znalazłem i rozwiązałem parę problemów i auto dostało znowu pełną moc, co nie znaczy że rezygnuję z moich planów.
Z tematem będę walczył na wiosnę. Do tego czasu wciąż czekam na ciekawe propozycje ulepszeń.


EDIT2:

Ostatecznie ustawiłem 1.4 bar i po modyfikacji programu wyszło 141KM/344Nm

« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia, 2013, 19:21:55 wysłana przez PuggiBlue »