TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

BMW 530d 2007r 235PS - PROBLEM Z TURBO

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

BMW 530d 2007r 235PS - PROBLEM Z TURBO
« dnia: 20 Lutego, 2011, 03:48:07 »
Witam serdecznie :)

    Mam pytanie i prośbę o pomoc do Państwa związane z moim aktualnym autem - BMW 530d 2007r, przebieg 150tyś.km.
Pojechałem ostatnio do firmy tuningowej z Opola, żeby zmierzyć parametry auta, po usunięciu nieszczelności w dolocie silnika i wymianie przepływomierza. W tym przypadku mierzone t.zw. hamownią inercyjną nakładaną na auto. Jeżeli nazywam coś niefachowo, to przepraszam, ale nie znam się na tym i posługuje się jedynie zasłyszanymi nazwami:) Po pomiarach okazało się, że turbina do ok.3tyś.obr chodzi prawidłowo, osiąga pełną wydajność - jeżeli chodzi o wpółczynnik masy powietrza do dawki paliwa(?) to poziom od 1.20 do 1.40 - chyba AFR to się nazywa(tak na necie się to opisuje), a powyżej 3.tyś.obr zaczyna spadać i powyżej 4tyś.obr jest to już 1.12, gdzie podobno krytyczną wartością dla turbiny jest 1.10, bo poniżej tego progu zalicza zgon. Z parametrów w serii wyszło aż 255PS i 565Nm, i wg ekipy 44tuning spowodowane jest to tym, iż powyżej 3tyś.obr w momencie jak spada wydajność turbiny i tym samym za mało powietrza trafia do silnika, to komputer sterujący "dowala" więcej paliwa, żeby zrekompensować sobie braki w powietrzu i dzięki tej dodatkowej dawce paliwa jest teraz mocniejszy, ale za chwilę się to podobno skończy. Czy tak faktycznie jest? Wgrali mi też program testowy, żeby pomierzyć wszystkie parametry (szczerze mówiąc to z dzisiejszej perspektywy było to totalną głupotą, ale nazwali to właśnie programem testowym i nie wiedziałem, że chodzi o zwiększenie mocy). Chcieli zobaczyć jak się zachowuje turbina i reszta klamotów przy większym obiążeniu i potwierdzili, że program w żaden sposób nie zmienił pracy turbiny "in plus" a jedynie pogorszyły się jakieś inne parametry - chyba temperatura spalin i coś jeszc