Witam!
Od dluzszego czasu szperam po necie i poszukuje jakis informacji na temat podniesienia mocy w moim Passacie z silnikiem 1.9 TDI 110km . Interesuje mnie tylko cos w rodzaju poradnika ewentualnie podpowiedzi co i jak jakimi programami sie robi ... co potrzebne itd.
Jesli ma ktos napisac zeby udac sie do jakies firmy badz fachowca ktory tym sie zajmuje to odrazu dziekuje za jego odpowiedz... Jestem typem czlowieka ktory zawsze chce za wszelka cene zrobic cos sam i miec z tego satysfakcje.
Nie interesuje mnie tez PowerBox czy inne ustrojstwo z allegro.
Jesli chodzi o temat obslugi Vaga to juz troche ogarnalem ....
Zalezy mi na tym aby sie dowiedziec jakie programy co i jak zrobic. I jakiego przyrostu mozna sie spodziewac.
Pozdrawiam glopolekxd
I witamy samobójcę... Z tego co tu napisałeś odnoszę wrażenie że ... nie bardzo wiesz jak się do tego zabrać... Panie kolego - samo skopiowanie softu to pół biedy (aczkolwiek i to do łatwych i bezproblemowych nie należy) natomiast jazda się zaczyna w momencie kiedy trzeba wgrać "wzmocniony" soft. Przypiłować jakieś gotowce z neta - to żaden problem. Sęk w tym że "gotowce" trzeba skorygować bo seryjność to pojęcie względne, a do tego trzeba mieć lata doświadczeń, programy i odpowiednie zaplecze techniczne...
Kolejny problem z nimi to fakt autentyczności... Czy np któryś z "tunerów" celowo nie puszcza fake`ów w sieć - żeby przypiłować nosa tym, którzy opanowali rapida i za pomocą chińskiego interface`u z allegro za 49,90zł chcą być "bogami tuningu".
Delikatny spadek napięcia podczas ładowania nowego softu i ... leżysz... Ciągasz auto na lawecie do tych "z allegro" którzy skasują Cię 2x tyle (za cwaniactwo) żeby tylko odpaliło. Oni swoje w życiu zapłacili za wiedzę jak to wgrać żeby nie padło
Odnośnie przyrostów mocy, które są bardzo uzależnione od kondycji silnika przede wszystkim, możesz spodziewać się przyrostów w zakresie od 10-ciu do 20-25KM samym softem. Ale w twoim przypadku będą one zerowe bo:
1) nie znasz mocy wyjściowej silnika
2) nie jesteś w stanie zmierzyć mocy po zmianie softu
3) nie jesteś w stanie dokonać korekt tego softu
(czy czasem któraś wartość nie została krytycznie przekroczona, skutkiem czego powypala Ci dziury w tłokach po 10-15 tys km)
4) a jestem skłonny się nawet założyć że spieprzysz sobie auto przy pierwszej próbie wgrania "wzmocnionego" softu
No ale: Twój samochód, Twoje pieniądze. Jeżeli chcesz zacząć - proszę bardzo. Na początek zapoznaj się z terminem GALLETTO.