TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

VOLVO V50 2.0D 2007. Wzrost oleju

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

VOLVO V50 2.0D 2007. Wzrost oleju
« dnia: 13 Lipca, 2011, 15:11:08 »
Witam wszystkich,

Posiadam auto volvo v50 2.0D z roku 2007. Auto używam głównie na trasach. W zeszłym tygodniu wracałem z Francji i auto od początku trasy było zamulone, po pokonaniu 200km nagle odżyło i tak jest do dzisiaj. Problemem jest co innego. Po powrocie zauważyłem wzrost poziomu oleju o prawie litr!!! Po wymianie oleju było kilka dni ok. Wczoraj wróciłem z Zakopanego i sytuacja się powtarza.

Wykluczam zapchanie czy niedokończoną procedurę oczyszczania FAP'a ponieważ bądź co bądź pokonałem w ciągu 2 tygodni ponad 3000km. A dziennie do pracy dojeżdżam około 160km w obie strony.
Uszczelkę pod głowicą też wykluczam ponieważ byłem na badaniu ciśnienia sprężania i mam na cylindrach 24-25-25-25atm. Płynu chłodniczego też nie ubywa ani nie przybywa, kolor też ma jak nowy.

Jeden z mechaników mi powiedział, że to może być uszkodzony simering na pompie zasilającej przy wałku rozrządu, podobno tamtędy może dostać się paliwo do oleju.

Pozdrawiam


VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM

Odp: VOLVO V50 2.0D 2007. Wzrost oleju
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Października, 2011, 13:34:33 »
Odświeżam wątek bo udało się naprawić auto. W zeszłym tygodniu byłem w serwisie Volvo w Bydgoszczy. Po przedstawieniu problemu mechanicy w krawatach zrobili duże oczy na to co się dzieje w aucie. Po diagnostyce okazało się, że filtr cząstek sadzy jest zapełniony w 20%, dodatek do paliwa starczy jeszcze na około 30.000km, znaleziono jeden błąd w pamięci -  związany podobno z układem EGR. Po usunięciu błędu i aktualizacji softu odebrałem auto. Jednym słowem stwierdzili ,że "w aucie jest wszystko ok " Straciłem czas i pieniądze bo problem powrócił po przejechaniu około 100km.

Trzy dni temu pojechałem do firmy usuwającej filtry DPF/FAP w Białych Błotach. Po wgraniu oprogramowania w wersji do auta bez filtra i po usunięciu wnętrza filtra jest ok. Tego samego dnia musiałem jechać do Niemiec więc od razu przetestowałem auto. Po pokonaniu 1200km poziom oleju się nie zwiększył, spalanie średnie w granicach 5-6, samochód nie traci mocy jedyną różnicą jest czarne wnętrze rury wydechowej.

Jaki wniosek? w ASO pracują panowie w krawatach którzy starają się naprawiać auta metodą "jak nie będzie to to na pewno tamto".
Od mechanika który usuwał filtr dowiedziałem się, że średnio tygodniowo przyjeżdżają dwaj właściciele Volvo V50 z silnikiem 2.0D na usunięcie FAP'a który jest jedynym powodem rozrzedzania oleju silnikowego olejem napędowym.

Temat do zamknięcia

VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM

Offline heko

  • **
  • 72
  • Płeć: Mężczyzna
  • chipować...chipować...chipować
    • G-CS
Odp: VOLVO V50 2.0D 2007. Wzrost oleju
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Grudnia, 2011, 23:52:59 »
...hehe, no toś amerykę odkrył :P