TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Alternatywa dla ... ON , OR, OO ...to?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternatywa dla ... ON , OR, OO ...to?
« dnia: 12 Styczeń, 2012, 21:41:29 »
Interesuje mnie bardzo temat, na który przypadkiem się natknąłem kupując z kumplem dosłownie "zabawkę" na paliwo typu:

Olej rycynowy
Olej rycynowy + metanol
Olej rycynowy + nitrometan

z dopiskiem "silniki żarowe"

Diesel rozumiem to także silnik żarowy, do tego pytanie - czym tak różni się olej Rycynowy od np Rzepakowego ... bo na tronach modelarskich jest brany jak porównanie Pb95 do PB98 czy V-Power

Czy Diesel po dolaniu Oleju rycynowego będzie chodził lepiej? żwawiej?
Czy Diesel po dolaniu Oleju rycynowego z metanolem czy z nitrometanem będzie chodził lepiej? żwawiej?

czy w ogóle można taką mieszankę w starych poczciwych TDIkach stosować?

Mój samochód to Mercedes Vito TDI z 98r. na Rzepaku chodzi bezproblemowo, na Opałowym także ... a że robię długie trasy chciałbym mieć paliwo które ma dość skuteczną moc w stosunku do spalania... a z informacji które doczytałem to po dodaniu nitrometanu do jakiegokolwiek oleju ... jest możliwe że uzyskamy mniejsze spalanie - a pytam bo nie chcę w drodze doświadczeń przypadkiem uszkodzić silnika.

I pytanie bonusowe - co sądzicie o jeździe na olejach... samochodowych? też spotkałem się z opisami , że do modeli latających samolocików są sprzedawane oleje np syntetyczne jako paliwo...



Odp: Alternatywa dla ... ON , OR, OO ...to?
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Styczeń, 2012, 11:17:29 »
Ale to chyba głównie zależy od rozmiaru silnika. Małe silniki mają kosmiczne obroty i ich paliwo musi się szybko spalać. Stąd nitrometan z metanolem lub sam nitrometan. Myślę,że dolanie do ropy takiego nitrometanu spowoduje stukanie albo zeżre przewody paliwowe (albo jedno i drugie)