TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Filtr paliwa- objawy zapchania?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Filtr paliwa- objawy zapchania?
« dnia: 29 Stycznia, 2005, 22:59:30 »
Mam taki problem. Jestem swiezym uzytkownikiem Turbo diesla p306 1.9 Dt. Zauwazylem ostanio spadek mocy w zakresie 2500-4500 obrotow. Dawniej wciskalo w fotel a silnik pracowal jakby sie ledwo meczyl. Teraz przyspiesza strasznie ospale i do tego mam wrazenie ze sie meczy. Turbina gwizdze. Auto jezdzi, dymu nie widac, temperatura 80 stopni czyli norma. Czy to może być przez filtr paliwa? Czy ktos się spotkal z takimi objawami?

Serdecznie dziekuje za wskazówki i rady
pozdrawiam
Łukasz



Offline Nemo

Filtr paliwa- objawy zapchania?
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Stycznia, 2005, 09:29:16 »
Pewnie sie zatyka interkooler albo cos innego w doloceie.
A filtr paliwa to mozesz dla zasady zmienic.
Seans się kończy i zaraz trzeba będzie na ulicę znowu wyjść"

VW Golf III 1.9 TDI Model OMC 90 KM - szukam taniego toonera :)

Filtr paliwa- objawy zapchania?
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Lutego, 2005, 22:10:24 »
Brak mocy przy większych obrotach jest typowym objawem dla zabitego filterka (wiem to z obdukcji), choć nie na 100% to może być przyczyną. Wymień go nie jest to wysoka suma a myślę że się poprawi, przypomnij sobie gdzie lałeś paliwo ostatnio może na jakiejś prywatnej stacji i ci jakiego syfu wpuścili albo orenżady (apał).

Odp: Filtr paliwa- objawy zapchania?
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Grudnia, 2011, 14:20:07 »
Można dolać trochę toulenu (toluenu? czy jak to się tam mówi) czyli rozpuszczalnika takiego z kastoramy. Ja daję szklankę na bak paliwa i syf się rozpuszcza i auto pali dobrze. ale przed zimą zmiana filterka paliwa oraz akumulatora raz na 3 lata to mus w naszych warunkach bo inaczej to moze być zonk.

Odp: Filtr paliwa- objawy zapchania?
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Lutego, 2012, 19:20:37 »
Ostatnio przerabiałem podobny przypadek u kumpla w SDI. Założony nowy filtr zapchał się po 3 tygodniach od wymiany. Auto nie jechało więcej niż 90, dalej słabło. Wymiana filtra pomogła.
VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM