TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Życie z filtrem DPF

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Życie z filtrem DPF
« dnia: 09 Lutego, 2012, 17:45:51 »
Witam wszystkich forumowiczów, chciałbym aby wypowiedziały się osoby posiadające w swoich TDI'kach bezobsługowe filtry cząstek stałych. Chodzi o to jak się sprawuje w waszych autach. Jakie macie problemy, co ile km pojawia się procedura oczyszczania oraz ile taki filtr wytrzymuje. Pozdrawiam


VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Lutego, 2012, 13:02:54 »
Mój brat miał kiedyś opla zafire z takim filtrem i strasznie narzekał na ten samochód, na minus na pewno jest:

- większe zużycie paliwa
- bardzo drogi olej
- mało który mechanik zna temat - auto staje się bardziej skomplikowane 8)

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lutego, 2012, 23:19:59 »
kolego, mógłbyś coś więcej napisać o tej zafirze i dlaczego narzekał?

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Lutego, 2012, 11:03:47 »
Auta z filtrami dpf to zmora mechaników, rzadko który siedzi w tym temacie i wie jak się za to zabrać dlatego też to rzadkość na naszych drogach ;)

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Lutego, 2012, 19:39:50 »
To jest dział TDI, proszę nie rozpisujcie się o problemach z oplami :)
VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Lutego, 2012, 20:33:25 »
WITAM DPF OGOLNIE W TDI JEST WIELKA PORAZKA WYPALANIE JEGO LUB GDY SAM SIE REGENERUJE WYDZIELA WTEDY STRASZNA EMISJE SPALIN I JAKA TU MOWA O EKOLOGI MOGLO BY GO W OGOLE NIE BYC ALE CHODZI TO GLOWNIE O SERWISY ZEBY IM NABIJAC KASE ZA TAKIE BYLE CO NA WYMIANIE FILTROW CZASTEK, A I TAK TO ZA JAKIS CZAS SIE ZAPCHA OD NOWA , GLOWNYM PROBLEMEM Z FILTREM DPF JEST PRZYBYWANIE STRASZNYCH ILOSCI ROPY DO OLEJU SILNIKA A WIADOMO ZE WSZYSTKIE JEGO ELEMENTY I TURBO TEGO NIE LUBIA NAJLEPSZYM SPOSOBEM JEST USUNIECIE ELEKTRONICZNE I MECHANICZNE I WTEDY MAMY SPOKOJ RAZ NA ZAWSZE Z DPF

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Lutego, 2012, 21:44:01 »
to po co w ogóle tworzyli te filtry dpf?  :-X

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Lutego, 2012, 16:45:03 »
to po co w ogóle tworzyli te filtry dpf?  :-X


żeby dbać o ekologie, ale prawda jest taka że te filtry to totalna porażka i wcale nie są takie ekologiczne jak miały być.

Offline fresh

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Lutego, 2012, 13:39:52 »
a da się w ogóle usunąć ten filtr dpf, jak tak to ile to kosztuje w przybliżeniu?

Offline turi

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Lutego, 2012, 23:05:30 »
a da się w ogóle usunąć ten filtr dpf, jak tak to ile to kosztuje w przybliżeniu?

da się usunąć, tylko nie każdy mechanik to potrafi zrobić ;) a co do kosztów to kwestia dogadania się ale raczej tanio nie jest

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Lutego, 2012, 15:56:07 »
znajomy płacił 700 zł za profesjonalne usunięcie, więc nie jest tak najgorzej  ::)

Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Lipca, 2012, 10:09:18 »
tutaj jest ciekawy artykuł o dpf-ach - filtr cząstek stałych

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Życie z filtrem DPF
« Odpowiedź #12 dnia: 30 Lipca, 2012, 10:03:18 »
Najmniej uciążliwe są przy eksploatacji "autostradowej" pojazdów. Ludzie którzy dużo jeżdżą, dynamicznie itp nie mają z nimi problemów. Na zachodzie użytkownicy nawet przez 200 tys km nie wiedzą iż maja jakiś filtr cząstek stałych zamontowany...
Najbardziej upierdliwe stają się wtedy kiedy auto głównie po mieście jeździ a raczej nie jeździ tylko klepie puste motogodziny stojąc w korkach. Usuwanie filtrów mija się z celem - po co za to płacić przy zakupie i ponownie aby go usunąć (co tanie nie jest kosztuje w zależności od modelu od 700-800zł do nawet 2500zł). Nie lepiej kupić benzynowca bez tego typu "ulepszeń" ??