TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Kolory dymu a możliwa usterka

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kolory dymu a możliwa usterka
« dnia: 13 Lutego, 2012, 11:02:49 »
Czasami po kolorach dymu można poznać co się dzieje z naszym samochodem, w tym temacie zbierzmy wszystkie informacje odnośnie 'dymienia'  ::)

na początek dodam od siebie taki mały artykuł:

dymi na czarno

nie dopala paliwa;
przyczyną może być za mało powietrza; sprawdzić turbine i szczelność połączeń
zła regulacja pompy; sprawdzić ustawienia pompy
lejące wtryski; wymienić końcówki

dymi na biało

spala płyn chłodzący; wymienić uszczelkę pod głowicą

jeżeli temp. zewnętrzna jest niska to dymienie na biało jest rzeczą normalną - następuje kondensacja pary wodnej obecnej w spalinach

dymi na niebiesko

spala olej;
rozszczelnione uszczelniacze na turbinie; uszczelnić turbinę
przepuszczające uszczelniacze zaworowe; wymienić je
przepuszczający układ tłokowy; wymienić pierścienie, ew. szlif cylindrów i wymiana tłoków



Odp: Kolory dymu a możliwa usterka
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Lutego, 2012, 19:42:21 »
Witam, małe uzupełnienie:)

Niebieski dym+zapach niespalonej mieszanki przy odpalaniu na zimno najczęściej oznacza zużycie jednej bądź więcej świec żarowych lub fatalną jakość oleju napędowego. Czasami skutkuje użycie depresatora a czasami tankowanie na innej stacji.
VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM

Odp: Kolory dymu a możliwa usterka
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Lutego, 2012, 21:47:56 »
to ja jeszcze dodam od siebie:

jeżeli przy zimnym rozruchu dymi na niebiesko to wina prawdopodobnie wtrysków... jeżeli na biało przy zimnym rozruchu - kąt wtrysku

Offline fresh

Odp: Kolory dymu a możliwa usterka
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Lutego, 2012, 13:42:07 »
mały update  ::)

Dym szary - Szary dym i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik.
Czasem jest to efekt np. niesprawnego czujnika temperatury. Sterownik „myśli” wtedy, że silnik jest przez cały czas zimny i niepotrzebnie bardziej obficie dawkuje paliwo. Spaliny mogą mieć bardziej intensywny zapach przez pierwszych kilka minut po uruchomieniu nierozgrzanego silnika – to zupełnie normalne zjawisko i nie świadczy o żadnej usterce.

Odp: Kolory dymu a możliwa usterka
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Lutego, 2012, 16:02:46 »
Biały - uszkodzona uszczelka pod głowicą lub samej głowicy co jest przyczyną przedostawania się płynu chłodzącego do cylindrów i wtedy oprócz białego koloru dymu silnik nierównomiernie pracuje, przerywa oraz brakuje mu mocy.

Odp: Kolory dymu a możliwa usterka
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Lutego, 2012, 12:16:35 »
bardzo fajny temat, a tak swoją drogą czy komuś kiedyś takie 'wróżenie' ze spalin się sprawdziło w diagnozie usterki?

Odp: Kolory dymu a możliwa usterka
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Lutego, 2012, 23:04:55 »
Witam,
Tak jak napisałem kilka postów wyżej niebieski dym+zapach niespalonej mieszanki przy odpalaniu na zimno najczęściej oznacza  fatalną jakość oleju napędowego. Znajomy mechanik prorokował mi wymianę uszczelniaczy na pompowtyskach (nie dałem się namówić). Przyczyną był olej napędowy kupowany ciągle na tej samej stacji Orlen. Tankuje na innej i problemu nie ma.
VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM

Odp: Kolory dymu a możliwa usterka
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Lutego, 2012, 18:14:21 »
jakoś nie mogę w to uwierzyć że na orlenie jest paliwo słabej jakości  :o

Odp: Kolory dymu a możliwa usterka
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Marca, 2012, 18:15:28 »
u mnie po spalinach znajomy mechanik zdiagnozował zużycie świec żarowych poprzez niebieskawy kolor dymu, więc jednak coś w tym jest ;)

Odp: Kolory dymu a możliwa usterka
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Marca, 2012, 22:46:54 »
dobry mechanik nie będzie miał z tym problemu mój ojciec też w swoim oplu ostatnio od mechanika się dowiedział że ma nieszczelną turbinę bo mu dymiło na niebiesko  ::)