TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

1.9 tdi 101 km Skoda, Seat Prośba o fachową poradę

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

malyaviator

1.9 tdi 101 km Skoda, Seat Prośba o fachową poradę
« dnia: 24 Czerwca, 2012, 12:19:53 »
Witam wszystkich serdecznie.

Chciałbym prosić o udzielenie pomocy i fachowej parady dotyczącej silnika 1.9 TDI moc 101 km montowanego w Skodach i Seatach. Zamiaruję zakupić samochód z takim silnikiem i zastanawiam się czy jest on faktycznie taki dobry jak wszyscy mówią.

Interesują mnie kwestie typowych usterek tego silnika, budowy (czy ma na przykład dwumasę, jak wygląda układ zasilania paliwem) jak i podstawowych czynności które należy przy nim wykonywać.

Nieocenione będą też wypowiedzi użytkowników jak i ekspertów z tego forum dla których silnik ten nie ma tajemnic. Ja niestety nie maiłem jeszcze styczności z silnikami TDI więc liczą na pomoc użytkowników forum.

Z góry dziękuje i Pozdrawiam
Marcin
malyaviator




Odp: 1.9 tdi 101 km Skoda, Seat Prośba o fachową poradę
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Czerwca, 2012, 20:38:16 »
Witam!
Jeżdżę od 7 lat Golfem z takim silnikiem jaki opisujesz. Moja opinia na temat tego silnika jest taka jak sam napisałeś - jest bardzo dobry. Co go typowych usterek to o takowych nic nie wiem. Może w nim się popsuć to co w każdym dieslu 1.9 TDI, począwszy od wtrysku, poprzez koło dwumasowe, EGR, któryś z czujników, przepływomierz, turbosprężarka itd., itp. Od strony technicznej wygląda to tak:

- układ wtrysku: pompowtryskiwacze BOSCH (elektro-mechaniczne) - regeneracja sztuki ok. 350zł więc tragedii nie ma:)
- posiada koło dwumasowe
- turbosprężarka ze zmienną geometrią łopat

Eksploatacja:

- bardzo ważny jest odpowiedni olej spełniający normę VW 505.01 5W-40, lub nawet 507.00 5W-30. Jest to ważne ze względu na dodatkowe krzywki napedzające pompowtryskiwacze wywierające potężny nacisk na wałek rozrządu.
tutaj warto dodać o krążącej opinii o tym że TDI pożera duże ilości oleju, nie wiem skąd to się wzięło, bardziej to pasuje
do 16-zaworowych silników  2.0 TDI z początku produkcji. Robię rocznie 15-20.000km i nic nie muszę dolewać. Oczywiście  między wymianami poziom zmniejszy się z poziomu max do połowy ale nigdy nie spadnie na MIN

- filtr paliwa oraz paliwo dobrej jakości. To nie wymaga komentarza.
- filtr powietrza (zanieczyszczony może wpływać na dawkowanie i dynamikę oraz znacząco może zakłócać wskazania  przepływomierza)


W ciągu 7 lat tylko 2 razy musiałem coś w nim robić (nie wspominając o eksploatacji). Na początku padł mi przepływomierz i auto straciło dynamikę (240zł zamiennik), jakiś rok temu padła cewka na 2 pompowtryskiwaczu (koszt 350zł  - wymiana cewki i przy okazji końcówki (części OEM Bosch)). Sumując 590zł na naprawy przez taki okres to nic!

Pozdrawiam
VW GOLF IV 1.9 TDI PD ATD 100KM
AUDI A4 B7 2.0TDI PD DPF 8V BPW 140KM