TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

lacetti turbo diesel - padła druga turbina i drugi raz wtryski

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline aaalata

  • *
  • 8
  • Płeć: Mężczyzna
Witam.

Właściwie dubluję pytanie z działu "forum główne", ale tam dopisałem się do swojego wątku sprzed 5 lat i tytuł jest nieadekwatny.

Chevrolet lacetti kombi 2,0 turbodiesel. Przebieg 150kkm. Drugi raz do wymianu wtryski  i turbo do regeneracji.
Nie mogę w sieci znaleźć "doktoratów" z tego silnika.
Co może być powodem (oprócz złego paliwa - które raczej wykluczam, i nieumiejętnej eksploatacji (szybkie gaszenie, niewymienianie oleju i filtrów) którą też wykluczam) tak częstych usterek tych elementów w tym silniku?
Jakie czynności należy niezbędnie wykonać i co sprawdzić podczas aktualnej naprawy fury?

Albo proszę o wskazanie jakiegoś forum / działu w któym mógłbym poczytać o problemach z tym silnikiem...

Może zły olej?



Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: lacetti turbo diesel - padła druga turbina i drugi raz wtryski
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Lipiec, 2012, 10:13:21 »
Może po prostu trwałość zastosowanych materiałów ??
DCI też "słyną" ze swojej trwałości (a raczej jej braku) w przyp. turbin czy układów wtryskowych eksploatowanych na polskim paliwie. Podobnie 2.0TDI z VW... coraz popularniejszy staje się dowcip "medal dla tego kto przejedzie tym silnikiem 300 tys km"...

Odp: lacetti turbo diesel - padła druga turbina i drugi raz wtryski
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Wrzesień, 2012, 12:18:20 »
a gdzie serwisujesz auto i jakiej marki są te podzespoły które montujesz? ja osobiście polecam wtryski lizarte bądź boscha, może właśnie to w niewłaściwym serwisowaniu tkwi problem?

Odp: lacetti turbo diesel - padła druga turbina i drugi raz wtryski
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Sierpień, 2013, 07:58:07 »
 :P This post is so great and nice  :-*

  Co może być powodem (oprócz złego paliwa - które raczej wykluczam, i nieumiejętnej eksploatacji (szybkie gaszenie, niewymienianie oleju i filtrów) którą też wykluczam) tak częstych usterek tych elementów w tym silniku?
Jakie czynności należy niezbędnie wykonać i co sprawdzić podczas aktualnej naprawy fury?  :-*
learn-a-language   http://learn-a-language.me/
Certkiller JN0-101   Certkiller JN0-101

Offline Jaca1979

  • *****
  • 32
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: lacetti turbo diesel - padła druga turbina i drugi raz wtryski
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Październik, 2014, 22:48:47 »
Zanim będziesz dokonywał naprawy  zweryfikuj parametry  auta. 
Czy  auto  poza  odczytem  błędów  było  kiedykolwiek logowane  na drodze?
Bardzo  dziwna  sprawa,  aby  turbo  i wtryski  padły jednocześnie.
Tel. 509963063
Regeneracja Turbosprezarek,  chiptuning, DPF serwis, Hamownia

Offline aaalata

  • *
  • 8
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: lacetti turbo diesel - padła druga turbina i drugi raz wtryski
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Październik, 2014, 08:54:24 »
Hej.

Generalnie, to podczas drugiej naprawy mechanik zwrocil uwage na dzialanie filtra czastek stalych.
Jako, ze samochod jezdzi (jeszce nadal) jako taksowka, to prawdopodobnie czesto dochodzilo do wylaczania silnika podczas wypalania filtra. (Nie ma kontrolki sygnalizujacej, ze proces wypalanie trwa). To prawdopodobnie doprowadzalo do dostawania sie niespalonego paliwa do oleju. Co prawdopodobnie doprowadzalo do pogarszania wlasciwosci oleju. Co prawdopodobnie doprowadzilo do uszkodzenia turbiny. Co prawdopodobnie doprowadzilo do rozpedzenia turbiny (choroba szalonych diesli) i uszkodzenia wtryskow. (?).
Po naprawie turba i wtryskow obserwowano bacznie stan i poziom oleju. Poziom oleju podnosil sie.
Usunieto filtr czastek stalych (fizycznie i software'owo).

Jak narazie (50kkm), odpukac, wszystko ok. Prawdopodobnie.


Odp: lacetti turbo diesel - padła druga turbina i drugi raz wtryski
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Październik, 2014, 10:50:58 »
Co do oleju to w dieslu należy używać oleju możliwie o dużej pojemności cieplnej i wysokiej temperaturze wrzenia, bo jest on chłodziwem turbiny.
Ja miałem w autach kłopoty z turbinami, dopóki nie zacząłem wlewać 5W50 albo 10W60 (producent bez znaczenia). Od lat NIGDY I NIC w silnikach aut które mamy, w turbosprężarkach itd nie padło.
Olej czyni cuda, byle to nie był 0W30 dobry do smarowania zawiasów i smażenia frytek, tylko coś co dobrze chłodzi.

Odp: lacetti turbo diesel - padła druga turbina i drugi raz wtryski
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Styczeń, 2015, 08:32:58 »
Wiecie jak to jest, kierowcy dużo jeżdżą wacha płynie i nie ustrzeże się człowiek przed przekrętem, teraz koncerny paliwowe oferują systemy kontroli wydatków na paliwo, ale co wybrać? Jeśli kartę paliwowa to jakoą, a może gps rozwiąże sprawę? Jeśli macie w tym doświadczenie to pomóżcie. 

Odp: lacetti turbo diesel - padła druga turbina i drugi raz wtryski
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Styczeń, 2015, 08:33:29 »
Wiecie jak to jest, kierowcy dużo jeżdżą wacha płynie i nie ustrzeże się człowiek przed przekrętem, teraz koncerny paliwowe oferują systemy kontroli wydatków na paliwo, ale co wybrać? Jeśli kartę paliwowa to jakoą, a może gps rozwiąże sprawę? Jeśli macie w tym doświadczenie to pomóżcie.