TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Szarpanie silnika Fabia 1,9 tdi 101 KM ATD

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Szarpanie silnika Fabia 1,9 tdi 101 KM ATD
« dnia: 06 Listopada, 2012, 17:13:58 »
Witam wszystkich forumowiczów.

Mam poważny problem ze swoją Skodą Fabia 2002 1,9 tdi, mianowicie występuje falowanie i poszarpywanie silnikiem byłem już u kilku mechaników i żaden z nich nie potrafił sobie poradzić z tym problemem. Vag pokazuje błędy raz na jedej raz na drugiej parze wtryskiwaczy. Ostatnio odwiedziłem serwis Boscha i powiedzieli że mam pompkę do wymiany na pierwszym cylindrze. Szarpanie najlepiej wyczuwalne na 3 ,4 i 5 biegu na obrotach 1900. inny objaw przy trzymaniu wysokich obrotów np na 2 biegu powiedzmy 2,3 tys nagle szarpnięcie i spadek obrotów.

Oto diagnoza. z serwisu

PRÓBA I
17678 P1270 035
ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 4 N-243
PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
STATYCZNA

17672 P1264 035
ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
STATYCZNA

PRÓBA II
17669 P1264 035
ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 1 N 240
PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
UST SPORADYCZNA

17675 P1267 035
ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 2 N241
PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
UST SPORADYCZNA

17675 P1267 035
ZAWÓR POMPOWTRYSKIWACZA CYLINDRA 3 N242
PRZEKROCZONA GRANICA REGULACJI
UST SPORADYCZNA

17977 P1569 035
PRZEŁĄCZNIK DLA GRA -E45 SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY

dotychczasowe diagnozy
1 brudny filtr paliwa wymieniony na nowy
2 awaria przepływomierza wymiana na nowy problem nie ustąpił
3 awaria wiązki sterującej popmpkami styki zostały podoginane
4 sprawdzenie pompy wstępnej, pompy tandemowej (sprawne), wyczyszczenie filtra w zbiorniku
5 REGULACJA POMPO wtryskiwaczy
6 przywrócenie ustawień fabrycznych na pompkach
i ostatnia padnięty pompo wtryskiwacz na I cylindrze

 gdyby ktoś z Was miał pompo wtryskiwacz o takich numerach dajcie znać
numer Bosch 0414720037 BC przebieg blisko 250 tys (Skoda Fabia 1,9 tdi 101 KM, atd,2002 rok)

proszę o pomoc i poradę gdzie z tym jechać
pozdrawiam
zrozpaczony użytkownik TDI z pompo wtryskami



anonymous

Odp: Szarpanie silnika Fabia 1,9 tdi 101 KM ATD
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Listopada, 2012, 16:15:59 »
Witam!
piszesz że błędy pojawiają się raz na jednej parze a raz na drugiej więc ja bym się bardzo przyjrzał magistrali pompowtrysków. Doginanie pinów ni zawsze skutkuje. Najlepiej podmienić na próbę samą wiązkę (używaną dostaniesz na szrocie za kilkanaście złotych), jeżeli to nic nie da to kontrola samego gniazda w głowicy oraz na wtyku. Potem wartości na elektromagnesach przy każdym pompowtrysku, nie VAGiem czy KTSem ale miernikiem po zdjęciu pokrywy zaworów.