W moim audi 100 C3 2.0 TD silnik NC zmienia się kąt wtrysku,jaka może być tego przyczyna??
Opisze dokładniej jak sprawa wygląda:
Silnik palił dobrze ale reakcja na gaz była strasznie opóźniona,przy okazji wymiany rozrządu chciałem ustawić kąt wtrysku,książkowo ma to być wartość ok 0,98 mm.
Pompa Boscha sterowana mechanicznie więc ustawiamy za pomocą czujnika zegarowego.
Po ustawieniu naprężenia wstępnego i korekcie ustawiłem wartość ok 1mm,obróciłem wałem 2 razy i wartość była taka sama,dla pewności jeszcze 2 razy i nic się nie zmieniło.Uruchomiłem silnik nagrzałem i po zgaszeniu były problemy z uruchomieniem,więc znowu wkręcam zegar w pompe i tu niespodzianka zegar wskazuje 0 gdy tłok 1 cylindra jest w GMP,ustawiam na ok 1,5mm obracając pompą, dokręcam śruby i kontrola,zegar szaleje za każdym razem gdy tłok 1 cylindra jest w GMP pokazuje inna wartośc,raz 1,5mm raz 1mm pozniej 0,5mm po czym np 2mm
Dodam tylko że praktycznie wszystkie koła zębate są nowe a paski są prawidłowo napięte.
W trakcie zakładania koła na wałek pompy wyczułem delikatny luz poprzeczny wałka,dociskając go w jedną strone słychać syczenie w pompie,dodatkowo obracając kołem delikatnie w lewo i prawo czuć minimalny luz tak jakby wałek stukał o coś zanim zacznie się obracać,może o sprzęgiełko kłowe,nie wiem i nie wiem czy to dopuszczalne?
Co może być przyczyną przestawiania się kąt wtrysku?? pompa??