Witam a więc na wstępie : Sharan 2001r 1,9tdi 116PS AUY.
Auto posiadam od kilku lat jeździło ok jedyna przypadłość to po rozgrzaniu silnika czuć było lekko płyn chłodniczy. Okazało się że jest lekko dmuchnięta uszcz. pod głowicą. Dałem głowice do sprawdzenia - standardowo wymiana gumek , zawory i szlif.
Po złożeniu auto zaczęło strasznie dymić. Chmury niebieskiego dymu i duże zużycie oleju (ok. 1l na 1500km.).Mechanik postawił na turbine więc kapitalny remont turba został tylko stary kolektor reszta nowa. Efektów niestety nie było.
Kolejny etap i sugestia machera to dół silnika.Rozebraliśmy jeszcze raz tym razem cały silnik i po kolei - głowica do sprawdzenia i planowania, turbina do sprawdzenia, mierzenia owalu na cylindrach i ............... wszystko OK.
Po zdjęciu głowicy spodziewałem sie ze tłoki będą pływać w oleju,a tam sucho jedyne i dla mnie dziwne to olej na trzonkach zawrów i w kolektorze wydechowym. Założyliśmy nowe pierścienie, panewki korb. uszczelki itp. Poskładaliśmy wszystko do kupy i niestety rezultat taki sam bierze olej i dymi.Silnik chodzi równo nie ma błedów i dobrze zapier....... . Tylko ruszam ze świateł to kierowcy za mną włączają wycieraczki bo nic nie widzą. Ostanio wymieniłem jeszcze rurke ok spływu z turbiny ale to też nie to.Macherom niestety skończyły sie pomysły.
Zrobiłem
Głowica 2x z planowaniem
Turbina robota + sprawdzenie
uszczelki reintz-a 2x
Rozrząd ORG
Płyn G13
Olej Mobil 3000
Panewki pierścienie śruby głowicy i mnustwo innych części
Prosze o pomoc i przepraszam za tak długi post ale moja desperacja sięga zenitu