TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Turboklekot - biały (siwy?) dym

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turboklekot - biały (siwy?) dym
« dnia: 30 Kwietnia, 2014, 17:30:05 »
Witam serdecznie.

Może ktoś ma jakąś koncepcję i pomysł co może powodować biało-lekko siwy i dość śmierdzący dymek przy odpalaniu?

Wcześniej dymek miał niebieskie zabarwienie - po zamontowaniu oil catch tanka na odmie dymek pozostał tylko stał się biało-siwy. Oczywiście jest przy odpalaniu na zimno, ale też na pół-ciepło (np dzisiaj po 3h postoju przy temp zewnętrznej 21 stopni) też puścił bączka. Po odpaleniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu też puszcza dymka. Dymi przez jakieś 2-3 sekundy, potem nic. Odpala od strzała, pracuje wg mnie równo. Nic nie zmienia stawianie pod kątem bokiem czy z pochylonym przodem/tyłem. Generalnie auto odpala i jeździ jak trzeba, nie ma żadnych objawów poza tym dymkiem - który potrafi mocno irytować zwłaszcza jak wpadnie przez szyby do środka. Całkiem świeże auto, a na parkingu wstyd...

Pacjent to Octavia 1 Tour 1.9 TDI (AXR) wyprodukowana w 2008r. Przebieg (prawdziwy!) 100kkm z lekkim haczykiem, ale problem chyba może odnosić się ogólnie to turbodoładowanych diesli.

Logi robione, spece twierdzą, że wszystko jest w porządku. Z ciekawości wymieniłem też zaworek zwrotny na filtrze paliwa z oringami ale nic to nie zmieniło.



Offline Jaca1979

  • *****
  • 29
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Turboklekot - biały (siwy?) dym
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Października, 2014, 14:57:35 »
Możesz mieć spalone swiece , lub nie domykający się EGR i też tak będzie się zachowywał.
Tel. 509963063
Regeneracja Turbosprezarek,  chiptuning, DPF serwis, Hamownia

Odp: Turboklekot - biały (siwy?) dym
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Października, 2014, 15:00:52 »
U mnie 2 świece leżały i wypluwał opary paliwa, waliło ropą taką surową. Też był biały dym. Zmieniłem świeczki i ustało (gofer 4)

Offline Jaca1979

  • *****
  • 29
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Turboklekot - biały (siwy?) dym
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Października, 2014, 22:42:17 »
Zadam autorowi  kluczowe  dla mnie  pytanie.  Czy na rozgrzanym  do 90 st.  Silniku  występuje  sporadycznie  suknie cie,  szarpniecie silnikiem przy  rozruchu?

Podaj  logi  statyczne pompowtryskiwaczy na porządnie  rozgrzanym  silniku.
Tel. 509963063
Regeneracja Turbosprezarek,  chiptuning, DPF serwis, Hamownia