TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

nie slychac turbiny

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

nie slychac turbiny
« dnia: 24 Lipiec, 2014, 00:14:44 »
Witam, mam taki problem z moja bora 1.9 115 AJM 2000r, ostatnio na dosyc dlugiej trasie ( 600 mil ) wszystko dzialalo bez zarzutow, samochod dojechal do domu wszystko gralo itp, po godzinie chcialem jechac do sklepu i samochod nie mial wgl sily i nie bylo slychac turbiny, po jakis 10 km samochod dziwnie sie zaczal zachowywac, mianowicie zaczal sie zachowywac jak bezyna, zapierdalala jak wsciekla, brala od 3K rpm w gore.
po dojechaniu do domu scisnelem rure od dolotu i znajomy dodal gazu, turbina wgl nie pompowala.

wiec tu lezy moje pytanie, czemu mogla sie tak dziwnie zachowywac bo na diesla to nie jest normalne, i od czego zaczac poszukiwan usterki tej turbiny, co nia steruje ?

z gory dziekuje ; )





Offline Piro

  • *****
  • 1 233
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: nie slychac turbiny
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Październik, 2014, 11:39:11 »
coś jakby się zacierała
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Odp: nie slychac turbiny
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Październik, 2014, 11:32:22 »
Zablokowała się pewnie

Offline Jaca1979

  • *****
  • 32
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: nie slychac turbiny
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Październik, 2014, 14:52:08 »
Jeżeli Turbo wstaje powyżej 2,5rpm i auto dostaje tzw strzała to przyczyną może być uszkodzony actuator turbosprężarki lub zapieczona, powyginana zmienna geometria vnt.
Należy podłączyć do auta tester diagnostyczny i auto zlogować dynamicznie na drodze.
do sprawdzenia kanał 11
do sprawdzenia kanał 4

Kolejną rzeczą jaką w takich przypadkach należy sprawdzić to zawór recylkulacji spalin (można to zrobić na tzw. testach elementów wykonawczych w urządzeniu diagnostycznym.

jak już tak będziesz się autku przyglądał to nie zaszkodzi zdjąć orurowania z turbosprężarki i zerknąć czy nie ma tam zbyt dużo oleju.

Olej w przewodach dolotowych w nadmiernych ilościach kwalifikuje turbo do regeneracji.

Najlepiej zloguj auto lub daj komuś do zlogowania przede wszystkim kanał 11sty w blokach pomiarowych .

W razie problemu pisz to wytłumaczę co i jak.
Tel. 509963063
Regeneracja Turbosprezarek,  chiptuning, DPF serwis, Hamownia