TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Swap HDI ---> TDI

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Swap HDI ---> TDI
« dnia: 14 Października, 2014, 21:55:44 »
Witam
Mam pytanie dotyczące swapa z HDI na TDI. Posiadam Suzuki Grand Vitare XL7 2.0HDI 109KM. Na auto o takiej masie ten silnik jest zbyt mozolny. Przydało by się coś zrywniejszego. Jest możliwość swap na np. 2.5 TDI 180KM. Od razu wtedy przydała by się skrzynia, najlepiej 6 biegowa. Co wtedy z komputerem pokładowym? Czekam na odpowiedź i pozdrawiam :D



Offline bartekST

  • *****
  • 36
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Swap HDI ---> TDI
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Października, 2014, 22:46:59 »
Szalony pomysł  :o
Przypuszczam że taniej wyjdzie sprzedaż auta i kupno czegoś mocniejszego  :)
Ale oczywiście mogę się mylić.

Odp: Swap HDI ---> TDI
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Października, 2014, 06:51:11 »
Właśnie, że nie chce nic .owego :D

Odp: Swap HDI ---> TDI
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Października, 2014, 08:50:31 »
Ale jakim cudem to tam zamocujesz? Przecież łapy nie będą pasować z definicji. Nic nie będzie pasować...

Odp: Swap HDI ---> TDI
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Października, 2014, 14:53:48 »
Właśnie o to mi się rozchodzi najbardziej.

Odp: Swap HDI ---> TDI
« Odpowiedź #5 dnia: 18 Października, 2014, 15:13:43 »
A jak zczipujesz takie HDI to przecież będzie dobrze śmigać. 109 HDI da sie na jakieś 140-150KM. Ale silnik jest znacznie lżejszy jak ten 2.5 TDI i w efekcie zastąpi to go skutecznie

Odp: Swap HDI ---> TDI
« Odpowiedź #6 dnia: 18 Października, 2014, 20:21:51 »
Zgodze się z Tobą. Lecz nie sądzisz, że 140-150km na taką bude to za mało? Auto ma prawie 2 tony.

Odp: Swap HDI ---> TDI
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Października, 2014, 21:15:47 »
2.5 TDI - będziesz miał kłopoty, to awaryjne silniki (pompy się psują).
To już pieniądze na swap zainwestowałbym w większe turbo (może coś większego pasuje od mocniejszych silników) albo wkładał silnik tego samego producenta - może 2.2HDI 175 koników?

Odp: Swap HDI ---> TDI
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Października, 2014, 22:01:27 »
Dzięki za szybką odpowiedź. A może lepiej 2.7 V6 HDI z 607? W sumie cały czas myślę, by kupić auto dawce, żeby niczego nie zabrakło. Tylko co wtedy ze skrzynią, komputerem pokładowym itp?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: Swap HDI ---> TDI
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Października, 2014, 22:48:05 »
Ja np. uważam, że będzie to studnia bez dna. Swapować można silnik o obrębie jednej rodziny i o tej samej ilości cylindrów, lub jakiś stary prymitywny silnik. Inaczej będzie tak, że sterownik silnika będzie bez przerwy "płakał" za takimi czy innymi składnikami systemów pojazdu, których w nowym miejscu nie znajdzie.
Kłopoty gwarantowane, a czas przez który auto stoi i ilość pracy nad swapem też przecież za darmo nie są.
Lepiej sprzedać i kupić większe lub podkręcić do bólu nawet to co się ma i zobaczyć, czy siły nie wystarczy.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &