TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Seat cordoba 1.9 tdi 90 1Z 90km nierówna praca silnika po remoncie pompy

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jestem nowy więc witam tutaj wszystkich, nie będę zakładał nowego tematu w dziale powitań, ponieważ potrzebuję szybkiej porady :)

Ostatnio miałem uszczelnianą pompę wtryskową. Przy okazji wymieniłem rozrząd. Wszystko było ustawiane na blokady rozrządy oraz pompy, wał korbowy na znak na kole zamachowym. Po odpaleniu samochód pracuje nie równo, trzyma w miare obroty, ale co jakiś czas jest jakiś jakby hmmm zgrzyt. Po ustawieniu kąta wtrysku samochód pali ładnie, moc ma normalną, dymku nie puszcza, ale ten "zgrzyt" jest dziwny. Również po dodaniu gazu, jakoś dziwnie powoli schodzi z obrotów. Obroty na biegu jałowym wachają się w granicach 920-940.







Te obrazki pokazują ustawienie kąta wtrysku, tylko nie wiem o co do końca chodzi. Wiem że najlepsza wartośc dla tego silnika jest w granicach 49-54. Po ustawianiu kąta na pompie zmieniała się jedynie wartość podana na niebiesko i gdy ustawiałem ją w granice 50 silnik zaczynał elegancko palić i przestał dymic (wczesniej wartośc ta miała jakies 100). I wydaje mi się że to o nią chodzi tylko że, ona ma strasznie dużą rozbieżność od 40 do 70. Może ktoś coś poradzić? A może źle patrzę? Pozdrawiam.

Ps. jeśli trzeba będzie więcej danych, jutro bedę dalej walczył przy samochodzie, więc piszcie co trzeba a ja porobie zdjęcia