TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

2 tdi - nowsza. lepsza technologia czy tylko marketing

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2 tdi - nowsza. lepsza technologia czy tylko marketing
« dnia: 29 Kwietnia, 2008, 20:42:28 »
Czym rózni sie 1,9 TDI od 2 TDI? Ten drugi ma 140 KM ale 1,9 tez przeciez da sie do takiej mocy komputerowo podkrecic. Gdy pytam sprzedawców sypią ogólnikami,typu że 2 TDI jest bardziej nowoczesny. Podejrzewam. ze WV uciekł sie do marketingowej sciemy. Czy nie mam racji?



Offline mat11991

  • ****
  • 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Passat B6 - TDI 170 km BMR
Odp: 2 tdi - nowsza. lepsza technologia czy tylko marketing
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Kwietnia, 2008, 20:51:05 »
głowice są inne... dół 2.0 tdi to stary poczciwy 1.9 tdi ;) poza tym w niektórych ( w sumie to w większości ) silnikach 2.0 tdi masz filtr cząstek stałych DPF , powodujący zmniejszenie emisji tlenków węgla do atmosfery...taki bajer do ochrony środowiska..
Passat B6 - TDI 170 km BMR

http://change.menelgame.pl/change_please/9727482/

"Don't Worry, Don't Cry, Take Extasy And Fly..."

"Defqon Festival 2009"

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: 2 tdi - nowsza. lepsza technologia czy tylko marketing
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Kwietnia, 2008, 10:46:45 »
ja mam FAP`a w HDI i zasadniczo wszelkie czynności serwisowe tego filtra ograniczają się do przegnania go na autostradzie raz na jakiś czas... Siadają i są cholernie uciążliwe w przypadku jazdy miejskiej, natomiast w normalnej eksploatacji się tego w ogóle nie odczuwa... Raz na 80-90 tyś km trzeba zajechać na uzupełnienie dodatku do paliwa... 250 zł litr a wchodzi ich 5 !! i przy dobrych porywach nawet kolejne 90 tyś km przelecimy nim komputer zaprotestuje i zarząda wymiany FAP`a na nowy - wtedy jest faktycznie bagno bo auto przełącza się w tryb awaryjny... Tzn jedzie - ale jak zwykły wolnossący diesel (w odczuciu ze 60KM)... Irytujące...
Natomiast metodą na to jest:
- wywalenie tego i "fachowa" korekta softu w kompie aby się auto nie upominało o to... (wiele warsztatów już oferuje tego typu usługę)
- przewiercenie w środku jednego otworu przelotowego wiertłem 8mm tak aby nie utrudniał ewakuacji spalin, a jednocześnie generował na tyle wysokie ciśnienie w układzie wydechowym, aby sprawnie odzczytywały wartości wszystkie czujniki i nie wariowały...
- serwisowanie i wymiana zgodnie z zaleceniami producenta i komputera samochodowego...

Offline rob555

  • *****
  • 578
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.tune-up.pl
Odp: 2 tdi - nowsza. lepsza technologia czy tylko marketing
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Kwietnia, 2008, 15:06:34 »
W HDI jest zupelnie inny system oczyszczania - bardziej kosztowy ale mniej upierdliwy.
2.0 TDI z DPF to ciezka cholera do strojenia- dasz tyle co normalnie to procedure oczyszczania bedzie co 200km robic....a to oznacza zmiejszenie osiagow.
Ale bez przesady 70km/h nie trzeba jezdzic- wystarczy nie cisnac i jezdzic normalnie.
Pozatym nie poszalejesz z moca bo temp spalin na wylocie bedzie za wysoka i ECU zdejmie dawke...

2.0 TDI bez DPF to fajne jednostki zwlaszcza z ostatnich lat produkcji. Powoli wyeliminowano bledy noworodkow czyli pekajace glowice i turbiny co padaly po min przebiegach.
Jesli jednak szukasz ekonomi i niezawodnosci to 1.9 TDI po chipsie da podobne osiagi co seria 2.0 a napewno bedzie lepszy pod ww. wzgledem.
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia, 2008, 15:09:29 wysłana przez rob555 »
hybrydowe turbiny, wtryski, chipy na ulice i do sportu
Hamownia podwoziowa inercyjna
Diagnostyka i serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl - Tuning Gdansk

bartek33

Odp: 2 tdi - nowsza. lepsza technologia czy tylko marketing
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Kwietnia, 2020, 08:14:21 »
Moim zdaniem marketing zawsze jest bardzo dobry.Ostatnio na przykład skorzystałem z usług firmy https://kusnierczak.pl i tego naprawdę nie żałuję.Bardzo dobrze postąpiłem.