Witam
Czy jest ktoś na forum kto zmienił rozrząd w silniku TDI z pompowtryskiwaczmi z rozrządem z hydraulicznym napinaczem na nowszą wersję, czyli z napinaczem wyłącznie mechanicznym?
Podobno należy zmienić spodnią plastikową osłonę rozrządu (która ma otwór zaczepowy pod napinacz mechaniczny) a rolkę prowadzącą wkręcić w nieużywany w starszej wersji otwór - który jest niżej niż w wersji bez hydraulicznego napinacza i dlatego należy zrobić jeszcze otwór w spodniej części osłony rozrządu.
Podczas ostatniej wymiany sprawdziłem ten otwór, ma on około 1cm głębokości i jest nagwintowany.
Drugi sposób podobno polega na pozostawieniu napinacza hydraulicznego i rolki z zestawu z napinaczem hydraulicznym.
Napinacz hydrauliczny służy wyłącznie jako podstawa rolki i w zaden sposób nie tłumi drgań paska.
Zmienia się napinacz mechaniczny na wersję bez napinacza hydraulicznego i podobno to działa. Obudowa rozrządu zostaje stara.
Ktoś robił taką podmianę?