TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Zmiana Rozrządu DTI AVB 2001r na wersję bez napinacza hydraulicznego

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Witam

Czy jest ktoś na forum kto zmienił rozrząd w silniku TDI z pompowtryskiwaczmi z rozrządem z hydraulicznym napinaczem na nowszą wersję, czyli z napinaczem wyłącznie mechanicznym?

Podobno należy zmienić spodnią plastikową osłonę rozrządu (która ma otwór zaczepowy pod napinacz mechaniczny) a rolkę prowadzącą  wkręcić w nieużywany w starszej wersji otwór - który jest niżej niż w wersji bez hydraulicznego napinacza i dlatego należy zrobić jeszcze otwór w spodniej części osłony rozrządu.
Podczas ostatniej wymiany sprawdziłem ten otwór, ma on około 1cm głębokości i jest nagwintowany.

Drugi sposób podobno polega na pozostawieniu napinacza hydraulicznego i rolki z zestawu z napinaczem hydraulicznym.
Napinacz hydrauliczny służy wyłącznie jako podstawa rolki i w zaden sposób nie tłumi drgań paska.
Zmienia się napinacz mechaniczny na wersję bez napinacza hydraulicznego i podobno to działa. Obudowa rozrządu zostaje stara.


Ktoś robił taką podmianę?



Offline rimigper

  • *
  • 1
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Zmiana Rozrządu DTI AVB 2001r na wersję bez napinacza hydraulicznego
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Czerwiec, 2017, 14:46:55 »
Ja robiłem tym pierwszym sposobem i nie miałem jakichś większych problemów.

Odp: Zmiana Rozrządu DTI AVB 2001r na wersję bez napinacza hydraulicznego
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Czerwiec, 2017, 15:33:39 »
Czy ten nagwintowany otwór jest wystarczającej głębokości aby przykręcić rolkę prowadzącą?
Jego sporo niższe położenie niż oryginalnie w niczym nie przeszkadza?
Ile km przejechałeś po wymianie?

Dzięki za odzew.