TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« dnia: 26 Maja, 2005, 19:32:10 »
Witam wszystkich grupowiczów.
Od pewnego czasu noszę się z zamiarem kupna samochodu z silnikiem diesla. Do tej pory użytkowałem tylko benzyniaki  :lol: Pszyszedł czas na zmiany. Mam na oku ładną Vectrę z silnikiem 2.0 16V DTI 101 KM. Nieukrywam, że te 101 KM to dla mnie za mało i mam zamiar coś z tym zrobić. Dlatego też zwracam się z prośbą do Was. Co można zrobić z tym silnikiem? Jaki wzrost mocy, momentu uzyskać? gdzie i za ile dokonać tego cudu?
Liczę na Waszą pomoc, jakieś sugestie.
Z góry dzięki  :D



Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Maja, 2005, 09:27:00 »
Witam, mam ten sam silnik tylko DTL a nie DTH :( Samym czipem mozesz sie spodziewac przyrostu mocy okolo 15 KM zalezy tez od tunera moze i wiecej, koszt takiej modyfikacji nie powinien przekroczyc 2 tys zl gdzie tego dokonac to sam musisz wybrac, najlepiej popatrz na oferty roznych firm zobacz co ci zaoferuja i za ile, ja bym ci proponowal vtech, masters tuning lub projectxs bo o reszcie firm malo wiem :) sam na twoim miejscu bym pojechal tam gdzie masz najblizej i zobaczyl co powiedza, pozdrawiam
Ps. ile taka vectra z takim silnikiem ma do 100? i skad wiesz ze to malo (101KM) skoro dopiero masz ja na oku (tzn, jechales? wydaje sie mulowaty?) :P i ktory to rok? (98?) :D Pytam bo sam chcialem kupic taka vectre
O

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Maja, 2005, 10:09:57 »
Dzięki za odpowiedź. Odpowiem na twoje pytanie. Nie prowadziłem jeszcze tego samochodu, ale biorąc pod uwagę, iż mój poprzedni samochód, który był dużo lżejszy i miał tą samą moc silnika, zakładam modyfikację diselka. Vectra o której wspomniałem to sedan z 2001 roku z przebiegiem 120 tys. z pełnym wyposarzeniem. Mam też drugą na oku, ta z silnikiem 2,2 DTI, ale kupno tego cacka jest uzależniona od możliwości negocjacji ceny.

Offline promax

  • *****
  • 555
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Maja, 2005, 00:22:00 »
Jeśli mogę cokolwiek Ci radzić -z racji na moje doświadczenia- zastanów się jeszcze raz czy chcesz diesla from Opel-a jeśli odpowiedz będzie wciąż brzmieć tak samo to przejedz się czymś co naprawdę mało pali i można o tym  powiedzieć że jeździ,ot chociażby VW TDi 90 Km ,potencjał jakby w cyferkach mniejszy i stary ten motorek(A.D. 93 ) ale co mu 2,0 DTI 16V z Opla może co nie co wylizać,nawet 2.2 125 ledwo się toczy,szkoda gadać,nie kupiłbym ładnego samochodu z silnikiem z Ursusa,przejedz się a przejrzysz na oczka,pozdro
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline promax

  • *****
  • 555
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Maja, 2005, 00:23:27 »
Jeszcze jedno- w cholere palą,przy spokojnej jeździe do 8 a jak pociśniesz to może w dyszce się zmieścisz,to sobie też sprawdz,sprawdzane na Astrze II i Vectrze,jakby nie ta epoka
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Maja, 2005, 10:25:12 »
Akurat silnik 2.2 DTI nie jest ani słaby (mały prezent od fabryki jest - ma nie mniej niż 130 KM, 300 Nm), ani paliwożerny (pompy VP44PSG16 są naprawdę skuteczne w dziedzinie precyzyjnego dawkowania, a ciśnienie wtrysku jest takie jak w pompowtryskach - a co za tym idzie sprawność jest wysoka). Jest też wygodnie tuningowalny (chip via CAN lub moduł do diesla). Przykładowe osiągi, jakie typowo robię w nich - poniżej




2.2 DTI jest daleko lepszy od 2.0 DTI. Po pierwsze 2.0 DTI ma turbinę Garrett GT1549S, o stałej geometrii (taką samą ma silnik np. skody 90 KM w pierwszej swojej "edycji"). W 2.0 DI jest już dramatycznie mała - GT1544S i to bez intercoolera. 2.2 DTI ma natomiast turbinę również Garrett - GT1849V. Plasuje się ona pomiędzy GT1749V (powszechna w nowych VW z pompowtryskami) a GT2052V (stosowana w Audi 2.5V6). Jest to turbina o zmiennej geometrii, realizująca przepływy ok. 20% większe niż GT1749V. Czyli jeżeli przyjmiemy że turbiny w VW PD są dobrze dobrane, to w Oplu 2.2 są równie dobrze dobrane, nawet z niewielkim hakiem ...

Silnik 2.2 DTI ma 130 - 135 KM przy doładowaniu 1.0 bara (EUR3). Silnik 1.9 TDI ma 138-140 KM przy doładowaniu 1.3 bara. Turbina z Opla bez trudu i ryzyka ładuje 1.3 bara... (wzrost o 0,3). Turbina z VW może ładować 1.6 bara (jak się nie stawia na niezawodność auta).

Co do palenia - jeździłem zarówno PD 130 (Passat, konwersja na 165 KM) jak i 2.2 DTI (Vtectra, konwersja na 163 KM). Vectra pali mniej, szczególnie przy większych szybkościach widać to natychmiast.
Być może jednak samo auto ma mniejszy Cx czy masę i dlatego mniej pali - stąd ciężko mi tu rozstrzygnąć. Teoretycznie oba powinny palić mniej niż np. 1.9 TDI 110 przy tej samej prędkości (bo mają wyższe ciśnienia wtrysku i wyższą sprawność układu doładowania).

W Oplach 2.0 DI/DTI denerwujące są tylko zawory sterujące recyrkulacją i doładowaniem (nie wykonawcze, tylko sterujące) - psują się co 30-50 tyś kilometrów. Załamujące - w VW zawory nie padają tak często i pod tym względem są to auta bardziej niezawodne.
W 2.2 DTI już nie ma tego problemu (zawory są takie jak w VW).
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Maja, 2005, 18:02:01 »
Jeśli mogę się wtrącić, nieukrywam, że motor 2,2 DTI zdecydowanie bardziej by mi odpowiadał, jednak względy finansowe nie pozwalają mi na jego wybór. Miałbym jeszcze pytanie w sprawie urządzenia wtryskowego w silniku 2,0 DTI. Zauważyłem, iż w modelach Opla produkowanych przed X 2000 r , silnik 2,0 DTI posiadał pompę o oznaczeniu EDC 15M, natomiast nowsze modele dostawały pompę PSG 16. Co, prócz zwyźki momentu obrotowego zyskał silnik 2,0 DTI produkowany w 2001 r. Jeszcze jedna prośba do Piro. Mógłbyś przedstawić w formie wykresu przebieg mocy i momentu obrotowego silnika 2,0 DTI i pokazać jak na ww. wykresie wartości uzyskane po chiptuningu. Dzięki z góry

Offline promax

  • *****
  • 555
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Maja, 2005, 20:56:50 »
Chylę czoła Piro za epicki opis,wszak to Twoja praca i jak widać pasja.JEdnak w moim przekonaniu każdy kto przejechał się 1.9 TDI 130 i 2.2 DTI zna już odpowiedz czym się jeździ przyjemniej.Bynajmniej w seri VW przy codziennej ekspatacji pali znacznie mniej.
Fakt że motory 1.9 produkcji VW pamiętają jeszcze dinozaury jeśli chodzi o samą  podstawę (pomijając system wtrysku i turbo) ale jazda autkiem z tym silniczkiem jest o wiele przyjemniejsza porównując to do 2.2 DTi.A mamy tu w zapasie dobrą szklankę pojemności.W Opelkach brak tego zęba którego nie odmówi się  TDi-kom
Ciekawi mnie co możesz mi powiedzieć na temat 2.0 TDi 16V 140 KM i 170 (bodaj niebawem będą takie bolidy latały)
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Maja, 2005, 23:41:16 »
Mam taka vecterke z silnikiem DTH 100KM (rok1998, przebieg 112tys.km.). Moja opinia:
-pali 6.5-7.5 litra
-do 2tys. nic sie nie dzieje
-przepłymowierz siada po okolo 20tys. km.
 chip tylko z sprawna przeplywowka(tak mi powiedzial Marek z Masters Tuning)
-prawie ciagle swiecila sie kontrolka od silnika
-w servisie opla mechanik mi powiedzial, ze te silniki sie opelkowi nie udaly
-o usterkach mozna by bylo pisac dlugo ale moze to moj egzemplarz byl taki jaki byl

Kolega ma sprowadzona z niemiec po chipie-jest bardzo zadowolony, wymienil tylko przeplywomierz,
bez problemy zapina 200km/h a przebieg to ponad 150tys

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Maja, 2005, 00:21:49 »
Piro tuning  silnika 2.2DTI robisz tylko przez boxa? czy jest jeszcze inna metoda?

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Maja, 2005, 11:14:48 »
Jak juz wspomnialem mam opla astre 2,0 DTL 16 zaworow i pali mi przy spokojnej jezdzie okolo 5,5 a przy butowaniu nie wiem :D ale napewno nie jest tak ze przy spokojnej pali mi minimum 8 l. Wiec panie promax mysle ze poprostu trafil ci sie lewy egzemplaz, ja jestem naprawde zadowolony, a osiagi no coz jest to "taczka" 82 KM to nie wiele, po czipie naszczescie mam 107KM :D i jestem baaardzo zadowolny, jest dynamiczny i jakbym mial sie czepiac opla to nie silnika ale wykonczenia wewnatrz wszystko trzeszczy i... co do zaworow sterowania... no comment :( i nic mi sie nie swieci ani zadnych wiekszych usterek nie odnotowano wiec mysle ze jest to kwestia na jaki samochod sie trafi, zreszta jak we wszystkich markach chyba.
O

Offline promax

  • *****
  • 555
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Maja, 2005, 13:02:49 »
Panie DSSN -Vectra 2.0 DTi 100 KM pali do-podkreślam DO- 8 litrów po mieście i nie trzeba jej butować,zresztą nawet nie ma potrzeby bo to bez różnicy,po mieście nie poszalejesz,nawet nie ma czego porównywać -tu zdecydowanie górę biorą  TDI czy TDCi i ich gwałtowna reakcja na zmianę położenia pedału przyspieszenia -no i elastyczność .Pozatym dla kogś kto sporo jeździ różnica litra na 100 Km to spora różnica,zwłaszcza jeśli weźmie się pod uwagę dynamikę wszystkich trzech konstrukcji.Niestesty dynamika made in Opel nie kojarzy mi się z przyjemnością i pewnie niewielu ludzi przyprawia o jakiekolwiek pozytywne emocje.Miałem Astre II 99` DTL ( versja Sportive :) -taki żarcik Opla ).Urody zewnętrznej jej nie odmówię,była bardzo sztywna,trzydrzwiowa i ładnie się trzymała drogi,ale moc to był obciach,a paliła chyba niecałe 7 litrów.Twoje 5,5 to pewnie i można wyciągnąć traktując pedał gazu jak coś do muskania a nie wciskania.Na koniec polecam się przejechać czymś w stylu TDI od 100 KM lub TDCI ,tu masz już conajmniej 115 KM.
Wnętrza nie trzeba komentować,widać zespół konstruktorów wnętrz Żuka i tarpana jeszcze raz zdołał zebrać się w komplecie i coś spiepszyć.A tak pozatym to ani Vectra ani rzeczona Astra mi nie skrzypiała.
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Maja, 2005, 13:35:37 »
Mi vectra spaliła najmniej w trasie Zakopane-Warszawa przy spokojnej jezdzie 5.6 litra i to bylo najmniejsze spalanie jakie uzyskalem.
Norma to 6.5-7l. Ale nawet przy duzym butowaniu i z wł. klima nie wychodziła poza 8-8.3l.
Porownujac Silnik opla 2.0 dth z Tdi czy tdci jest on skazany z gory na przegrana. Jest mniej dynamiczny, elastyczny(nawet z tdi 90km bo do 2tys. czyli do czasu gdy w pełni turbo nie zacznie wirowac nic sie nie dzieje), pali wiecej.
Zalety- porownujac do np. octavi tdi silnik jest cichszy od okolo 80km/h(do tej predkosci wyraznie slychac jaki typ motoru pracuje pod maska) i mozna go zylowac do 5tys(a nie jak w tdi do 3.8-4tys bo dalej tam nie ma to najmniejszego sensu).
Tak na koniec kolega octavia 90(a ja to w tdi konikow zawsze troche wiecej) z wyjetym katalizatorem nawet przy dosc szybkim przemieszczaniu sie notowal 5.5-6l
 8)
pozdro

Offline promax

  • *****
  • 555
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Maja, 2005, 13:41:27 »
Wiesz,ale nie porównuj Octavi do Vectry bo to jakby inna klasa samochodu,ten sam silnik w Passacie chodzi o wiele ciszej
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline lolo

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #14 dnia: 29 Maja, 2005, 13:42:37 »
a ja powiem ze jezdzilem samochodem dssn'a i naprawde sie fajnie tym jezdzi... lacznie moze zrobilem nim jakies 600km raz trase stalowa wola-> nowa sol i powiem ze autko jest naprawde super. Nie sa to samochody moze do scigania sie na 1/4 mili ale to nie znaczy ze sa chujowe, osobiscie jezdze audi a3 1.9 TDi i az tak powalajacej roznicy miedzy moim samochodem a jego nie bylo. co do srodka to byla to jedyna rzecz jaka mi sie w tym samochodzie nie do konca podobala ale zaznaczam podobala bo teraz juz sie przyzwyczailem i musze powiedziec ze jest OK a to jak Dssn pisze ze cos mu tam trzeszczy to jest tylko jego wyobraznia bo ja nic takiego nie zaobserwowalem, wiec Manius nie narzekaj :D.
Dla porownania DSSN ma fabie 2004r silnik 1.9 TDI 101 KM jego dziewczyny i tez tym samochodzem jezdzil niemalo wiec mysle ze wie co mowi.