TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline promax

  • *****
  • 582
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Maj, 2005, 13:46:54 »
No cóż,niech sobie Jego laska ową fabie zawirusuje to będziemy mieć bardzo udane porównanie.BO chyba nie powiesz mi że w serii jest co porównywać,nawet jeśli brać by pod uwagę 1.9 TDi 100 KM i 2.0 DTI 100 KM.
A wiruska jak widać V-tech zapodał DSSN-owi dość konkretnego ,ponad 30% przyrostu mocy do zdaje się że dość sporo.
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline dssn

  • *****
  • 590
    • http://www.terpior.prv.pl
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #16 dnia: 29 Maj, 2005, 21:45:25 »
Promax to taka astre mam jak ty miales "sportiv" :P DTL, po wirusie z vtecha jedzie, (ale masz racje slabitki silniczek szczegolnie DTL) dalej slabiej niz owe TDi w fabi mojej "laski" :D mimo ze mam 107 KM ale tam w serii (fabii) ponoc jest 115KM wiec nie dziwne, no nie ma dwoch zdan pewnie TDi jest dynamiczniejsze i lepsze niz diesle opla, nie ma sie co klocic nawet, ale chodzi mi o to ze ani ja ani moi znajomi z tymi silnikami (jest ich az 2) nie nazekaja ani na spalanie duze ani na awaryjnosc silnikow, a co do wnetrza to naprawde mi trzeszczy tapicerka :( seryjo chopaki :)
O

Offline promax

  • *****
  • 582
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Maj, 2005, 00:48:46 »
Stary-Fabia ma 100 KM,chyba że jakaś RS-ska to 130 ale tu masz odrazu i 6 biegów.
Odpowiedz szczerze,którym się jeździ lepiej,pomimo że masz agresive chipa i 107 kucy a w fabi zupełną serie
Wybacz ale przesiadając się z mojej Bory-aktualnie teraz takim bolidem się przemieszczam nie potrafię już jeździć oplem
BO TO NIE JEŹDZI!!!! A PRZEMIESZCZANIE MNIE NIE INTERESUJE!!!
Może inżynierowiez Hopla wymyślą jakąś dziure w podłodze chociaż na jedną noge żeby móc się odpychać i tym samym ulżyć silniczkowi
Nie udały się motorki Oplowi i tyle,a psuć się psują.Wielkie szczęście mieć kumpla w serwisie.I w sumie trochę wstyd jak niemiec idzie do włocha po technologie bo sam niczego wymyśleć nie potrafi .
Słowem DSSN życze Ci by Twoja Astra błyszczała i cieszyła Cie tak jak teraz jak najdłużej,a kiedyś pewnie przejrzysz na oczy.Bezawaryjnej eksplatacji,pozdro
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Maj, 2005, 01:06:03 »
dssn daj juz spokoj z ta tapicerą, w oplu to taka tradycja, masz oryginalne radyjko 6 glosnikow, sterowanie w kierownicy, wiec podkrec troche bassu i trzaski znikna, pozostanie tylko bumps bumps bumps... :D

jesli chodzi o prownianie fabii i astry, to dssn woli astre bo te 7 KM wiecej kladzie ja na kola, a fabia konczy na dachu :?
enzyna to tez paliwo, tylko drozsze

Offline Piro

  • *****
  • 1 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Maj, 2005, 21:40:25 »
Co do 2.0 DTI to coś jutro postaram się wkleić.
Myślę, że auta Opla nie są jakoś nadmiernie awaryjne. Sam zresztą miałem 2 "niezawodne" VW i była to katastrofa (łącznie z tym, że sprzedano mi NOWE krzywe auto w którym drzwi tłukły o ramę (bo tak nie pasowały do otworu w jego wewnętrznej części). W pierwszym przerobiłem 11 reklamacji różnych części (za każdym razem różnych!) i w końcu VW samo wymieniło mi auto na następne. Może miałem pecha i Turki (nie piszę Niemcy, bo to nie oni składają auta) miały w pracy zły dzień w poniedziałek, a może to takie dobre auta :D :D :D
Jedno co jest dobre w VW to silnik 1.9. Faktycznie jak zauważyliście - prymityw. Ale idealnie skonstruowany, wytrzymały i bezawaryjny. Myślę, że gdyby nie przepływomierze i ekologiczne wydumki, to silniki te byłyby nie do zabicia.

Z kolei Opel 2.2 z pompą VP44-PSG16 ma może silnik nie idealny - ale za to system wtrysku jest naprawdę doskonały i o dużej sprawności. Moim prywatnym zdaniem jego kultura pracy jest wyższa niż 1.9 TDI - przecież one chodzą jak sieczkarnie na wolnych obrotach (przyczyny techniczne związane z budową pompowtrysku). W Vectrach tego nie ma.

Osiągi 2.0 DTH z PSG16 nie są kiepskie bo silnik jest kiepski tylko bo turbina jest mała i o stałej geometrii. Stąd pomiędzy 2.0 z maleńką turbiną a 2.2, z turbiną o zmiennej geometrii i dość dużą jak na silnik jest przepaść (niestety).

A jak chodzi o trzeszczenie to polecam nowe Audi A8 4.0 TDI (jako substytut może być też A6 3.0 TDI). Przejedźcie się kiedyś i zobaczycie jak pięknie trzeszczy nowe auto z Wolfsburga... dla mnie bomba ;)

-------------------

Dla kowal510: Programowanie PSG16 jest możliwe przez CAN lub można założyć boxa.

-------------------

Dla promax: Silniki 2.0 140 i 2.0 170 (z większą turbiną) mają dużo lepsze napełnianie, jak 1.9 TDI, są jego rozsądną ewolucją. Z dużymi turbinami i po drobnej regulacji jednego z wałków uzyskują łatwo duże moce (kosztem utraty momentu oczywiscie - ale do wyścigów liczy się moment u góry obrotów, a co za tym idzie - moc). Ponieważ są też cośtam lżejsze, trudno nie pochwalić konstrukcji. To ostatnie silniki 4 cyl VW przed przejściem na common-rail. Jeżeli chodzi o jakość rozwiązania i osiągi to stawiam je na drugim miejscu po silnikach 2.0 BMW (póki co - bezkonkurencyjnych).
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #20 dnia: 31 Maj, 2005, 00:55:02 »
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć jaka pompa i turbina (wiem że za mała) jest w 2.2 DTi z Sintra/Fontera?
Co się da wydusić z takiego silniczka? Czy przy wirusowaniu trzeba "lutować" czy też wszystko da się załatwić po kabelku?

PS. Jadąc delikatnie między 1500 a 2000 obr. po chwili zaświeca się kontrolka silnika i turbo nie działa. Dopiero po dłuższym depnięciu powyżej 2000 obr. kontrolka gaśnie i turbo ożywa. Co może być przyczyną?

Offline Piro

  • *****
  • 1 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #21 dnia: 31 Maj, 2005, 09:50:16 »
W nowych (Y22DTR) jest tak jak w Signum/Vectrze - GT1849V (o zmiennej geometrii)
W starszych (22HC) jest GT1549S (o stałej geometrii)

Jak masz wrażenie że jest mała - to zapewne masz 22HC i maleńkiego GT15
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #22 dnia: 31 Maj, 2005, 12:35:27 »
trochę podepnę się pod topic Urzyka,

czy ktoś może mi powiedzieć jakieś szczegóły o możliwościach modyfikacji programu w Z19DTH ? Jakie tam standardowo jest ciśnienie doładowania, jaka turbinka, na ile można by to bezpiecznie (bez utraty niezawodności) pchnąć?  Jakieś dwa tygodnie temu się shamowałem i jest to bardzo zdrowa seria - 150.2 KM @ 3619 rpm 333.6 Nm @ 2818 - nie chciałbym poprawiając psuć :)

Offline dssn

  • *****
  • 590
    • http://www.terpior.prv.pl
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Czerwiec, 2005, 13:11:57 »
Cytat: "promax"
Stary-Fabia ma 100 KM,chyba że jakaś RS-ska to 130 ale tu masz odrazu i 6 biegów.
Odpowiedz szczerze,którym się jeździ lepiej,pomimo że masz agresive chipa i 107 kucy a w fabi zupełną serie
Wybacz ale przesiadając się z mojej Bory-aktualnie teraz takim bolidem się przemieszczam nie potrafię już jeździć oplem
BO TO NIE JEŹDZI!!!! A PRZEMIESZCZANIE MNIE NIE INTERESUJE!!!
Może inżynierowiez Hopla wymyślą jakąś dziure w podłodze chociaż na jedną noge żeby móc się odpychać i tym samym ulżyć silniczkowi
Nie udały się motorki Oplowi i tyle,a psuć się psują.Wielkie szczęście mieć kumpla w serwisie.I w sumie trochę wstyd jak niemiec idzie do włocha po technologie bo sam niczego wymyśleć nie potrafi .
Słowem DSSN życze Ci by Twoja Astra błyszczała i cieszyła Cie tak jak teraz jak najdłużej,a kiedyś pewnie przejrzysz na oczy.Bezawaryjnej eksplatacji,pozdro


fabia jezdzi sie lepiej, ale jest glosniejsza, z tym ze tam ponoc jest ok 115 KM mimo ze pisza 101 no i moment jest wyzszy od mojego
O

Offline Piro

  • *****
  • 1 225
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, KMH
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #24 dnia: 02 Czerwiec, 2005, 13:24:36 »
Cytat: "jacenty"
trochę podepnę się pod topic Urzyka,

czy ktoś może mi powiedzieć jakieś szczegóły o możliwościach modyfikacji programu w Z19DTH ? Jakie tam standardowo jest ciśnienie doładowania, jaka turbinka, na ile można by to bezpiecznie (bez utraty niezawodności) pchnąć?  Jakieś dwa tygodnie temu się shamowałem i jest to bardzo zdrowa seria - 150.2 KM @ 3619 rpm 333.6 Nm @ 2818 - nie chciałbym poprawiając psuć :)


Ok. +20 KM i +40 Nm max - ponieważ powyżej zacznie dymić i się przegrzewać.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl & Magazyn KMH online ;)
Wstyd, wstyd. Znowu auto na benzynę.

Offline M@Ti

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #25 dnia: 02 Czerwiec, 2005, 19:21:23 »
Ja wczoraj wlozylem boxa Vtecha do 2.2 DTI Vectra i powiem ze ciagnie do przodu troszke lepiej ale nie jest to chyba to co powinno byc, w sobote zkladam jeszcze stozek K&N i zobaczymy co to da
zdr.M@Ti
=================
[VECTRA C GTS 2,2 DTI ]
=================
131 KM 273 Nm przeszłość
140 KM 300 Nm było
146 KM 330 Nm jest
???  KM ??? Nm będzie

Offline promax

  • *****
  • 582
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #26 dnia: 02 Czerwiec, 2005, 23:06:55 »
A ja jeździłem Vectrą 2,2 DTi  po chipie i powiem że to autko w moim odczuciu nie miało nawet 125 koników pomimo chipa
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline M@Ti

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Czerwiec, 2005, 10:57:01 »
Ale ja nie chipowalem bo nikt tego nie robi tylko zewnetrzny box, wiec moze dlatego
zdr.M@Ti
=================
[VECTRA C GTS 2,2 DTI ]
=================
131 KM 273 Nm przeszłość
140 KM 300 Nm było
146 KM 330 Nm jest
???  KM ??? Nm będzie

Offline promax

  • *****
  • 582
Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Czerwiec, 2005, 14:36:07 »
Cóż,różnice pomiędzy cyfrowym Boxem a chipiem nie jest znów taka straszna,to nie te czasy,a Vectre 2,2 DTI można chipować przez CAN-a
Nie zmienia to faktu że to autko pomimo mocy i pojemności ma bardzo średnie osiągi,mnie to nie imponuje,pozdro
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline M@Ti

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Czerwiec, 2005, 10:41:00 »
Po zalozeniu stozka oprocz glosniejszego dzwieku wydobywajacego sie spod maski, stala sie troszke zwawsza ale po wkreceniu na okolo 2500 obrotow
zdr.M@Ti
=================
[VECTRA C GTS 2,2 DTI ]
=================
131 KM 273 Nm przeszłość
140 KM 300 Nm było
146 KM 330 Nm jest
???  KM ??? Nm będzie