TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline M@Ti

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Czerwiec, 2005, 18:01:45 »
Tak wyglada

zdr.M@Ti
=================
[VECTRA C GTS 2,2 DTI ]
=================
131 KM 273 Nm przeszłość
140 KM 300 Nm było
146 KM 330 Nm jest
???  KM ??? Nm będzie

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Czerwiec, 2005, 23:31:23 »
M@Ti - wszystko fajnie wygląda.

1. hamowałeś się przed i po stożku - czy mówimy tu o efekcie placebo (jestem szczerze zainteresowany)
2. gdy miałeś standardowy filtr - to powietrze do niego dostarczane było sprzed maski - tym eliptycznym wlotem nad chłodnicą klimy. Teraz ten niczym nie oddzielony od reszty komory silnika stożek zasysa coraz cieplejsze powietrze. Czy aby na pewno jest to lepsze rozwiązanie od standardowego filtra? Wiem że diesle mają mniejszą stratę energii uciekającą w ciepło, ale zawsze się grzeją. Im dłużej jedziesz, tym cieplejsze powietrze i potem IC musi to schłodzić. - jeśli da radę. A może w jakiś sposób dostarczasz w okolice stożka zimne powietrze?

pozdrawiam

Offline M@Ti

Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Czerwiec, 2005, 08:38:15 »
Oddzielenie stozka od bloku silnika bedzie wkrotce zrobione, w okolice stozka zimne powietrze dostaje sie tak samo jak w seryjnym filtrze przez ten wlot nad chlodnica klimy dalej prowadzi seryjny przewod ten sam ktory doprowadzal do pudelka z wkladem
zdr.M@Ti
=================
[VECTRA C GTS 2,2 DTI ]
=================
131 KM 273 Nm przeszłość
140 KM 300 Nm było
146 KM 330 Nm jest
???  KM ??? Nm będzie

Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Grudzień, 2009, 23:19:58 »
Tak czytam wypowiedzi niektórych na temat  vectry dth i nie chce mi się wierzyć że można takie głupoty pisać. Tak się sklada że mam takie auto-2.0 dti po chipie 130 km i 290 Nm. Jak można porównywać taki silnik z tdi 90Km ??? Dobrze że są tacy ludzie jak "Piro"- czapki z głów za wiedzę i podejście do tematu.Jeszcze niektórzy byli by gotowi uwierzyć w te bzdury gdyby nie On.Jeżdżę na codzień swoim oplem, golfem tdi 90Ps i od czasu do czasu passatem 2001r. 110 PS tdi. I o ile można od biedy porównywać tutaj z nimi vectre w starcie do setki (niestety masa robi swoje- 10.6sek. ) to w pomiarach trakcyjnych odstają oba auta b.wyraźnie.Podam suche liczby dla vectry, od 60 -100 III bieg-5.5 sek., od 80-120 V bieg-10 sek. Pasek nie ma tu czego szukać. Jeżeli "ci zakochani w tdi" mieli okazję jeździć struposzalymi autami z 400tys. przebiegu gdzie turbina już nie dmucha a zawory vacu nie działają to niech nie porównują takich złomów ze sprawną vectrą, która po chipie traci przyczepność na III biegu i bez trudu osiąga 210 km\h. Acha, po chipie auta wyraźnie odchodzi juz od 1600 obr. a turbo dziura jest niezauważalna.Na 5 biegu można jechać już 40 km/h i autkiem nie telepie,po wciśnięciu gazu samochodzik łagodnie rozpędza się.
Do autora tematu i wszystkich którzy zamierzają kupić opla.Vectra 2.0 Dti to dobre auto,psuja się najczęściej drobne rzeczy(choćby przytoczone wyżej vacu zawory,ja nic więcej nie wymieniałem), części sa tanie jak barszcz czego nie można powiedzieć o vw (kolega właśnie wymienił komplet wahaczy za 1200 zl, wiec wiem co mówię).Warto poszukać zadbanego autka bezpośrednio od Niemca i zawirusować je a będziecie się cieszyć elastycznością lepszą niż benzyna 2.5 V6 a spalanie nie przekracza 6.5 litra.Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 25 Grudzień, 2009, 23:30:57 wysłana przez kremkus »

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #34 dnia: 28 Grudzień, 2009, 14:23:07 »
części sa tanie jak barszcz czego nie można powiedzieć o vw (kolega właśnie wymienił komplet wahaczy za 1200 zl, wiec wiem co mówię).
To akurat kiepski argument, nie mający nic wspólnego z trwałością silników. O tym ile warty jest opisywany oplowski DTI czy jak go tam skrótowo określają silnik decyduje przebieg jaki jest w stanie wytrzymać. I jakkolwiek w przyp. VW można bez problemu znaleźć sztuki mające po 600-700 tyś km nabite i nadal jeżdżące tak w przyp. oplowskich diesli znalezienie "działającego" silnika z przebiegiem 400 tyś km (lub więcej) jest niemożliwe, a te które maja po 300 tyś km (i jeszcze zipią) występują w śladowych ilościach. A to jest koronny argument przemawiający na korzyść tego czy innego silnika.
Warto poszukać zadbanego autka bezpośrednio od Niemca
U nas same takie ;)
i (...) cieszyć elastycznością lepszą niż benzyna 2.5 V6
:D
Odnoszę wrażenie że nie miałeś do czynienia z tym silnikiem...

Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #35 dnia: 30 Grudzień, 2009, 00:30:32 »
Widzisz kolego...mam prawie 40 lat i jeździlem już nie jednym autkiem.Miedzy innymi mondeo  2.5 v6 oraz 2.6 v6 vectrą zresztą... To ja mam wrażenie że nie bardzo wiesz co piszesz.....nawet vszóstka może tylko pomarzyć o sprawnym przyspieszaniu przy 1600obr/min. a jeżeli nawet to nie takim jak w dieslu z momentem ok.300-330NM.I jeszcze jedno, jezeli nie spotkaleś jeszcze w  życiu dti-ka z przebiegiem 300-400 tys.km to znaczy że naprawde malo jeszcze w życiu widzialeś i lepiej nie pisz takich bzdur bo wielu posiadaczy vectr ma teraz usmiech na twarzy......

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #36 dnia: 30 Grudzień, 2009, 09:11:57 »
mam prawie 40 lat
Wieku nie podważam - szacun ;)
nawet vszóstka może tylko pomarzyć o sprawnym przyspieszaniu przy 1600obr/min
A kto przy zdrowych zmysłach ciągnie wolnossący silnik od 1600 obr ?!?! W V6 cała zabawa zaczyna się po przekroczeniu 3500 obr.
a jeżeli nawet to nie takim jak w dieslu z momentem ok.300-330NM
1600 obr i 330Nm momentu... To dane silnika jakiejś półciężarówki ?? Bo na pewno nie 2-litrowej R4-ki z Opla.
A co na to sprzęgło ?? (to w Oplu oczywiście)
wielu posiadaczy vectr ma teraz usmiech na twarzy......
Zapewne. Zapewne nie mniejszy niż mój w tej chwili ;)

Offline promax

  • *****
  • 584
Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #37 dnia: 30 Grudzień, 2009, 10:40:28 »
Ale się uśmiałem czytając słowa kremkus-a  -kolejny nawiedzony
Tak się składa że miałem nową Astre II z silnikiem DTL w wersji sportage i potem Vectre DTI a potem Bore TDI 110 KM a potem 2 szt 115stek ,co jak co ale z elastycznością w porównaniu do 110tki bez chipa to te auta nie miały co startować,
A jak chcesz robić porównania to ja Ci proponuje kogoś ze 110tką i chipem vs Twoje DTI z chipem,tylko umówcie się gdzie się spotykacie bo stracisz kolesia z pola widzenia
A trwałość ,cóż ,zaworek przy turbinie + przekombinowany rozrząd + egr robią swoje ,i do tego ten bez sensu opóźniony kąt wtrysku... a przyznam się że miałem wielką nadzieje że 16v w dieslu zdziałają cuda
Apropo ,zrobił ktoś z tego silnika więcej niż 150 KM ,czy każdemu się rozleciał jak hamował ??  ;D
Bez szacunku Panie kremkus za brednie i fanatyzm
« Ostatnia zmiana: 30 Grudzień, 2009, 10:42:00 wysłana przez promax »
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #38 dnia: 02 Styczeń, 2010, 00:34:39 »
kazdy  swoje  chwali;) ale  przyznac  musze  ze kolega  piasek  ma racje co  do  zywotnosci tdi starej generacji vs Dti roznica  jest  spora..mialem  vectre z 2000r dti  zrobilem  nia  80  tys co  do  spalania  tragedii  nie  bylo jednak tdi mniej  spala .uwazm  ze  duzo  tutaj  zalezy od  samego  kierowcy  i  stylu  jazdy  mi  po  miescie  palila  8.6 -9 a kolega  tym  samym  autem wyciskal  na  kompie 6.8 .. mial  cierpliwosc:) z  jednym zgodzic  sie  nie  moge mialem  przebieg  ok 290 tys (mowa o  vectrze) ale  w  srodku  nic  nie  trzeszczalo wcale ,bylo  ok  jednak  pozegnac  sie  trzeba  bylo , bo  zuzycie  oleju wskazywalo  na  to  ze  koniec  jest  bliski:) teraz mam  podobny przebieg  w  tdi i  nic  sie  nie  dzieje .co do  osiagow  to  Dti 2.2 po virusie vs tdi  tez  po programie  nawt  te 115 pd na 1\4 to kilka  startow ktore widzialem  na  zlotach 2.2 nie daje  rady..  ale  oczywiscie zdania  sa  podzielone:)  pozdrawiam

Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #39 dnia: 08 Styczeń, 2010, 16:30:07 »
No cóż , wasza (Promax i Piasek) postawa na tym forum jest szeroko znana....pseudoagresja polączona z przekręcaniem slów innych forumowiczów, Piasek,gdzie ja napisalem o dti z momentem 330nm przy 1600obr??? pokaż mi .A co może dieslem sie tak nie jeździ....??? Promax stwierdzil że vectra dti po chipie nie ma nawet 125 koni...gratuluje wiedzy....porażka,jak ktoś tu jest nawiedzony to na pewno nie ja,za dużo doswiadczenia mam żebyście ludziom takie idiotyzmy wkladali do glów. Za dużo w życiu widzielem padniętych golfów i pasków.Brak podstawowej konstruktywności wypowiedzi.Ja odnioslem się do porównania 90konnego tdi do dti bo jest technicznie bzdurne i śmieszne. A wy porównujecie tdi po chipie z dti ...a czy ja z księżyca jestem że nie wiem że z tdi wyciągniesz więcej KM  bo w dti pompa boscha nie puści więcej? Tylko co z tego jak za kilka miesięcy w          pasku będziecie wymieniać pompowtryski za 4 tys....Jesteście fanatykami tdi i stwiedzilo to już sporo osób na tym forum. Internet jest wspanialy ...byle lebiega po podstawówce może być tu super znawcą i fachowcem.....anonimowość to potęga. Kończąc w Waszym stylu...lepsza żona w burdelu niż w volkswagenie....pozdrawiam wszystkich z vectra unlimited !

Offline długopis87

  • *
  • 40
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #40 dnia: 09 Styczeń, 2010, 05:15:27 »
Vectra lepsza od Volkswagena??Pokaz mi Vectrę,która przejedzie bez remontu 500-600 tyś km.Oplowi nie udało się jeszcze zrobic dobrego diesla.Wszystkie od 1.7 do 2.2 dobijają do 300 tys km i trzeba zrzucać głowicę,a po drodze do tych 300 tys pompa kilka razy daje o sobie znać.Powiedz jakiemuś mechanikowi,że DTI jest lepsze od TDI-gwarantuje Ci,że zostaniesz wyśmiany.No i skoro wolisz żone z burdelu niż Vweja-gratuluję żony.
Life is 2 short 2 be slow

Offline Piasek

  • ******
  • 1 480
Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #41 dnia: 09 Styczeń, 2010, 18:01:15 »
No cóż , wasza (Promax i Piasek) postawa na tym forum jest szeroko znana....pseudoagresja polączona z przekręcaniem slów innych forumowiczów,
No tutaj to chyba siebie opisałeś (wnioskuję po dalszej części cytowanego posta)
przy 1600obr??? pokaż mi .A co może dieslem sie tak nie jeździ....???
No właśnie tak się składa że dieslem się tak nie jeździ...
...
Tę część wypowiedzi pozostawię bez komentarza coby pieniactwa nie szerzyć.
a czy ja z księżyca jestem że nie wiem że z tdi wyciągniesz więcej KM  bo w dti pompa boscha nie puści więcej?
A w VW to niby czyjej jest produkcji ?
Zdjęcie mam zrobić ?
A jak to odczytać w kontekście PD ? Co tam "jest winne" większym przyrostom mocy ?
Tylko co z tego jak za kilka miesięcy w pasku będziecie wymieniać pompowtryski za 4 tys....
Kpl fabrycznie nowych kosztuje tysiąc - to raz, a dwa że akurat opisywałem wersję VP którą sam posiadam. Wersje PD (zakładając inwestycję w nowe pompki co mniej-więcej 300 tyś km) żywotność układu korbowo-tłokowego mają podobną
Jesteście fanatykami tdi i stwiedzilo to już sporo osób na tym forum.
Wnioskując z tonu Twojej wypowiedzi - to samo mogę powiedzieć o Tobie w przypadku Opla...
Mam jeszcze HDI - to też zakrawa pod fanatyzm ?
Udzielił Ci się kolego amerykański sposób rozwiązania kwestii terroryzmu: "Strzelać do każdego w turbanie !"
Kończąc w Waszym stylu...lepsza żona w burdelu niż w volkswagenie....pozdrawiam wszystkich z vectra unlimited !
Żona w burdelu ??
To jak z całowaniem lwa pod ogon: ryzyko wielkie a i przyjemność wątpliwa.
A i owszem - również pozdrawiam(y) wszystkich z vectra unlimited (cokolwiek to jest)
« Ostatnia zmiana: 09 Styczeń, 2010, 18:12:10 wysłana przez Piasek »

Offline promax

  • *****
  • 584
Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #42 dnia: 10 Styczeń, 2010, 13:45:52 »
No cóż,przestałem zaglądać na to forum bo niestety poziom znacznie spadł i Piro znikł ale widze że teraz będe zaglądał częściej bo chociaż pośmiać się można
Czytając text kremkusa domyślam się że nie był On nigdy posiadaczem takiej np 110tki i poprostu nie ma pojęcia co mówi i jak bardzo się myli a technologia diesla jest mu tak bliska jak dla mnie najnowsze osiągnięcia w zakresie cytologi, a jak to się mawia każdy swoje gówno chwali i ewidentnie kremkusowi się udzieliło żeby nie mówić że na głowe rzuciło
A jeśli nie posiadał swoje opinie kreuje na podstawie zasłyszanych tu i uwdzie historii a jak wiadomo,lepiej się opowiada o tym co złe,łatwiej też to zapamiętać i powtórzyć i jeszcze łatwiej dopisać
Ale gwoli jasności ;
Nie wiem gdzie pisałem że 2,0 DTi nie pociągnie 125 KM - prosze o konkretny przykład (natomiast wiem że pisałem o 150ciu)
Nie wiem dlaczego niby mam być fanatykiem i gdzie to wcześniej na forum napisano skoro mam również inne diesle i benzynke i nie są to silniki TDi
Nie wiem skąd się wzieły w rozmowie pompowtryski skoro cały czas rozmawiamy o silnikach na pompie -po raz nasty świadczy to o poziomie rozmówcy i braku podstawowej wiedzy a tymbardziej braku fanatyzmu  8) (nawet jeśli argumenty się skończyły to ten jest z dupy bo pompki ogólnie są trwałe)
Gwoli jasności ,w 96 czy 97 BARDZO kibicowałem Oplowi żeby zrobił dobry silnik diesla,czytałem ,oglądałem ,16 wentylków ,no no ,pierwsi i ...po czasie kupiłem i cóż ,niestety przejechałem się VW i nie było się co okłamywać bo różnica na tyle spora że nie było nawet nad czym się zastanawiać
Później niestety wyszły jeszcze problemy z tymi silnikami i niestety pożegnałem się już z Oplem na ... myśle dość długo
Gwoli jasności - mam obecnie 3 samochody TDI na pompkach i wogóle od 2002 jeżdze TDIkami na pompkach i nigdy żadnej nie zmieniałem i nie było z nimi problemów,jedyny problem to pierwsza bora i dwumas który pukał od momentu zakupu aż padł (Bora 1,9 AJM 99r)
Gwoli jasności 2 - proponuje sprawdzić średni (realny) przebieg takiego DTi i takiego TDi jaki jeździ po Naszych drogach czy nawet europy zachodniej,użyć szarych komórek dlaczego na zachodzie opel i 200 tyś na blacie kupi tylko polak i dopiero wtedy zająć stanowisko.
Sugeruję również sprawdzić co się dzieje z 2,0 DTi przy przebiegu 300 tyś ,ile pije oleju ,jak wygląda rozrząd,uznaje że problemy z pompą ,zaworkiem etc za codzienne i ich nie wytykam i dziękuje Panu Bogu że VW miał więcej rozumu i 4 lata przed DTi nie popełnił takich błędów
Gwoli jasności 3 - kwestie awaryjnośći pompek porównywać do systemu CR i pamiętać że współczesne 1,3 1,7 i 1,9 to niestety nic made by Opel - i bardzo dobrze ! (miałem 2 astry I 1,7 DTL diesel by Opel i baaaardzo sobie chwale )
A jak chcesz robić porównania to ja Ci proponuje kogoś ze 110tką i chipem vs Twoje DTI z chipem
I co Ty na takie porównanie ?

I do licha dlaczego Opel mając taką szasne wprowadzając swojego diesla w drugiej połowie lat 90tych tak zawalił swoją szanse ??

« Ostatnia zmiana: 10 Styczeń, 2010, 14:13:00 wysłana przez promax »
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline dssn

  • *****
  • 592
    • http://www.terpior.prv.pl
Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #43 dnia: 12 Styczeń, 2010, 17:37:22 »
a ja myslalem ze zagladasz ze wzgledu na mnie  ::)
O

Odp: Opel Vetra DTH 2.0 16V DTI chiptuning - opinie
« Odpowiedź #44 dnia: 12 Styczeń, 2010, 18:13:14 »
Pracowałem kiedys w ASO Opla i o ich silnikach diesla nic dobrego nie powiem
Wszystkie 2,0 w sieslu to niezłe paście było testowane na klientach bo akurat moda na diesla się zrobiła i nie było czasu przetestować silnika,czasem patrząc od strony głowicy było widać wnętrze silnika
I co się dziwić że ludziom to olej brało
Wogóle, dużo było z nimi problemów...