TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Propozycja 2

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Propozycja 2
« dnia: 26 Maja, 2005, 23:52:19 »
Witam,

Na wielu forach spotyka sie "swiezych" urzytkowinikow silnikow 1.9 tdi ktorym znudzily sie juz seryjne osiagi. Jako ze nasz kraj nie nalezy jednak do najbogatszych pomyslalem ze ciekawy bylby test w ktorym moglibysmy ocenic jakie modyfikacje sa warte swojej ceny. Jak to ma wygladac?
Wybieramy woz powiedzmy 1.9 tdi 90KM lub 110KM i sprawdzamy po koleji mozliwe modyfikacje dokonywane na tym silniku. Rozpoczynamy od boxa, poprzez chipa, poprzez stozki, wolne wydechy itp. Za kazdym razem podajemy srednia "szacowana" cene za dana modyfikacje wyliczona z ofert roznych firm. Dzieki temu kazdy z urzytkownikow bedzie mogl sie przekonac co w danym modelu da okreslona modyfikacja i ile trzebabyloby za nia zaplacic. Zalozeniem jest usprawnienie wozu a nie zrobienie typowej "wydmuszki" na 1/4 mili. Po dokonaniu zmian woz powinien byc uzywany miminum do jednego pelnego "wykorzystana baku" (moze 2'ch) aby ocenic wplyw modyfikacji na zuzycie paliwa. Wiem ze wymaga to wielkiego skupienia od testujacego i w miare podobnego uzytkowania auta po modyfikacjach.
Co Wy na to?
Mysle jednak ze taki test jest do wykonania i rezulatty moga byc ciekawe.



Odp: Propozycja 2
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Sierpnia, 2009, 12:20:39 »
Jestem za. Interesuja mnie szczególnie tanie BOXyza ok 200zł sprzedawane na allegro.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Propozycja 2
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Sierpnia, 2009, 13:12:54 »
Wybieramy woz powiedzmy 1.9 tdi 90KM lub 110KM i sprawdzamy po koleji mozliwe modyfikacje dokonywane na tym silniku. Rozpoczynamy od boxa, poprzez chipa, poprzez stozki, wolne wydechy itp.
Szeroko i wiele razy opisywany temat - poszukaj w archiwum.
A udostępnisz swoje auto ??
Bo ludzi chętnych do dokonania przeróbek i testowania tego znajdziesz tu paru...
Stożki, strumienice itp...
Magia allegro...
Są dopełnieniem dzieła, same zaś w sobie nie dają kpl nic a często w seryjnym silniku efekt jest dokładnie odwrotny od zamierzonego.
Wiele razy przeprowadzano takie testy na seryjnych jednostkach i różnica w stosunku do "fabryki" mieściła się w granicy błędu hamowni...

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Propozycja 2
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Września, 2009, 22:35:01 »
odnoście testów..tdików i podobnych...
Na własnej skórze, własanymi dostępnymi środkami moge stwierdzić na moim aucie:
przed chipem:
spalanie: 4,7-5,3 l/100km
przyspieszenie: 10,2 sek do 100kmh
prędkość max: 205kmh
bezawaryjność: 100%

po chipie by piro
spalanie: 5,0-5,8 l/100km
przyspieszenie: 8,4 sek do 100kmh  (??? wiem że dzwine http://w188.wrzuta.pl/film/1mdksWaS9lL/g3_tdi_virus )
prędkość max: 210kmh
bezawaryjność:...hmm...sprzęgło i dwumas(po 25tyś po chipie ale było oryginalne więc ciężko określić powód)..

pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: 02 Września, 2009, 22:36:48 wysłana przez tolek »
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Propozycja 2
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Września, 2009, 09:25:11 »
tolek całkiem przyzwoicie zbiera Ci sie to pudełko...
Jak na tak wiekowy samochód można jeszcze siary jakiemuś tuning-king-civic`owi narobić... :D

(ja ostatnio swoim 307 opier... dwóch mistrzów tuningu na starej dwójce z Poznania. Jeden ciął Astrą II, drugi Meganką II - obydwa full wypas łymbadła w środku, szyby czarne jak komin w Batorym od środka i wtyczka LPG na zderzaku... Ale miałem ubaw :):)
a... były jeszcze nalepki Tuning party  :D i Drivers Klub Poznań  :D :D :D )

Offline szwajcar

  • ***
  • 154
  • Płeć: Mężczyzna
  • vw sharan 1z
Odp: Propozycja 2
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Września, 2009, 13:18:33 »
http://w188.wrzuta.pl/film/1mdksWaS9lL/g3_tdi_virus ) Tolek tylko pozazdroscic takich osiagow,a te zegary  :) zeby tak w moim autku sie zbieraly do 100-tki to sukces...wielki plusik ;)

Offline tolek

  • ****
  • 357
  • Płeć: Mężczyzna
  • G3 1,9 AFN virus
Odp: Propozycja 2
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Października, 2009, 15:28:12 »
zbiera sie wystarczająco,ale zawsze chciało by sie więcej ;).
zegary są seryjne! była taka seria z białymi a nawet bardziej srebrnymi tarczami, a w 110tkach tak chyba wszystkie miały
zreszta całe auto jest prawie seryjne.. no moze po za refletorami po sparingu z jelonkiem
Nie bawisz sie, nie żyjesz.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 301
Odp: Propozycja 2
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Października, 2009, 21:59:50 »
Joker m.in. miał "białe zegary" fabrycznie...

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: Propozycja 2
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Października, 2009, 18:25:27 »
Cytuj
przyspieszenie: 8,4 sek do 100kmh

Ślicznie idzie gablota. Widać że silniczek jeszcze zdrowy  ;)
GOLF III TDI 1Z