TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

 

3,0 diesel made in Iveco

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

3,0 diesel made in Iveco
« dnia: 20 Września, 2009, 20:55:50 »
Witam
Mam dwa autka dostawcze z silnikiem 3,0 made in Iveco o mocy 156KM.
Czy ktoś chipował takie autka? Jaki jest sens? Jedno z nich to kontener na 10 europalet, wysoki, z krótkimi przełożeniami skrzyni 100km/h prędkość obrotowa 2600 obr/min, czy stosując chipa obniży się spalanie aktualnie 16L/100km?
Drugi to Jumper max blacha, rakieta, spalanie 10-11L/100km. przy 110km/h ma raptem 2000 obr/min.
Jakie wyniki można osiągnać na tych silnikach przy zachowaniu żywotności sprzęgła, układu napędowego...?



Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: 3,0 diesel made in Iveco
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Września, 2009, 21:31:16 »
W pierwszym, przy tych przełożeniach nie uzyskasz kpl nic... Co Ci po mocy która na nic się przekładać nie będzie bo non-stop wajchować trzeba... Wzrośnie nieco prędkość maksymalna ale podejrzewam że na prawdę niewiele bo skończą się możliwości konstrukcyjne skrzyni biegów... Ja mam T4 w wer. budowlanej i v-max to 145km\h... co już jest praktycznie końcem skali na obrotomierzu... Co z tego że wzmocniłbym go do 150KM ??? I tak przy 145km\h wskazówka jest prawie na czerwonym polu...
Jeżeli cokolwiek w nich robić to bardziej pod kontem wzmocnienia momentu w dolnym zakresie obrotów - bo to przełoży się bezpośrednio na spalanie, które powinno spaść...

Odp: 3,0 diesel made in Iveco
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Września, 2009, 22:08:36 »
Dzięki za odpowiedź, to są auta użytkowe nie wyścigowe, więc właśnie na momencie mi najbardziej zależy, żeby było im lżej z ładunkiem.

Offline Piasek

  • ******
  • 1 479
Odp: 3,0 diesel made in Iveco
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Września, 2009, 08:51:02 »
czy stosując chipa obniży się spalanie aktualnie 16L/100km?
Są ustrojstwa tzw eko-chipy które potrafią obniżać spalanie w silnikach typu CR ale odbywa się to głównie w trakcie jednostajnej jazdy (np TIR`y, autostrady i prędkość ograniczona "kagańcem" lub tempomat). Poza tym tam jest z czego "urwać" bo zaledwie 5% oszczędność w spalaniu przekłada się już na konkretne litry. W naszych warunkach drogowych - gdzie bardziej o pojeżdżaniu można mówić niż o jeździe (jeździsz z resztą sam to co Ci pisał będę) ciężko będzie cokolwiek zaoszczędzić. Szczerze powiedziawszy nie wiem czy to normalne w Iveco że tyle palą... Popytaj innych - może akurat Twój egzemplarz tyle żłopie... lub najzwyczajniej w życiu zmień styl jazdy na bardziej ekonomiczny i zobacz jakie to przyniesie efekty...
Nie zapominaj że 10 euro-palet to juz ciężarówka a nie dostawczak ;)

Offline Rabzus

  • ***
  • 239
Odp: 3,0 diesel made in Iveco
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Maja, 2022, 19:05:10 »
Zazwyczaj właśnie samochody dostawcze mają takie silniki i ja również jestem zdania, że dobrze jest wiedzieć skąd taki samochód można wypożyczyć. Jeśli chodzi o mnie to ja za każdym razem korzystam z oferty od https://www.kangoor.pl/wypozyczalnia-samochodow-bialystok i wiem, że jest to bardzo mądry wybór.