TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

2.0 TDI 16V

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

2.0 TDI 16V
« dnia: 29 Maja, 2005, 21:55:15 »
Czytałem na tej stronce o ograniczonym technologicznie silniku TDI w porównaniu do Common Rail. Czy ktoś może ma już opinię o nowym silniku VW 2.0TDI. Jechałem nową Octavią z tym silniczkiem i muszę powiedzieć, że robi wrażenie.



Offline promax

  • *****
  • 555
2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Maja, 2005, 00:36:51 »
2.0 TDi jest bardzo podobny do 1.9,ale głowa inna.pompki i pewnie wiele z osprzetu.Wciąż jednak oparty na 1.9.
Common Rail-hm cieszy mnie że VW się w to nie bawi,mam TDCI ,niecałe 60 tyś.szkoda słów,właśnie czekam na koło dwumasowe,a o pompie nawet nie myślę...
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #2 dnia: 30 Maja, 2005, 22:02:48 »
To wobec tego bad news - następne silniki VW będą już w technologii CR. Póki co silniki 3.0, 4.0 i 5.0 są już w tej technologii...
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

jeffoo
« Odpowiedź #3 dnia: 30 Maja, 2005, 22:43:45 »
PIRO :
 5.0 TDI V10 zasilany poprzez PD.
DI X2, JTD

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
jeffoo
« Odpowiedź #4 dnia: 30 Maja, 2005, 22:48:23 »
Słusznie - zapędziłem się w wróżeniu ;) może końca świata nie będzie i VW nie przerobi wszystkiego na common raile, albo choć dołożą do każdego auta drugą pompę i komplet wtrysków gratis :D :D :D

Nie wiem właściwie po cholerę VW ten common rail - pompowtryski, przy całej swojej hałaśliwości są jednak daleko sprawniejsze i niezawodne. Chyba że znowu chodzi o szmal, szmal, szmal  :evil:  - CR jest najprostszy i najtańszy.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Maja, 2005, 23:14:42 »
PIRO
zasadniczo tez sie zastanawiam. Nobla temu kto niedrogo i niezawodnie zrealizuje wtrysk niezalezny od kata obrotu walu korb. w PD. Tzn. umozliwi porownywalne do CR czestosci otwarcia wtryskiwaczy.
DI X2, JTD

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Maja, 2005, 23:30:39 »
Od pewnego czasu (3 lata) pracuję z ludźmi z jednego z uniwerków nad taką koncepcją (w Niemczech) - rezonansowe sterowanie wykorzystujące rodzaj rurek "bocznikujących" o regulowanej długości (ściślej - dławionych piezo w kilku miejscach) jest w stanie przy ciśnieniach rzędu tych z PD spowodować kilka wtryśnięć paliwa w jednym otwarciu wtrysku (takie struktury "boczne" są wycinane i instalowane w samej dyszy). Akurat dłubiemy nad nazwijmy to CR przyszłości :( ale ta sama idea może być zastosowana w PD. Tyle że oczywiście nie ma pełnej swobody w formowaniu rzeczywistych mas i ciśnień "warstw" paliwa. Stąd może to być dobre a może niekoniecznie - zależy jak wyjdzie z symulacji, że trzeba podawać paliwo a na ile da to się przybliżyć przez konfigurację wtryskiwacza. Póki co utknęliśmy w rozważaniach na problemach technologicznych związanych z trwałością sterowania (dławików do boczników), jako że tam gdzie są jest akurat najcieplej.

Chyba nobla nie będzie ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Maja, 2005, 17:00:56 »
Spokojnie. Jak sie pomysli to sie wymysli  :D

Wazne ze jest ruch w temacie.
DI X2, JTD

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Maja, 2005, 17:22:36 »
Wbrew pozorom nie - znowu jest to nie kwestia czy się da (bo się da) tylko - za ile się da. Dla producenta w seryjnej produkcji liczy się urwanie każdego eurocenta. A wtryskiwacz z sterowaniem o 14 wyprowadzeniach (1 zero, 1 - piezo membrany, 12 - piezo dławików) - to jest drogie i skomplikowane :(
Uczciwie powiem - nie wierzę że takie rozwiązanie kiedyś trafi do aut, choć mogłoby być skuteczne (przede wszystkim - oszczędność paliwa, cicha praca, ale też nieco wyższe osiągi)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Re: 2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Maja, 2005, 18:02:04 »
Cytat: "icenty"
Czytałem na tej stronce o ograniczonym technologicznie silniku TDI w porównaniu do Common Rail. Czy ktoś może ma już opinię o nowym silniku VW 2.0TDI. Jechałem nową Octavią z tym silniczkiem i muszę powiedzieć, że robi wrażenie.


... a moze fachowiec V-techu zechciałby odpowiedzieć na podstawowe pytanie   :idea:   Jaka jest różnica w osiągach pomiędzy 2.0 TDI 16V a 1.9 TDI 8V  :?: Który jest bardziej dynamiczny i w jakich zakresach (pewnie w średnich 8V  :lol: .. ale czy na pewno  :idea: ) itp. itd. Zalety i wady jednego i drugiego  :D
russ

leoTDI
+ASV by Ali

2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Maja, 2005, 19:18:39 »
Albo rzuci chociaz cien swiatla i rozjasni problem: co jest głowna przeszkoda w realizacji wielokrotnego wtrysku w PD. Czemu PD nie moga sie otworzyc 4-5 razy na cykl tylko, jak jest obecnie 2 razy ??
DI X2, JTD

Offline promax

  • *****
  • 555
2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Maja, 2005, 20:17:11 »
z tego co ja wiem  PD są sterowane wałkiem, obok wałka rozrządu,i zdaje się że to jest główny problem bo one są uzależnione od jego położenia,więc mają niewiele czasu na kolejne wtryski.A prościej,w PD ciśnienie jest tylko w pewnym położeniu tego wałka
CR ma pompę która śmiga niemalże bez przerwy wysokie ciśnienie do szyny CR,wtrysk następuje w momencie otwarcia wtryskiwacza,i w zasadzie moze nastąpić w dowolnym momencie-oczywiście nie dosłownie-, ilość wtrysków ogranicza tylko jego szybkość i dokładność dawkowania.Każda generacja wtryskiwaczy potrafi wtryskiwać dokładniej,w pierwszej były to bodaj 3 wtryski,teraz mamy bodaj 5
Zaleta PD -trwałość i wydajność ,niestety CR lubi się psuć,niestety bo jak ślicznie pracują i mało palą takie TDCI Fordzika
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #12 dnia: 02 Czerwca, 2005, 09:12:32 »
Wciąż nie wiem, czy warto wsadzić o kilka tysiaków więcej na "nowy" silnik VW 2.0TDI. :?: Może dać sobie luz i kupić 1,9, jeśli różnica pod względem trwałości i rozwiązań technologicznych nie jest na korzyść 2.0. Miałem okazję przejechać sie nowym A6 z silnikiem 2.0TDI. W tym aucie silnik ten wydaje sie jeszcze żwawszy niż w Skodzie :shock: . O ile wiem w Audi umieszczony jest on wzdłużnie. Czy ktoś wie na ile zmienia to jego parametry :?:

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #13 dnia: 02 Czerwca, 2005, 11:13:55 »
Jeżeli oba silniki (1.9, 2.0) będą miały takie same systemy doładowania to moment w średnim zaresie obrotów będzie zbliżony (podobna pojemność). Jeżeli chodzi o duże moce, to górą będzie 2.0 (lepsze napełnianie 16V).

Silnik 2.0 16V będzie z pewnością lepszy od dowolnego 1.9 8V jeżeli chodzi o maksymalne możliwe do uzyskania osiągi. Co do trwałości - to się okaże jak się pierwszy przesilony motor rozleci :)

Poniżej wykres fabryczny dla obu silników (obydwa z Audi A3):
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline promax

  • *****
  • 555
2.0 TDI 16V
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Czerwca, 2005, 14:52:00 »
1.9 czy 2.0 -Nie zastanawiaj się chłopie tylko wal po 2.0 TDI ,pojeździsz tym i będziesz się nabijał z tych którzy mają jeszcze 1.9(sorki chłopaki,taka rzeczywistość)
Płynniej się tym jeździ i moc się tak nagle nie kończy jak w 1.9,z tego co ja słyszałem to one troszkę mniej palą przy szybszej jeździe niż 1.9,napewno są trochę cichsze,cytując słowa Piro -2.0 TDI 16V jest zdrową ewolucją 1.9 TDI
No i moc po tuningu,z 1.9 wyciągniesz bezpiecznie 165 kaemków a z 2.0 około 180.Zawsze to 15 koników.No i moment około 30 Nm różnicy(max jaki wyczytałem to 415 Nm-chyba zabudowali to w jakimś traktorze ;) )
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!