TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Pompowtryski a pompa rotacyjna o o chodzi?

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pompowtryski a pompa rotacyjna o o chodzi?
« dnia: 11 Czerwca, 2005, 12:44:37 »
Prosze o wytlumacznie o co chodzi  czym to sie rozni?



Pompowtryski a pompa rotacyjna o o chodzi?
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Czerwca, 2005, 13:31:12 »
pompa daje jednakowe cisnienie na 4 listwy do wtryskiwaczy, pompowtryskiwacz to taka pompka tyle ze dajaca duzo wyzsze cisnienia , logicznie komputer moze sobie dawkowac paliwko jak chce do kazdej komory z osobna,przy zwyklej pompie niestety do wszystkich idzie to samo.

to tak z grubsza w skrocie

Pompowtryski a pompa rotacyjna o o chodzi?
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Czerwca, 2005, 14:11:15 »
czyli to dwa rozne rozwiazania. mam auro z silniekiem 1.9 TDI ASV 110 KM czyli pompowtryski tak? A pompa rotacyjna to  szyny HDi i te inne? czy sie myle?

Pompowtryski a pompa rotacyjna o o chodzi?
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Czerwca, 2005, 15:51:23 »
nie
asv to pompa , na pd byly 100km, 115km,130km,150km,   a pozostale na pompie 68km,75km,90km,110km
hdi to pompa (common rail) tez o wysokim cisnieniu wtrysku

Pompowtryski a pompa rotacyjna o o chodzi?
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Czerwca, 2005, 18:40:21 »
czyli to jest najmocniejsza wersja 110 KM z ASV  i jakim stopniu podatna jest na tunnig jakie sa realne mozliwosci bez ryzyka zniszczenia?

Offline promax

  • *****
  • 555
Pompowtryski a pompa rotacyjna o o chodzi?
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Czerwca, 2005, 19:33:45 »
140 kucy-podobno da się nawet więcej ale i tak zalecają okolice 130-tu parujako bezpieczne nio i nie zostawisz za sobą zasłony dymnej.
Jeśli chodzi o zasadniczą różnice pomiędzy pompą rotacyjną a pompowtryskami -ciśnienie wtrysku pompowtryskiwacz do 2050 bar -pompa rotacyjna Bosch VP 37 900 bar.Wyższe ciśnienie wtrysku-lepsze rozproszenie paliwa,a za tym lepiej wymieszane z powietrzem,lepsze i szybsze spalanie = więcej mocy
Pozatym pompowstryski są osadzone wraz z wtryskami bezpośrednio w głowicy a ciśnienie wywołuje w nich specjalny wałek obok wałka rozrządu,przez to nie masz strat ciśnienia na przesyle paliwa a na każdy cylinder masz jeden pompowtryskiwacz.
Pompa jest jedna na wszystkie wtryski.
No i pompowtryski mają charakterystyczny dość głośny klang,za to samochód wyposarzony w silnik  np. PD 100 KM lepiej reaguje a pedał gazu niżeli TDI na VP 37- 110 KM,oczywiście przy wyższych prędkościach wygra 110-tka,w końcu mocy jest więceju góry.
CR-jedna pompa o wyższym ciśnieniu połączona z rurą(szyną) do ktorej podłączone są wtryskiwacze,oczywiście ilość zależna od ilości cylindrów,szyna jest zasilana paliwem pod wysokim ciśnieniem (do 1600 bar) które cały czas wytwarza pompa.Wtryskiwacze otwierają się w odpowiednim momencie czerpiąc ciśnienie z szyny,zaletą CR jest możliwość kilkukrotnego otwarcia wtryskiwacza (do 5 razy) w czasie roboczego suwu przez co zmniejsza się spalanie i głośność silnika,wadą jest większa awaryjność systemu.
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Pompowtryski a pompa rotacyjna o o chodzi?
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Czerwca, 2005, 19:51:45 »
A ta awaryjność CR na czym polega i czym się objawja?
Acha  i chyba CR Japan-Denso jest chyba bardziej odporny na uszkodzenia niż Bosch,Delphi chyba że mi się coś popier..... .Czytałem że Mazda nie wprowadzała swojego silnika diesla do Polski ze względu na jakość naszego wspaniałego poskiego oleju napędowego(opałowego).

Re: Pompowtryski a pompa rotacyjna o o chodzi?
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Czerwca, 2005, 20:25:21 »
Cytat: "kowal510"
A ta awaryjność CR na czym polega i czym się objawja?

polega na wymianie pompy i na kosztach z tym zwiazanych, z tego co pamietam to rząd wielkosci 5-7 tysiaczkow nie twoje  :mrgreen:
110konikow to tak bezpiecznie 20% czyli ~130
jesli czegos szukasz to roznice sa tak jak wyzej w poscie mnie kolega wyreczyl, jezeli chcesz jezdzic na orenżadce i innych takich wynalazkach to nie pakuj sie w pd jezeli chcesz wiekszego kopa miec to tylko pd ale pamietaj jakosc paliwa to po pierwsze w pd