140 kucy-podobno da się nawet więcej ale i tak zalecają okolice 130-tu parujako bezpieczne nio i nie zostawisz za sobą zasłony dymnej.
Jeśli chodzi o zasadniczą różnice pomiędzy pompą rotacyjną a pompowtryskami -ciśnienie wtrysku pompowtryskiwacz do 2050 bar -pompa rotacyjna Bosch VP 37 900 bar.Wyższe ciśnienie wtrysku-lepsze rozproszenie paliwa,a za tym lepiej wymieszane z powietrzem,lepsze i szybsze spalanie = więcej mocy
Pozatym pompowstryski są osadzone wraz z wtryskami bezpośrednio w głowicy a ciśnienie wywołuje w nich specjalny wałek obok wałka rozrządu,przez to nie masz strat ciśnienia na przesyle paliwa a na każdy cylinder masz jeden pompowtryskiwacz.
Pompa jest jedna na wszystkie wtryski.
No i pompowtryski mają charakterystyczny dość głośny klang,za to samochód wyposarzony w silnik np. PD 100 KM lepiej reaguje a pedał gazu niżeli TDI na VP 37- 110 KM,oczywiście przy wyższych prędkościach wygra 110-tka,w końcu mocy jest więceju góry.
CR-jedna pompa o wyższym ciśnieniu połączona z rurą(szyną) do ktorej podłączone są wtryskiwacze,oczywiście ilość zależna od ilości cylindrów,szyna jest zasilana paliwem pod wysokim ciśnieniem (do 1600 bar) które cały czas wytwarza pompa.Wtryskiwacze otwierają się w odpowiednim momencie czerpiąc ciśnienie z szyny,zaletą CR jest możliwość kilkukrotnego otwarcia wtryskiwacza (do 5 razy) w czasie roboczego suwu przez co zmniejsza się spalanie i głośność silnika,wadą jest większa awaryjność systemu.