TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Nissan Primera 1.9 dCI - problem z silnikiem

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nissan Primera 1.9 dCI - problem z silnikiem
« dnia: 24 Czerwca, 2005, 23:05:18 »
Witam serdecznie,
mam pewien problem z silnikiem w mojej Primerce 1.9 dCi (45 tys. km) rok 2003.

Jakis czas temu podczas jazdy z predkoscia 30-40 km/h wrzucilem omylkowo 6 bieg. Auto sie zadusilo i zgaslo. Nastepnie wrzucilem 3 bieg i probowalem zapalic przy 20 km/h. W koncu stanalem, zapalilem kluczykiem i pojechalem dalej. Od tego czasu zauwazylem jakby zmiane w pracy mojego silnika (a moze to tylko zbieg okolicznosci i po tym zdarzeniu bardziej przyjzalem sie mojemu silnikowi):

- silnik pracuje glosniej (tak jak by bardziej niz normalnie klekotal i warkotal przy przyspieszaniu).
- dodatkowo zauwazylem silniejsze wibracje odczuwalne rowniez w kabinie oraz na pedale sprzegla.
- samochod stracil jakby troche na dynamice. Jakby stracil troche mocy
- komputer spalania oszalal (przy dluzszej pracy na biegu jalowym spalanie wzrastalo po kilku minutach nawet do 15 litrow. Odwrotnie podczas jazdy z predkoscia 150 km/h spalanie potrafilo byc na poziomie 5 L.


Odwiedzilem ASO Nissana w Niemczech (mam blizej, gdyz mieszkam przy granicy). Poczatkowo twierdzili ze wszystko jest OK (komputer nic nie wykazal), jednak uparlem sie i sprawdzili ustawienia silnika.  Okazalo sie niby, ze rozregulowane byly jakies zaworki w ukladzie wtryskowym tzn. otwieraly sie w niewlasciwej kolejnosci (ASO twierdzi, iz same bez ingerencji osob tezecich nie mogly sie przestawic, a jednak).
Po regulacji troche zmniejszyly sie wibracje. Nadal jednak silnik pracuje dosc glosno (poruwnywalem z silnikiem w Lagunie 1.9 dCi sasiada. Kleotanie dieslowskie oraz warkot przy przyspieszaniu jest znacznie mniejsze. Przy przyspeiszaniu slychac u niego tylko lekki gwizd turbiny).

Pojechalem ponownie do ASO i zapytalem, dlaczego moj silnik glosniej pracuje. Powiedzieli, iz niby wszystko zostalo sprawdzone i jest OK. Jedynym elementem, ktory moze jeszcze powodowac inna prace silnika jest pompa, ktora trzeba by bylo wymontowac i wyslac do regulacji.

Jaka moze byc przyczyna glosnejszej pracy silnika w moim aucie ? Czy winna moze byc rozregulowana pompa ?

Czy uszkodzeniu moglo ulec sprzeglo badz jakis jego element ? Po zapaleniu auta na zimno i wcisnieciu sprzegla lekko zmienia sie brzmienie silnika. Cos jakby bardziej stukalo. Jest to ledwo slyszalne, ale mozna zauwazyc. Ponadto pedal sprzegla wibruje. Mozna wyczuc wibracje na biegu jalowym lekko wciskajac pedal. Ponadto podczas szybszej jezdy kladac lekko stope na pedale sprzegla wyczuwa sie wibracje, ktore sa silniejsze przy wiekszym obciazeniu silnika (np. jazda pod gore). Wydaje mi sie to nienormalne, ale w ASO twierdza ze tak jest OK.  

Prosze o opinie na temat mojego przypadku.
Bede wdzieczny, gdyz auto ma dopioero 45 tys. i wkurza mnie, iz silnik nie pracuje prawidlowo.

P.S.
Przeparaszam, ze sie tak rozpisalem, ale mam naprawde stresa i potrzebuje rady, gdyz wybieram sie znowu do ASO i nie wiem jak ich nakierowac

z gory dziekuje za wszystkie sugestie.
Andrzej