TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

JTD

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

JTD
« dnia: 14 Lipca, 2005, 13:17:48 »
Witam Serdecznie, pierwszy raz tu zaglądam.
Chętnie wymienię sie info na temat silników JTD.
Posiadam Bravę 1.9 JTD 100PS ( sincom silnika 182B9000 ) z 2001 r.
PZDR.

bingo



Offline Dara

JTD
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Lipca, 2005, 11:00:49 »
Ja mam Bravo 1.9 JTD 105 KM z 2000 r. Mało coś tych motorków.

JTD
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Lipca, 2005, 12:49:46 »
Jak Twoje odczucia z eksploatacji, ile masz km?
Czyli, jednym słowem, masz jeszcze tę wersję wcześniejszą z silnikiem 182B4000.

Offline Dara

JTD
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Lipca, 2005, 17:17:17 »
Kilometrów przejechane mam 114 kkm. Wersja wcześniejsza niż twoja, odczucia jak najbardziej pozytywne. Przyspiesza super, wkręca się na każdym biegu do 4500 obr. wyciąga 200 choć w papierach ma 187 km/h, nie dymi wcale, bardzo cichy jakbyś jechał benzyną. Pierwsze co zrobiłem to odciąłem EGR, brak odczucia mulenia przy ok. 3000 obr/min. Jednak żeby całkowicie wyeliminować to zjawisko to konieczna jest korekta softu, szczególnie że przy włączonej klimie silnik jakby tracił ze 30% mocy. Oby tak dalej.

JTD
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Lipca, 2005, 08:28:04 »
a patrzyliscie moze do ilu sie kreca wasze JTD bo moje bravo dokrecilem do 5200 i to jeszcze nie byl koniec.... pytam z ciekwosci.
a co do pracy silnika do moje bravo jak stoje obok niego klekocze dosc mocno. jaka moze byc przyczyna nie wiem.

Offline Dara

JTD
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Lipca, 2005, 18:34:33 »
Mój do 4500 obr i odcina wtrysk. A czy nie miałeś wgranego wirusa?

Offline Dara

JTD
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Lipca, 2005, 10:19:33 »
Poprawka to nie było 4500 obr tylko więcej, dzisiaj kręciłem do 4800 obr. i nic.

JTD
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Lipca, 2005, 17:53:29 »
?? auto jest sprowadzone z niemiec. chipa raczej nie da sie usunac. a czy jest mozliwosc ze kiedys byl box teraz go nie ma i przez to ma mniej mocy i kreci sie dalej ?? bo 5200 mialem na bank.
a jeszcze pytanie czy moze ktorys z was mieszka w okolicach poznania ??

Offline Dara

JTD
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Lipca, 2005, 22:33:11 »
Według mnie jeżeli był Box a go nie ma to parametry silnika powinny wrucić do serii. Box nie eliminuje zabezpieczeń silnika. Jak to wygląda na hamowni, jaki moment max. przy jakich obrotach ? Ja mieszkam o rzut beretem od Aligatora i chyba po wakacjach się do niego wybiorę.

JTD
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Lipca, 2005, 09:32:01 »
wygalda to tak ze : max moment 190 Nm przy 2666 obr./min. max moc 91 KM przy 3830 obr./min

ps. juz mam wykres :D

http://porsche996.w.interia.pl/P7202150.jpg

Offline Dara

JTD
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Lipca, 2005, 11:06:09 »
Mam na to pewną teorie, ale nie wiem czy słuszną. Max moment obrotowy w tym silniku jest przy 1500 obr/min. Ty masz przy prawie 2700, to bardziej wygląda na wykres benzyny niż diesla. Pisałeś, że masz przepływkę z Alfy benzyniaka. Ja bym sprawdził jaki będzie wykres na przepływce z diesla. Benzyna, jeszcze bez turba nie potrzebuje tyle powietrza co turbodiesel i parametry takiej przepływki mogą się znacząco różnić. Może ona nie dać rady zmierzyć tak dużego przepływu powietrza.

JTD
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Lipca, 2005, 11:55:50 »
na stronie jakiego dilera fiata znalazlem cos takiego..  http://www.dukiewicz.com.pl/img/73e5bac9.jpg
marea z takim samy "problemem" wykres lekko inny ale moc prawie ta sama - a przeplywka piszą ze wymieniona ?? strange... ??

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
JTD
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Lipca, 2005, 22:00:20 »
Proszę zwrócić uwagę na to, że pomiar, na podstawie którego producent określa osiągi silnika (niemiecka norma) polega na hamowaniu silnika "z góry do dołu". Wówczas dopóki ilość energii dostarczana do turbiny będzie wystarczająca do utrzymania jej pracy na stałym doładowaniu, to moment obrotowy utrzyma się. Wszystkie hamownie podwoziowe (oprócz starego rozwiązania Automexu) hamują "z dołu do góry". Wówczas max moment wypadnie później - ponieważ dopiero od momentu, gdzie w hamowaniu "z góry do dołu" wartosci były jeszcze maxymalne, turbina przy "z dołu do góry" zacznie się rozpędzać na serio.

Typowy przykład takiego "tricku" to silnik TDI 2.5 V6 150 KM. Maxymalny moment "umrze" przy hamowaniu "z góry do dołu" przy ok. 1500 obrotów (stąd producent poda, że silnik ma 310 Nm od 1500 obrotów). W konwencjonalnym pomiarze turbina "nadmucha" przy 1800-2000. Na wykresie z hamowni wartość max będzie podobna, ale dla wyraźnie wyższych obrotów.

Uff, ale namotałem ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

JTD
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Lipca, 2005, 22:29:48 »
"Uff, ale namotałem"

Jeszcze jak.

JTD
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Lipca, 2005, 23:16:43 »
Uff a ja chyba zrozumiłem