TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

A4 TDI-AFN dymi kopci ale nie zawsze ????o co chodzi??

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

A4 TDI-AFN dymi kopci ale nie zawsze ????o co chodzi??
« dnia: 05 Lipca, 2005, 09:08:50 »
witam i prosze o pomoc
w mojej niuni ostatnio zaczal pojawiac sie nastepujacy problem.
Podczas normalnej jazdy co jakis czas z rury wydechowej wali czarny jak smola dym normalnie jak z autobusu, po chwili przestaje i chodzi normalnie i tak co jakis czas.
Zaobserwowalem ze gdy autko kopci to odczuwalny jest spadek mocy i elastycznośc , auto slabnie nie jednak drastycznie lecz calkiem odczuwalnie, pozatym wydaje mi sie (TYLKO WYDAJE) ze w momencie gdy zaczyna kopcic slysze pstryk jakiegos przekaznika oraz silnik chodzi ciszej, normalnie gdy ma kopa to silnik klekocze wlasciwie a gdy zaczyna dymic to mruczy jest cichszy. Czy ktos moze sie z tym spotkał?? u mnie dzieje sie tak od niedawna.
Pozdrawiam i licze na podpowiedzi
PS. Na VAGu żadnych błędów.



A4 TDI-AFN dymi kopci ale nie zawsze ????o co chodzi??
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Lipca, 2005, 14:37:13 »
A może dolot jest nie szczelny, sprawdź wszystkie węże na IC, i czy gdzieś nie ucieka powietrze,

A4 TDI-AFN dymi kopci ale nie zawsze ????o co chodzi??
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Lipca, 2005, 15:08:01 »
no wlasnie dzis sprawdzalem nawet wyjalem intercooler (chlodniczke) i sprawdzalem czy ona nie jest walnieta ale wszystko git na Vagu jednak pokazuje zbyt male cisnienie doładowania, i w kabinie słychac szum zasysania powietrza [pdczas przyspieszania kumpel pracuje w VW i tez powiedział ze nieszczelny dolot ale ja kurde juz chyba wszedzie sprawdzilem POMOCY

A4 TDI-AFN dymi kopci ale nie zawsze ????o co chodzi??
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Lipca, 2005, 21:09:05 »
Sprawdz na Vagu odczyty z czujnika temp cieczy chlodzacej na nagrzanym silniku. I oczywiscie bledy.

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
A4 TDI-AFN dymi kopci ale nie zawsze ????o co chodzi??
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Lipca, 2005, 23:15:34 »
Czasami powietrze gubione jest przez nieszczelność na samym kolektorze ssącym (tam, gdzie dolega do głowicy). Widziałem już takie sprowadzone egzemplarze, które nie miały uszczelki, bo tak je chłopcy remontowcy po rozbiciu z przystanku składali ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &