TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

różnice w turbinach w TDI ??

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

różnice w turbinach w TDI ??
« dnia: 09 Sierpnia, 2005, 13:18:45 »
Zastanawiałem się jakie są różnice w budowe turbin i w ich ... nazwijmy to potencjale chodzi mi o turbiny w silnikach TDI 110,115, 130, i 150
Czy chodzi tylko o ich jakość i wytrzymałość? jestem laikiem ale bardzo mnie to interesuje :D



Offline promax

  • *****
  • 555
różnice w turbinach w TDI ??
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Sierpnia, 2005, 08:25:30 »
Coż,na turbawkach to ja się nie znam więc to co napisze będzie bardzo ogólne
Przedewszystkim turbo w TDI 90 ma stałą geometrię łopatek a bynajmniej z początku tak miało,więc silnik zanim zacznie naprawdę ciągnąć potrzebuje nabrać troszkę więcej obrotów.
W pozostałej reszcie ma już zmienną geometrię i dlatego te motorki lepiej się kręcą z "dołu"
Różnica pomiędzy turbawką w TDI 110 a 130 tkwi napewno w potencjale do wytwarzania stałego i max ciśnienia doładowania,a to przekłada sie już na max uzyskaną moc i przebieg krzywej momentu obrotowego,czyli to co odczuwasz jako siłę ciągu,pozdro
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

różnice w turbinach w TDI ??
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Sierpnia, 2005, 11:27:17 »
A czy turbina 130 od tej z 150 różni się tylko jakością (wytrzymałością ??)

Suszarki
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpnia, 2005, 21:52:19 »
Jesli idzie o suszarke od 110 i 115 ps to roznice sa bardzo male wielkosciowo i wytrzymalosciowo.130 jest juz troszke wieksza konstrukcja co daje mozliwosc bespiecznego podniesienia cisniena ladowania. Natomiast 150 jest juz perelka standartowo pracuje produkujac cisnienie 1,6 bara jest wieksza i bardziej wytrzymala, bynajmniej jak wymieniag to tylko na 150 ale niestety jest ich malo na rynku wtornym wiec najpopularniejszym zamiennikiem jest 130.

Suszarki
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Sierpnia, 2005, 15:31:03 »