TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

SWAP na z 1.9D na TDI, potrzebuje porady:)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

SWAP na z 1.9D na TDI, potrzebuje porady:)
« dnia: 13 Sierpnia, 2005, 17:43:47 »
Mam na oku silnik z passata b5 99r 110PS i myśle poważnie o swapie zamiast 1.9D (Felicia Pickup) ale mam pytania bo jestem zielony smile :
1.czy ten silnik nadaje się żeby wrzucić go do felici czy inny będzie np mniej problematyczny?
2.Jakie części oprócz silnka (z osprzętem) będzie trzeba odrazu wymienić żeby wogóle to jeździło? Tzn. które koniecznie a które mogą być póki się nie rozlecą?
3. Skrzynia ta co jest spasuje przynajmniej na jakiś czas aż szlak jej nie trafi?
4. Co trzeba przerobić w nadwoziu?
5. Odp. w stylu: "kup sobie np Ibize z takim slinikiem..." mnie nie urządza bo lubię swój wóz i chce przy nim zostać :)
6. Ile KM można uzyskać z tego passatowskiego silnika samym chipem bez przesadnego skracania jego życia??
Bardzo proszę o jakieś rady



Re: SWAP na z 1.9D na TDI, potrzebuje porady:)
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Sierpnia, 2005, 21:27:13 »
Cytat: "nigros"
Mam na oku silnik z passata b5 99r 110PS i myśle poważnie o swapie zamiast 1.9D (Felicia Pickup) ale mam pytania bo jestem zielony smile :
1.czy ten silnik nadaje się żeby wrzucić go do felici czy inny będzie np mniej problematyczny?
2.Jakie części oprócz silnka (z osprzętem) będzie trzeba odrazu wymienić żeby wogóle to jeździło? Tzn. które koniecznie a które mogą być póki się nie rozlecą?
3. Skrzynia ta co jest spasuje przynajmniej na jakiś czas aż szlak jej nie trafi?
4. Co trzeba przerobić w nadwoziu?
5. Odp. w stylu: "kup sobie np Ibize z takim slinikiem..." mnie nie urządza bo lubię swój wóz i chce przy nim zostać :)
6. Ile KM można uzyskać z tego passatowskiego silnika samym chipem bez przesadnego skracania jego życia??
Bardzo proszę o jakieś rady

Podstawowym problemem jest sam silnik. w pasku jest on ustawiony wzdloz a w feli w poprzek. Wiec co z tego wynika wszystkie lapy kolektory sa ustawione w zlym miejscu. Jesli juz wchodzisz w ten zakup to pamietaj wszystkie wiazki elektryczne i cala elektronike do silnika inaczej rybka z przerobki. Powodzenia

Re: SWAP na z 1.9D na TDI, potrzebuje porady:)
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Sierpnia, 2005, 21:32:55 »
Podstawowym problemem jest sam silnik. w pasku jest on ustawiony wzdloz a w feli w poprzek. Wiec co z tego wynika wszystkie lapy kolektory sa ustawione w zlym miejscu. Jesli juz wchodzisz w ten zakup to pamietaj wszystkie wiazki elektryczne i cala elektronike do silnika inaczej rybka z przerobki. Powodzenia[/quote]

Dzięki za podpowiedź,
a czy któryś z TDI (a jeśli, to który) jest ustawiony tak że będą pasowały łapy  itd?

Re: SWAP na z 1.9D na TDI, potrzebuje porady:)
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Sierpnia, 2005, 23:02:32 »
VW golf 3/4/5 Vento/Bora/Sharan/Polo6N-6N2 (5 ma system canbus wiec odradzam bo z elektryka bedzie ciezko). Skoda Fabia/Octavia. Seat Ibiza/Cordoba/Leon/Toledo/Alhambra wszystkie te posiadaja silnik montowany w poprzek wiec nadaja sie na dawce, jesli idzie o lapy to mozliwe ze bedzie potrzeba lekkiej modyfikacji ale kolektory sa juz poprawnie usytuowane.

Re: SWAP na z 1.9D na TDI, potrzebuje porady:)
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Sierpnia, 2005, 23:43:12 »
Wielkie dzięki Tubi :D, a nie wiesz co ze skrzynią, sprzęgłem, drązkami itp? Muszę odrazu wymienić czy będą pasowały ale szybko się rozlecą czy poprastu nie masz szans żeby spasowały?

swap
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Sierpnia, 2005, 19:16:54 »
A moze da rade jakos poprzekladac osprzet od tego diesla co masz..? Musiałbyz zapodać ETKE i poszperac. Ja wciskałem silnik 110 AFN z Passata do Golfa 1, i generalnie idzie wszystko zmieścić, jedyne co to łapy zmieniałem. Ale łapy od 1.9 powinny podejsc do 1.9 TDI. Kolektory nie powinny dla Ciebie byc przeszkodą, bo i tak musisz zrobić nowe kolanko do wydechu, i całą instalacje IC.

swap
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Sierpnia, 2005, 21:48:24 »
Dzięki za podpowiedź ale dalej nie wiem co ze skrzynią...podejdzie czy nie? Wie ktoś? Jaka szansa?

skrzynia
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Sierpnia, 2005, 22:37:11 »
Powinna podejsc, i nie powinna sie rozsypac, bo to jednak skrzynka od dostawczaka... Ale moze sie okazac ze biegi beda za krotkie, i nawet na 4 będziesz mial wheelspin :) Skrzynie od 1,9 TDI 90/110 km 5 biegów kupisz za 700 - 800 plnów nie jest to chyba kosmiczna kwota, przy calosci wydatków jakie czekają Ciebie przy swapowaniu.

skrzynia
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Sierpnia, 2005, 01:01:27 »
w silniku z passata brakuje miejsc na przykręcenie podstawy pod alternator z silnika poprzecznego turbina jest inna i kolektor wydechowy musi być z poprzecznego pedały hamulec sprzęgło gaz muszą być inne no i jeszcze sprawa immobilajzera

skrzynia
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Sierpnia, 2005, 16:39:02 »
Wszystko da sie obejsc. Na silniku z Passata rowniez mozna zamontowac podstawe alternatora od silnika poprzecznego (przykladem jest moj silnik), tylko po co...po zdemontowaniu VISCO powinno udać się dopasować. Trzeba zmeinić podstawe filtra oleju (passat ma skośnie, w poprzecznych silnikach jest pionowo).  Turbina itp, nie mają znaczenia w momencie jak dobudowuje się reszte do tego, bo nie wiem czy do Felicji są gotowe elementy do TDI. Pedały zostają, jedyne co to trzeba je "zaczujnikować" odpowiednio.

skrzynia
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Sierpnia, 2005, 22:06:47 »
Widzę że najlepiej to dać sobie poprostu spokój z silnikiem z passata...poszukam coś z golfa albo ibizki be z tych aut są najczęściej (chociaż z passata są o dziwo tańsze:D) ogólnie mnie zachęciliście jeszcze bardziej do swapowania ale mam ostatnie pytanie póki co...tzn. wlot IC pod maskę czy w zderzak? Co łatwiej i co efektywniej? Bo nie ukrywam że wybrzuszenie czy duży wlot na masce jest zbyt...oscentacyjny :) Chcę żeby nie wyglądała jakoś specjalnie a jeździła :twisted: bo dosyć mam ruchających moją felicię śmieciarskich sejciaków po wieś tuningu czy cfaniaków w służbowych corsach itp :x
Ogólnie dzięki chłopaki za rozwinięcie tematu bo na innych forach mnie olali  :mrgreen:

skrzynia
« Odpowiedź #11 dnia: 17 Sierpnia, 2005, 02:22:38 »
Od Audi A4/A6/VW Passata itp. motory są tańsze, bo i mniej poszukiwane.. a to co zaoszczedzisz, to i tak wydasz na elementy ktore beda Ci potrzebne do zaadoptowania silnika do mocowania w poprzek.
Odnośnie IC... ja skłaniałbym sie zdecydowanie do zderzaka, i to nisko bo poza upalnymi bardzo dniami, to tam jest najlepsze powietrze. Druga sprawa, jak umiescisz sobie IC w masce, nad silnikiem to w korku, czy juz na samym czerwonym swietle stoisz i grzejesz IC od silnika :(