TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

D4D

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

D4D
« dnia: 24 Września, 2005, 13:54:37 »
Mam Corollę 1,4 D4D, 190 Nm momentu uzyskuje dość szybko, bo przy 1750obr/min. Elastyczność OK. Prędkość maksymalna jaką miałem okazję jechać 190km/h - byłem bardzo mile zaskoczony. Chciałbym jednak więcej  :lol:  Czy ktoś ma juz jakieś doświadczenie z chip-tuningiem tego silnika? W toyocie chłopaki nic jeszcze nie maja... :cry:



D4D
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Września, 2005, 15:27:09 »
nie da sie chipować tego silnika,
można ewentualnie boxować
color=red]M[/color]aster's Tuning oddział Katowice

www.tdituning.pl

Kupię nowe lub używane wtryski ALH.
Sprzedam głowice VP 11 i 12mm.


194KM / 400Nm z 90tki :D

Offline Riki

  • *
  • 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • 626 GF DiTD 99r
Odp: D4D
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Kwietnia, 2007, 00:41:53 »
Dołączam sie do pytania kolegi Porschak...  :) planuje zamontować box do takiego silnika, moze juz ktos z Was robil cos takiego w tym motorku?
P.S
Czym różni się 1.4 D-4D 75KM (starszy Yaris) od nowego 90KM?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: D4D
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Kwietnia, 2007, 19:59:54 »
Produkujemy boxy do tych silników - ale wcale nie znaczy to, że nie da się ich chipować.
Przygotowaliśmy już próbną wersję interfejsu do programowania D4-D i ogólnie sterowników Denso/Tochi. Rozgryzamy problem związany z tym, że jeszcze nie każde D4-D umiemy odczytać.

Wkrótce jednak ich chiptuning będzie możliwy przez OBD tak samo, jak np. aut grupy VW.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: D4D
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Kwietnia, 2007, 20:11:55 »
Różnica jest przede wszystkim w użytej sprężarce - sprężarka Toyota CT26 (ITR1720133010 lub 20) występuje w dwóch wersjach - w 90 KM ma lepsze osiągi (wyższą sprawność). Zewnętrznie jest taka sama.
Drugą różnicą są zmiany w programie.
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline Riki

  • *
  • 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • 626 GF DiTD 99r
Odp: D4D
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Maja, 2007, 19:35:38 »
Produkujemy boxy do tych silników - ale wcale nie znaczy to, że nie da się ich chipować.
Przygotowaliśmy już próbną wersję interfejsu do programowania D4-D i ogólnie sterowników Denso/Tochi.
Wkrótce jednak ich chiptuning będzie możliwy przez OBD tak samo, jak np. aut grupy VW.

Rozumiem... Piro piszesz ze "ogolnie sterownikow Denso", mam przez to rozumiec ze DiTD rowniez bedzie mozna chipować? na razie ponoc pozostaje tylko box....

P.S
Czy Turbo w Corolli 90KM ma zmienna geometrie? a jak jest z 75KM wersja?

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: D4D
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Maja, 2007, 19:52:06 »
Nie pracujemy na razie nad Mazdą - sterowniki są takie same konstrukcyjnie, ale oczywiście różnią się specyficznymi ustawieniami i kodowaniem. Póki co udało nam się "przebić" przez kodowanie dostępu przez gniazdo diagostyczne w Toyotach, ale i to jeszcze nie wszystkich (w nowszych tak, w nieco starszych - jeszcze męczymy się).
Potem na pewno pomyślę nad Mazdą, tym bardziej że RX8 mam już rozpracowane i umiemy je programować. Ale to benzyniak i to jeszcze silnik Wankla. Coś co nie ma limitera i kręci nawet 12000+ obrotów nie pasuje do forum diesla  ;D

Turbina jest stałogeometryczna
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline lemon

Odp: D4D
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Maja, 2007, 01:23:22 »
A slyszalem ze niesamowite sa te silniki Wankla w Mazdach. Z malej pojemnosci mozna naprawde duzo wycisnac. Juz standardzie te silniki oferuja duza moc.
Passat 3BG SE AWX Variant
Olej:bedzie Motul Specific 505.01

Passat B5 SE AFN
Olej: był Liqui Moly 10W40 Mos2 jest Motul 6100

Xsara II VTR 1.6 16V
Olej: Motul 8100

Offline Piro

  • *****
  • 1 149
  • Płeć: Mężczyzna
  • Vtech, Vtechdyno, EVTUN
    • Vtech - chiptuning, powerboxy, hamownie podwoziowe
Odp: D4D
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Maja, 2007, 08:19:53 »
RX8 projektowo ma 250 KM. To mocny silnik, o stałym momencie obrotowym - jeździ się trochę jak melexem ;)
...alkohol nie rozwiąże Twoich problemów ! Z drugiej strony - mleko też ich nie rozwiąże :)
www.vtech.pl &

Offline gajos

  • *
  • 40
  • nikt nie spodziewa sie hiszpanskiej inkwizycji!
Odp: D4D
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Maja, 2007, 08:35:03 »
To Ty dziwnymi melexami jezdziles  ;)
Tez myslalem jakis czas temu nad RX8 ale... z tego co sie zdolalem zorientowac o serwisie tego silnika w Polsce (nie wspomne o samej Mazdzie) mozna raczej zapomniec.
Pzdr.
gajos
                                                      [zmiana pracy = zmiana auta]

Offline Riki

  • *
  • 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • 626 GF DiTD 99r
Odp: D4D
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Maja, 2007, 13:53:57 »
RX8 projektowo ma 250 KM. To mocny silnik, o stałym momencie obrotowym - jeździ się trochę jak melexem ;)
Są dwie wersje... 192KM oraz prawie 250KM :)

Piro mam rozumieć ze DiTD za jakiś czas bedzie mozna chipować? mowisz ze na razie Mazdą sie nie zajmujecie... a moze widziales juz jakies ciekawe projekty tego silnika? (tzn. uzytkownikow ktorzy zajeli sie podkręceniem tego motorka) ja na razie z niczym takim sie nie spotkałem... :/
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 08 Maja, 2007, 13:59:42 wysłana przez Riki »

Offline Marco

  • ***
  • 259
  • Golf III TDI 1Z
Odp: D4D
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Maja, 2007, 15:55:54 »

Cytuj
slyszalem ze niesamowite sa te silniki Wankla w Mazdach. Z malej pojemnosci mozna naprawde duzo wycisnac. Juz standardzie te silniki oferuja duza moc.


Słyszałem wiele razy a nawet czytałem że silniki Wankla nie cieszą sie zbyt dużą trwałościa. Podobno są problemy ze zbyt szybko zużywającymi się pierścieniami uszczelniającymi krawędzie tłoka z cylindrem. Ciekawe czy tak jest też w rzeczywistości ???
Napewno minusem jest stosunkowo duże zużycie paliwa, ale biorąc pod uwagę moc jaką otrzymuje się ze stosunkowo niedużych pojemności można mu to wybaczyć.

Do plusów napewno należy zaliczyć doskonałe wyważenie konstrukcji ze względu na obrotową a nie posuwisto-zwrotną pracę tłoka.
GOLF III TDI 1Z

Offline Riki

  • *
  • 27
  • Płeć: Mężczyzna
  • 626 GF DiTD 99r
Odp: D4D
« Odpowiedź #12 dnia: 08 Maja, 2007, 17:01:35 »

Słyszałem wiele razy a nawet czytałem że silniki Wankla nie cieszą sie zbyt dużą trwałościa. Podobno są problemy ze zbyt szybko zużywającymi się pierścieniami uszczelniającymi krawędzie tłoka z cylindrem.

Kiedyś w pierwszych silnikach Wankla byl ten problem... jednak dzis najnowsza generację tego motoru (Renesis) mozna uznac za bezawaryjna, została dopracowana.

P.S
Chyba robimy male OT... :P

Offline gajos

  • *
  • 40
  • nikt nie spodziewa sie hiszpanskiej inkwizycji!
Odp: D4D
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Maja, 2007, 09:38:04 »
P.S
Chyba robimy male OT... :P

E tam, mnie to ciagle interesuje. Ciagle to samo pochodzenie producentow ;-)
Pzdr.
gajos
                                                      [zmiana pracy = zmiana auta]

Odp: D4D
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Maja, 2007, 21:35:26 »
Wankl ma niski moment duzo mocy i zre ile widzi w skrócie a tak przy okazji patent wziety z niemiec gdzie nie mogli poradzic sobie z uszczelniaczem przez mazde ca 1960