TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Temperatura

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Matam

Temperatura
« Odpowiedź #30 dnia: 26 Stycznia, 2006, 09:26:43 »
A i sorki że w tym temacie, ale ile powinien spalać mój 1,9 TDi 110 KM, w cyklu 3/4 w mieście i reszta na trasie, przy tych temperaturach? Bo jeździłe naprawdę deliktanie. Wyszło po 500 km że jest prawie 8 litrów!!! Uważam że to raczej za dużo. Niektórzy piszą że w zimie po mieście max 6 litrów! Takie spalanko było by COOL!!! Bo skoro pali prawie osiem to żadny to oszczędny silniczek.
eat Cordoba 99 r. 1,9 TDi GT 110 KM

Temperatura
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Stycznia, 2006, 11:23:51 »
Matam hamownie mają profesjonalne firmy tuningowe . Skąd jesteś? Na stacji kontoli to możesz sobie powietrze do kół dopompować ;)

A co do spalania ja po mieście mam max 6. Zależy oczywiście od odcinków jake robisz...Skoro tyle Tobie pali może być coś nie tak z autem lub masz ciężką nogę. Spalanie bardzo zależy od techniki jazdy...auto najlepiej utrzymywać w max zakresie (tzn tam gdzie ma max moment) czyli około tych 2000-2600...wtedy nie trzeba głęboko wciskać gazu a auto ładnie sie zbiera...również jadąc np sobie 80-90 widząc że 200-300m dalej świeci sie czerwone wrzucac spokojnie trójeczke i hamujesz silnikiem..,chwilowe zuzycie wynosi wtedy 0. A jeśli jeździsz spokojnie i oszczędnie a pali 8 to jest coś nie tak...mi przy max bucie non stop pali 7-7,5 ale to już extrama.m Mam Seata Ibize 110 KM AFN z przebiegiem 165 000km. Matam a wyszło to 8 wg kompa czy na stacji? warto zalać pod korek zrobić z te 500 km i znów pod korek bo komp może przekłamywać ale jeśli już to chyba nie aż tyle:/ Mi w mieście max 6 a jak jade w trasie to spada i to od razu...jechałem na sylwestra 260 km na mazury, 4 osoby duzo bagazu, pełny zbiornik ...momentami było nawet 140 km/h a tak to cały czas 100-110 i spalił mi 4.2

pozdro

Skąd jesteś? Trzeba VAGiem zajrzeć w silnik.

Na temat spalania już rozmawialiśmy...jeśli robisz 3 km do pracy to mniej nie bedzie niz 8. ja po 2 km to mam z 15 ,zanim wygramole sie z garażu i osiedla  ;)

Offline Matam

Temperatura
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Stycznia, 2006, 11:44:37 »
Msiu_tdi no to jak w końcu max 6 litrów napisałeś po mieście, a na koniec że 8 to norma jak jeżdżę po 3,5 km do pracy? Po drugie to spalanie to średnia 3/4 miasto i praca a reszta trasy 30 km-etrowe. Po 500 km wyszło prawie 8 litrów. Może to ma coś wspólnego z tą temperaturką o której pisałem i tymi spalinami na wolnych obrotach i wsteczny no i z dużymi wskazaniami na kompie przy uruchomieniu na początku bywa 99 litrówna sto niby (ale on chyba liczy na 0 km?) !!!
Jeżdże delikatnie i w zakresie 2000 - 2400 obrotów.
Ale zauważyłem że ciągnie do 3000 obrotów potem jakiś taki ociężały się jakby robi i huczący, może to kolejny objaw tego samego, chyba bez oglądu fachowca się nie obejdzie.

Jestem spod Opola, Krapkowice. Nie wiem gdzie najlepiej wpaść na hamownie i potraktować go też VAGiem? Co by było skutecznie ale nie za drogo!
Pytałem w Seacie ile za sprawdzenie autka po zakupie. W promocji 170 zł sprawdzą go, z tym że nawet nie wiem czy podłączą go w tej cenie do kompa, bo mocy powiedzieli że nie mają jak sprawdzić.
eat Cordoba 99 r. 1,9 TDi GT 110 KM

Offline Matam

Temperatura
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Stycznia, 2006, 11:47:00 »
Ta średnia prawie 8 litrów wyszła z moich obliczeń tankowania do pełna. Ale komp podaje podobnie.
eat Cordoba 99 r. 1,9 TDi GT 110 KM

Offline Spons

  • **
  • 117
Temperatura
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Stycznia, 2006, 12:00:09 »
Cytat: "Matam"
Ta średnia prawie 8 litrów wyszła z moich obliczeń tankowania do pełna. Ale komp podaje podobnie.


Niedogrzane auto pali wiecej, tym bardziej jak odpalasz przejedziesz 5km i gasisz itd. Moje srednie w cyklu mieszanym oscyluje w granicach 5-6l w zaleznosci od jazdy. Stricte w miescie gdzie nie zdazy mi sie nawet silnik dobrze nagrzac ciagnie 6,5 a tez tylko glaskam po gazie.

Koszt podpiecia kompa u tunera to chyba 50zl ale nie jestem pewien.

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Temperatura
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Stycznia, 2006, 12:31:11 »
nie jedz bron boze do serwisu bo tylko kase zedra z ciebie a naprawia to co umieja naprawic (zazwyczaj mowia ze wszytsko jest ok :) ) musisz na necie poszukac blisko ciebie jakiejs hamowni jezeli chcesz sprawdzic moc, poszperaj jaki tuner gdzies kolo ciebie jest najblizej, tam tez moga ci podpiac do kompa samochod i sprawdzic czy wszystko jest ok. Termostat to napewno masz walniety wiec wymiana jest konieczna. Co do podobnych objawow z samochodem msiu_tdi to nic dziwnego skoro wg mnie dolega wam to samo :)
Natomiast wg mnie rowniez, co do spalania to jezeli robisz takie krotkie trasy z niedogrzanym silnikiem to 8 litrow nie jest takie bardzo zaskakujace. A sprawdzales spalanie w lecie?
Ps mi wyszlo w zimie srednie spalanie 5,6 l/100 km tyle ze 3/4 to byla trasa, w lecie wyszlo mi 5,3 l/100 ta sama trasa. Na twoim miejscu zaczalbym od termostatu, pozniej zdybaj hamownie i podlacz samochod do kompa, tyle na poczatek :/
O

Temperatura
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Stycznia, 2006, 13:01:46 »
Cytat: "Matam"
Msiu_tdi no to jak w końcu max 6 litrów napisałeś po mieście, a na koniec że 8 to norma jak jeżdżę po 3,5 km do pracy? .


Matam chodzi o to że jak robisz po 3 km do pracy to bedzie 8! 6 ja mam jak robie dzien w dzien dwa razy po 25 km gdzie silnik sie zdarzy rozgrzac. Jakbym robił po 3 km też miałbym 8. Żeby obiektywnie ocenic ile pali i czy nie za duzo musiałbys robić po odpaleniu ok 15-20 km kiedy silnik nabierze temperatury i wtedy spalanie szybko spada. Zimny 2 litrowy silnik musi swoje spalic aby sie rozgrzac...

P.S. Opole, opole hmmm...najlepsze firmy tuningowe w Polsce to:

www.tdi-tuning.pl (mają oddział w Katowicach, użytkownik Aligator z forum)
www.diagtronik.pl
www.compsport.pl

Aby dobrze zdiagnozować auto, żeby służyło długo warto sie pofatygować uważam do ww firm, gdyż są to najlepsze firmy w PL. Pojedziesz raz, sprawdza pożądnie auto i bedzie wsio jasne.Serwis jest od tego aby go unikać  ;) A jak do serwisu Cie będą ganiać co tydzień i wydoją Cie tak ze naprawde pojechanie nawet do Wawy będzie tańszym rozwiązaniem. Od razu sprawdzisz spalanie na trasie  ;)

Offline Spons

  • **
  • 117
Temperatura
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Stycznia, 2006, 02:41:18 »
Cytat: "msiu_tdi"
Cytat: "Matam"
Msiu_tdi no to jak w końcu max 6 litrów napisałeś po mieście, a na koniec że 8 to norma jak jeżdżę po 3,5 km do pracy? .


Matam chodzi o to że jak robisz po 3 km do pracy to bedzie 8! 6 ja mam jak robie dzien w dzien dwa razy po 25 km gdzie silnik sie zdarzy rozgrzac. Jakbym robił po 3 km też miałbym 8. Żeby obiektywnie ocenic ile pali i czy nie za duzo musiałbys robić po odpaleniu ok 15-20 km kiedy silnik nabierze temperatury i wtedy spalanie szybko spada. Zimny 2 litrowy silnik musi swoje spalic aby sie rozgrzac...

P.S. Opole, opole hmmm...najlepsze firmy tuningowe w Polsce to:

www.tdi-tuning.pl (mają oddział w Katowicach, użytkownik Aligator z forum)
www.diagtronik.pl
www.compsport.pl

Aby dobrze zdiagnozować auto, żeby służyło długo warto sie pofatygować uważam do ww firm, gdyż są to najlepsze firmy w PL. Pojedziesz raz, sprawdza pożądnie auto i bedzie wsio jasne.Serwis jest od tego aby go unikać  ;) A jak do serwisu Cie będą ganiać co tydzień i wydoją Cie tak ze naprawde pojechanie nawet do Wawy będzie tańszym rozwiązaniem. Od razu sprawdzisz spalanie na trasie  ;)


Eh, masz racje ale nie do konca. Nie kazdy serwis odpiredziela kaszane, a na miejcu napewno znajdzie sie jakis dobry mechanik z pojeciem. Druga sprawa to to ze tunerzy przewaznie tylko diagnozuja, a nie naprawiaja ( zalezy o jaka usterke chodzi).