TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Na co zwracac uwage przy kupnie dobrego gofla 4 1.9 Tdi

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Na co zwracac uwage przy kupnie dobrego gofla 4 1.9 Tdi
« dnia: 08 Stycznia, 2006, 20:28:43 »
Wiatm na co mam zwrócic uwage kupujac golfa 4 diesla bo mam zamiar wlasnei kupic moze mi cos doradzicie bo ja sie az tak dobrze nei znam jak sprawdzic silnik zeby nie okazał sie jakims dorznietym no i  czy lepeij sprowadzone auto czy krajowe od pierwszego wlasciciela???????????i w ogole co sadzicie o golfie 4 czy to dobry wybór .Rocznik w zakresie 98 -99??



Na co zwracac uwage przy kupnie dobrego gofla 4 1.9 Tdi
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Stycznia, 2006, 09:40:58 »
co do silnika to sprawdz na jakim oleju jezdzil,powinien byc 10w/40 najczesciej ale jak jezdzil na 15w/40 to znaczy ze cos nie tak,ze np stukaja popychacze itp. to ja zaobserwowalem jak kupywalem ibize no i podobno na 15w/40 turbina dostaje po dup..
napewno jak bedziesz kupywal tdi to zaczynaj patrzec na silniki od 110km wzwyz bo 90 jest za slaba a pala tyle samo i jezeli moge doradzic to sprowadz auto,napewno kupisz lepsze niz w polsce pod wzgledem silnika a napewno zawieszenia,a co do tego czy kupic golfa czy cos innego to tylko twoja indywidualna sprawa ,kazdemu podoba sie cos innego.pozdo i patrz tylko w grupie VAG bo zadne dci,dti to nigdy nie bedzie TDi

Offline T/J

Na co zwracac uwage przy kupnie dobrego gofla 4 1.9 Tdi
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Stycznia, 2006, 19:19:00 »
Witam
                     Jak się nie znasz na samochodach to sam dobreg nigdy nie wybierzesz.Najrozsądniej do takiego kupowanego samochodu weź sobie doświadczonego mechanika który sprawdzi go.To kluczowa przestroga aby nie obudzić się po kupnie z ręką w nocniku.
Pozdrawiam[/b]

u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Stycznia, 2006, 22:50:48 »
to ja nie miałem vag-a tylko słuch i wech i oczy kupiłem auto jeżdżone cały czas do ostatniego dnia z regularnymi serwisami nie odpicowane na sprzedaż zapalił od kopa miał kilka drobnych bolaczek typu wydech opony i tyle właściciel własnie wymienił rozrząd przed sprzedazą i klocki i tarcze fakturę miał z aso VW samochód nie bł jakis stojący z komisu i tyle i na razie po 30tkm jest cąły czas ok. aha silnik bł suchy auto po przegladzie z tuv na 2 lata więc musiałobyć OK.

u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Stycznia, 2006, 09:54:28 »
"Na co zwracac uwage przy kupnie dobrego gofla 4 1.9 Tdi "

Dobrego golfa mozesz w ciemno kupować :)
olf IV TDI ALH

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Stycznia, 2006, 15:19:44 »
zazwyczaj mowi sie o tym z czym sie mialo stycznosc. Niestety w polsce wiekszosc ludzi ma sprowadzane samochody. Duza czesc to sprowadzane diesle z niemiec, a z kolei wiekszosc z nich to diesle VW TDI. Chwali sie to co sie ma. Dlatego uwazam ze o japoncach czy innych dieslach jest malo a jak juz jest to sie zle opowiada, bo ktos tam mowil ze jest beeee, albo mialo sie stycznosc z samochodem ktory byl poprostu feralny, po wielu przejsciach
O

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Stycznia, 2006, 15:43:56 »
tyż fakt :) a moze poprostu nie maja problemow i dlatego ich nie ma :)
O

Offline Spons

  • **
  • 117
Re: u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Stycznia, 2006, 23:16:21 »
Cytat: "piotr"
Cytuj

Chwali sie to co sie ma.

a ma sie to co sie kupi
a po co kupic cos od czego az sie roji na forum ze sie psuje
nie widze nigdzie wlascicieli toyot na forum ktörzy maja problemy


Jak mi taka toyota w dieslu stu-paro konna po chpie objedzie np. omege MV6 to wtedy pomysle nad zmiana :wink: Prawda jest taka ze z TDI mozna wykrzesac te dodatkowe 60-80KM i jezdzic(czyt. zapie....ac) w miare bezawaryjnie. Jak bede nosil beret to kupie toyote :lol:

Offline Spons

  • **
  • 117
Re: u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Stycznia, 2006, 19:17:01 »
Cytat: "piotr"
toy-toy to byl tylko przyklad
MV6 to tez zadna adrenalina wiecej jak to napisales szybki samochöd dla faceta w berecie
tylko wez teraz pod uwage ze MV6 swoje wazy i jezeli masz na mysli teraz zchipowanego golfa tdi
to wrzuc mu dla röwnowagi tyle woröw kartofli na pake zeby waga sie wyröwnala
a wtedy twöj przednionapedowy tdi zrobi kupe pod siebie i spali gume na asfalcie a MV6 pojedzie do przodu
diesle ktöre juz posiadalem to
A6 2.5 tdi 97 140 km, A6 2.5 tdi 99 quattro po chipie ponad 190 km, A6 01 155 km, 320d 00, passat 01 130km, C 220cdi 00
i powiem ze zaden z tych traktoröw nie byl rewelka
za to jezdzac mala mazda 323 GTR 1.8 turbo z roku 92 mozna bylo zrobic pod siebie
nie mozesz poröwnywac diesla z benzyna
czyli tdi i MV6
jezeli to juz robisz to zröb to röwno np diesel z turbinka i benzynke z turbinka a nie diesel z a benzol bez


To ze omega wazy swoje to ja wiem ale ma wiekszy silnik i ok 50KM wiecej. Co do porownania diesla bez turbo do benzyny to nie widze sensu bo wiadomo ze zwykly diesel to kupa. Ja porownuje moce samochodow a nie to czy turbo czy nie. Jezeli chcesz porownania zaturbionej benzyny i diesla to bardzo prosze: 2 ibizy cupra TDI i 1,8T, oba seryjne i benzol dostaje po dupie, przy czym diesel jest ciezszy. Pozatym biorac pod uwage trwalosc zaturbionych jednostek, diesel znowu wygrywa, tak samo ze spalaniem. Dlatego tez nie uwazam ze TDI to przereklamowany syf, a wrecz przeciwnie. Przy czym nie kwestionuje bezawaryjnosci japonskich silnikow bo rowniez uwazam je za bardzo dobre jednostki.

Offline Spons

  • **
  • 117
Re: u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Stycznia, 2006, 18:04:39 »
Cytat: "piotr"
dlaczego mam poröwnywac znowu cos ze stajni vag
wezmy subaru impreza wrx sti i np audi a4 quattro 2.5 tdi


Porownanie 265 konnej imprezy ze 180 (lub 150?) konnym audi nie jest zbyt dobrym pomyslem. Lepiej porownac A6 4.0TDI z tym STI, lub z grzebnietym 3.0 TDI, moc jest porownywalna.

A moze porownajmy Honde ICTDI 2,2 140 + chip z np. A4 1,9 130 + chip.

Offline Spons

  • **
  • 117
Re: u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Stycznia, 2006, 01:00:28 »
Cytat: "piotr"
i wczesniej tez poröwnales dwa auta z jednaj stajni czyli seat ktöry mial ta sama pojemnosc i turbine zaröwno w benzolu jak i w dieslu i napisales ze benzol dostal po pupie daltego przytoczylem sti przykladowo jako japonca ktöry ma tylko 280 km bo po co poröwnywac np syfiastego benzola seata do syfiastego diesla seata jak mozna poröwnac japonca do niemca i 4.0 tdi to juz nie ta pojemnosc czyli japan potrafi wiecej


Ale ty czlowieku jestes pusty... Jak mozna porownywac stricte spotrowe auto do limuzyny, na dodatek diesel vs. benzol i czepiac sie o pojemnosc... Chcesz porownania japonca do niemca, heh, wedle twoich zasad moge ci dac E-90 M i twoje STI, bo chesz zablysnac idac po lbach. Ale wg. ciebie to pewnie bedzie "nie ta pojemnosc". Przytoczylem 2 seaty bo nie tylko maja podobna pojemnosc i moc ale rowiez mase i pochodza z tej samej, jak to nazwales "syfiastej stajni" co wlasnie daje wiarygodne porownianie, ale chyba za trudno ci to zrozumiec... Porownujac 2,5T Pb i 2,5T ON, na dodatek impreze STWORZONA z mysla o sporcie (BTW wersja STI na Polske ma 265KM) i A6 limuzyne stworzona do komfortowej jazdy i najzwyklejszego przemieszczania sie z punktu A do B, wyglada to jak porownianie slizgacza do pontonu. Pozatym co jeszcze japonce maja oprocz imprezy i EVO? CTR-a? Integre? Celice? Wszystkie te fury zje audi rs4. Albo daj jakies miarodajne porownanie albo poprostu skoncz ten temat bo szkoda mi slow.

PS. Porownanie, jak sama nazwa wskazuje, jest sprawdzeniem 2 lub wiecej przedmiotow podobnej klasy i o podobnych zaletach/wlasciwosciach/przeznaczeniu.

PS1. Jeszcze raz podkreslam ze rowiez uwazam ze japonskie samochody sa bardzo dobre.

PS2. Sorry za OT.

Offline Spons

  • **
  • 117
Re: u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Stycznia, 2006, 11:51:17 »
Cytat: "piotr"
tak sie tylko klöce
pusty nie jestem poprostu dyskusja
mam tez poröwnanie bo mialem w swoim zyciu juz pare samochodöw


PEACE 8)

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Re: u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Stycznia, 2006, 12:21:10 »
ufff :)
O

Offline Spons

  • **
  • 117
Re: u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Stycznia, 2006, 02:04:53 »
Cytat: "piotr"
ps.
sti na polske tez ma 280 koni
http://www.subaru.pl/oferta/pdf/impreza_wrxsti.pdf


Yyyyy, kierowalem sie modelem poprzednim w ktorym moc na (chyba) Europe byla ograniczona do 265ps. Nie wiedzialem ze nowy model jest juz oferowany w Polsce :shock:

Wracajac do tematu, golfow nanaszym rynku jest tyle ze mozna wybierac jak w salonie :wink: A no co zwracac uwage? Tak jak na wszystkie inne auta: dzwony i przebieg (wiadomo o czym mowie), a to jak wlasciciel traktowal auto to Bog jeden wie, wszystko da sie zamaskowac przed sprzedaza :evil:

Re: u nas to nie wiem ale w niemczech
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Lutego, 2006, 13:18:48 »
Nieczytalem ostatnich postów bo mi sie poprostu nie chce, jezeli mam znowu trafic na takie pisanie by pisac.

Zaczynijmy od poprawek:
WRX ma 2,0Turbo 235KM
WRX STI Europe model 2004 ma 265KM z 2,0 Turbo
WRX STI USA model 2004 ma 300 z 2,5Turbo
Jest jeszcze WRX STI model 2005/2006 280KM z 2,0Turbo oraz na USA 2,5Turbo - 325KM. Te silniki były rowniez montowane w Imprezach 2004.
Nastepna sprawa - jak mozna porownywac dwa samochody na dwa rozne przeznaczenia o dwoch mocach i to jeszcze z roznym ukladem osi napedowych, jezeli glowna role ma odgrywac dylemat Pb a ON? No przeciez smiech na sali.
Dobrym porownaniem jest - jak juz pisał Spons - Ibiza z 1,8Turbo (uturbionym benzyniakiem) a 1,9TDI (uturbionym Dieslem). Z racji ze najslabszym 1,8Turbo 20V jest 150konna jednostka, ktora ma odpowiednika w Dieslu mozna sie do tego porownac - 1,8Turbo 150KM a 1,9TDI 150KM. Roznicy mysle duzej nie bedzie. Diesel nie jest tak wysoko obrotowy ale za to ma duuuuzo wiecej momentu obrotowego. Oczywiscie Diesel jest ciezszy - ale to moze byc mala przewaga z racji docisniete przodu - osi napedowej. Mala, bo w silnikach ON uzywa sie twardszego zawieszenia - sprezyn jak i amortyzatorów, atym bardziej w wersji sportowej Cupra.

Pozdrawiam.