TDI.PL - tuning, chiptuning oraz eksploatacja silników diesla - FORUM

Jaki bolid i jaki silnik wybrać

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline promax

  • *****
  • 555
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« dnia: 25 Lutego, 2006, 22:19:39 »
Witam
Pachnie wiosną w związku z czym zmysły się budzą z zimowego snu jeśli można moje odczucia co do pierwszych pradziwych promyków słonka w tym że roku ująć w taką ot niezgrabną synteze.
Do rzeczy
Zaczyna nudzić mnie mój bolidzik tak więc zastanawiam się co kupić,i czy nie warto mi przeczekać jakiegoś roku na np 2.0 TDi 170 KM.Może roku mi nie starczyć,nie lubie uczucia królika doświadczalnego a w większości przypadków wszelakiej maści nowości testuje się właśnie na kliencie.
Tak więc mojego przyzwoleniana takowe traktowanie nie ma
Prosze więc o Wasze zdanie ,co kupić oczywiście mając na względzie późniejszy tuning,Golfa TDi 150 KM,a może A3 130 lub 140 KM
Kusi mnie też nowy Pasek 140 i 170 KM(wirtualnie) ,ale jakoś mam obawy przed przypadkowym i nieoczekiwanym pozbyciem się tegoż to pojazdu
Pozdro


Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lutego, 2006, 22:48:40 »
A moze bys uszczknal tajemnicy czym obecnie pomykasz ????? :evil:
DI X2, JTD

Offline promax

  • *****
  • 555
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Lutego, 2006, 07:47:06 »
VW Bora AJM 115@139 i 364 niutki,jak dla mnie to już za mało wszystkiego,jednak autko godne polecenia
Mam jeden dylemat,bolid mam z 2002 kupiłem go jak miał 18 tysiaczków,teraz ma 75 kkm-troszkę szkoda go sprzedawać
Tak więc czekam na argumenty,ew. zostaje mi poprzerabiać ją,ale to już zdaje się nie to samo
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lutego, 2006, 09:30:13 »
nowy pasek 140 :) ładniutka linia i fajny motorek, a ze zginie... no nie wiesz napewno, wszytsko moze zginac. A 170 tke paska to faktycznie wirtualnie :)
O

Offline promax

  • *****
  • 555
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Marca, 2006, 22:46:36 »
Tak więc padło na AUDI A4 Avant 130 KM 2003 czarny-srebrne relingi-autko mnie ujęło,zapragnąłem go- co można rozsądnego z tym cudem zrobić i z jakimi kosztami to się wiąże
Interesuje mnie też jakie taki samochód po poszczególnych modach ma osiągi,na co szczególnie należy uważać żeby nie urwać,zepsuć czyli słowem- nie zostać na drodze czekając na "hieny" z  pomocy drogowej
Chłopaki stawke wyliczają z przelicznikiem-im lepsza marka tym przelicznik większy
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline dssn

  • *****
  • 559
    • http://www.terpior.prv.pl
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Marca, 2006, 18:16:52 »
to fajny wozik, a mozna wiedziec ile dales? skrzynia 6stka? fajny fajny :) kup sobie gpsa na allegro, fajny bajer :)
O

Offline Spons

  • **
  • 117
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Marca, 2006, 00:40:12 »
Cytat: "promax"
Tak więc padło na AUDI A4 Avant 130 KM 2003 czarny-srebrne relingi-autko mnie ujęło,zapragnąłem go- co można rozsądnego z tym cudem zrobić i z jakimi kosztami to się wiąże
Interesuje mnie też jakie taki samochód po poszczególnych modach ma osiągi,na co szczególnie należy uważać żeby nie urwać,zepsuć czyli słowem- nie zostać na drodze czekając na "hieny" z  pomocy drogowej
Chłopaki stawke wyliczają z przelicznikiem-im lepsza marka tym przelicznik większy


A wiec tak, sam program(ok 1500-1700) podciagnie autko do ok. 170KM ale bedzie szybko puchl(tracil moc przy dluzszym bucie) wiec przydal by sie wiekszy intercooler(1500-2000) zaraz za zderzakiem i bedzie w granicach 180KM. Potem zostaja tylko wydech(ok 2000) i walek(ok 2000) i bedzie ok 210KM. Moze jeszcze p.wtryskiwacze ale pewny nie jestem. Jakie osiagi? Nie wiem, ale na bank przyzwoite :D

Jezeli chodzi o przelicznik to chyba tylko w ASO.

Generalnie, jezeli bedziesz sie prawidlowo obchodzil z autkiem nic nie powinno sie dziac, ale nawet seria moze sie wysrac wiec nigdy nic nie wiadomo.

PS. Piotr, d4d 177 fajnie ciagnie ale zejsc nim ponizej 10l/100 graniczy z cudem, co proporcjonalnie do osiagow jest wielka kupa toyoty. Wiem ze producent podaje inne dane ale ja znam fakty  :wink: Pozatym silnik jest super, cichutki itp.

Offline promax

  • *****
  • 555
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Marca, 2006, 08:20:54 »
Chip jest zasadzie podstawą,ale 170 KM to już spory wysiłek dla jednostki jeśli komuś zależy na trwałości,
Intercooler to akurat łatwiejsza sprawa( i tańsza-kwestia źródła),zastanawia mnie tylko czy większy IC nie wpływa na zwłoke w reakcji silnika na "gaz",pozaty nie wiem co sądzić o wałku i wydechu?
Myśle że Chip+ IC i z tego kompletu wyjdzie 170-175 kucy powinno starczyć
A może ktoś ma doświadczenie w kwestii wymiany wałka i wydechu,jak taki wałek zmienia charakterystyke silnika,jak wpływa na spalanko,a może wystarczy pozbyć się tylko kata?
Pozdro
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Spons

  • **
  • 117
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Marca, 2006, 14:32:57 »
Cytat: "promax"
Chip jest zasadzie podstawą,ale 170 KM to już spory wysiłek dla jednostki jeśli komuś zależy na trwałości,
Intercooler to akurat łatwiejsza sprawa( i tańsza-kwestia źródła),zastanawia mnie tylko czy większy IC nie wpływa na zwłoke w reakcji silnika na "gaz",pozaty nie wiem co sądzić o wałku i wydechu?
Myśle że Chip+ IC i z tego kompletu wyjdzie 170-175 kucy powinno starczyć
A może ktoś ma doświadczenie w kwestii wymiany wałka i wydechu,jak taki wałek zmienia charakterystyke silnika,jak wpływa na spalanko,a może wystarczy pozbyć się tylko kata?
Pozdro


170 KM to moc calkowicie bezpieczna dla tej jednostki, tylko trzeba sie z nia lepiej obchodzic, ale to zaden uciazliwy problem. W kwestii FMIC, nie powinno byc roznicy na reakcje na gaz jezeli zostanie odpowiednio wystrojony program. Wydech dodatkowo uwalnia spaliny i rowniez ta reakcje na gaz poprawia. Walek napewno zwiekszy uzytecznosc obrotow, czyli silnik bedzie ciagnal w wiekszym zakresie obrotow. Wiecej nie wiem  :wink:

Offline promax

  • *****
  • 555
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Marca, 2006, 21:39:16 »
Dzięki Spons ,wynika z tego że każdy element  to dobro dla tego silnika,spodziewam się że są różne rodzaje wałków i pewnie w różnych cenach,zna ktoś coś sprawdzonego ,są do tego jakieś porównania??
Jeśli chodzi o wydech to zastanawiam się tylko nad wyrwaniem kata,zresztą zobacze,może to okaże sie w pierwszej fazie zbędne,
pozdro
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Offline Spons

  • **
  • 117
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Marca, 2006, 02:37:02 »
Cytat: "promax"
Dzięki Spons ,wynika z tego że każdy element  to dobro dla tego silnika,spodziewam się że są różne rodzaje wałków i pewnie w różnych cenach,zna ktoś coś sprawdzonego ,są do tego jakieś porównania??
Jeśli chodzi o wydech to zastanawiam się tylko nad wyrwaniem kata,zresztą zobacze,może to okaże sie w pierwszej fazie zbędne,
pozdro


Aha, 17xKM to chyba wszystko co moze wydmuchac turbo od 130ki.

Na temat walkow sie nie wypowiem bo za malo o nich wiem :wink:

Jezeli chodzi o wydech to przy omawianej wartosci mocy nie jest konieczny, a wyciecie kata napewno poprawi sytuacje.

Generalnie jezeli chodzi o spalanie to przy normalniej jezdzie pozostaje bez zmian a czasem jest nawet troszke nizsze. Jednak wiadomo ze skads ta moc musi sie wziasc i jak bedziemy deptac to napewno wzrosnie.

Ale jak wiem z wlasnego doswiadczenia, jak lykniesz bakcyla tak juz koniec i powoli zrobisz wszystko :wink:

Offline promax

  • *****
  • 555
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Marca, 2006, 08:59:20 »
W A4 silnik jest ustawiony bodaj poprzecznie,da się zmienić turbawke na tą od 150-tki??
I gdzie można takie wałki w rozsądnej kasce kupić?
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!

Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Marca, 2006, 10:40:22 »
Turbawke zawsze da sie zmienić. Czasem jednak to wymaga mniejszej lub większej rzeźby, ale sie da...no i oczywiście po zmianie turbawki trzeba lekko zaingerowac w soft silnika, także nie rób tego u Pana Kazia.

pozdr

Offline Spons

  • **
  • 117
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Marca, 2006, 16:57:15 »
Cytat: "msiu_tdi"
Turbawke zawsze da sie zmienić. Czasem jednak to wymaga mniejszej lub większej rzeźby, ale sie da...no i oczywiście po zmianie turbawki trzeba lekko zaingerowac w soft silnika, także nie rób tego u Pana Kazia.

pozdr


Dobrze gada, polac mu :wink:

Z walkiem to sie wstrzymaj, zrobisz program itp. pogadasz z tunerem, wszystko ci wyjasni i zalatwi ci odpowiedni walek, zalozy i wystroi.

Offline promax

  • *****
  • 555
Jaki bolid i jaki silnik wybrać
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Marca, 2006, 08:55:42 »
Cóż,pierwszego chipsa robiłem w Vtechu więc następny chips będzie albo u Nich albo u Aliego,jakoś nie wyobrażam sobie innego tunera na dziś dzień
Choć przez chwile bądz patriotą MediaMarkt zostaw idiotom!